آنفولانزا چگونه منتقل می شود؟

آنفولانزا یک بیماری مسری بوده و می‌تواند از راه‌های مختلف به دیگران انتقال پیدا کند. در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف انتقال ویروس آنفولانزا خواهیم پرداخت.

افراد مبتلا به آنفولانزا باید تقریبا 2 متر از اطرافیان خود فاصله داشته باشند. ویروس‌ آنفولانزا به طور معمول توسط سرفه، عطسه یا حتی صحبت کردن فرد مبتلا به دیگران انتقال پیدا می‌کند، زیرا قطرات ناشی از آن می‌تواند در دهان، بینی یا حتی ریه‌های کسانی که در نزدیکی افراد مبتلا قرار دارند، بنشیند، البته لمس یک سطح یا شیء آلوده به این ویروس و سپس تماس آن با دهان، بینی یا چشم هم ممکن است فرد را به بیماری آنفولانزا مبتلا کند، اما احتمال ایجاد این وضعیت کمتر از سایر موارد انتقال است.

آنفولانزا تا چند روز قابل انتقال است؟

آنفولانزا

احتمال انتقال ویروس آنفولانزا در 3 یا 4 روز اول بیماری در بالاترین حد خود قرار دارد. به طور کلی احتمال انتقال این بیماری در اکثر بزرگسالان، یک روز قبل از بروز علائم و 5 الی 7 روز پس از بیمار شدن وجود دارد، البته در نظر داشته باشید که کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف ممکن است تا 7 روز پس از شروع بیماری هم بتوانند این ویروس را گسترش دهند. پس از ورود ویروس به بدن، علائم حدود 2 روز بعد ظاهر خواهند شد. این بدان معنا است که شما می‌توانید قبل از اینکه بدانید به آنفولانزا مبتلا شده‌اید، آن را به شخص دیگری منتقل کنید. توجه داشته باشید که برخی افراد ممکن است به این بیماری آلوده شده باشند، ولی در ابتدا علائمی را تجربه نکنند، اما هنوز هم احتمال انتقال ویروس توسط آن‌ها به دیگران وجود دارد.

دوره انتقال بیماری آنفولانزا

افراد ممکن است قبل از اینکه بدانند بیمار هستند، آنفولانزا را به شخص دیگری منتقل کنند. افراد مبتلا به آنفولانزا در 3 الی 4 روز اول پس از شروع بیماری در بدترین شرایط بیماری قرار داشته و احتمال انتقال ویروس هم در همین دوره در بیشترین حالت خود قرار دارد. بزرگسالان می‌توانند یک روز قبل از بروز علائم و 5 الی 7 روز پس از شروع بیماری هم ویروس را به دیگران انتقال دهند. در نظر داشته باشید که برخی افراد همانند کودکان و اشخاص دارای سیستم ایمنی ضعیف، ممکن است مدت زمان طولانی‌تری امکان انتقال ویروس به دیگران را داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هر کاری کنیم که باعث بشه به نحوه ای وارد بدن مون بشه
    میشه راه ورود اش دست زدن دست به صورت چشم بینی دهان
    همه اینا باعث ورود ویروس به بدن و متلا شدن به این ویروس میشه

  2. لطفا یک مقاله راجب راه های پیشکیریش قرار بدین

  3. دست دادن ،عطسه،سرفه ,تنفس مهم ترین عاملشه