مستند اختاپوس

رونمایی از مستند اختاپوس با موضوع مافیای خودرو به دلیل بازداشت کارگردان لغو شد

مراسم رونمایی از مستند اختاپوس به دلیل بازداشت کارگردان آن لغو شد. این مستند به موضوع مافیای صنعت خودرو ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز پرداخته بود.

مراسم رونمایی از مستند اختاپوس که قرار بود به عنوان تازه‌ترین محصولات سازمان سینمای حوزه هنری عصر روز گذشته، چهارشنبه 4 دی 98 برگزار شود، به دلیل بازداشت مهدی انصاری کارگردان این مستند، لغو شد. بر اساس برنامه‌ریزی قبلی مقرر شده بود این مراسم از ساعت 18 روز گذشته با سخنرانی حسن عباسی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شود.

دلیل لغو مراسم رونمایی از مستند اختاپوس

بررسی‌ها حاکی از آن است که مهدی انصاری، کارگران این مستند به دلیل شکایت شاکی خصوصی حدود یک ساعت قبل از اکران با حکم قضایی از سوی نیروی انتظامی بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد. این مستند که جدیدترین اثر مرکز مستند سوره با همکاری اندیشکده یقین محسوب می‌شود، به موضوع مافیای صنعت خودرو از ابتدای انقلاب تا امروز پرداخته بود. از عوامل این مستند می‌توان به گروه فرهنگی هنری فواد به عنوان مجری طرح، روح الله قاسمی (تدوین‌گر)، مهرداد خانی (مدیر تولید)، حسین ابراهیمی (ترکیب و طراحی صدا)، سعید فرجی، میثم صبوحی و علی کریمی به عنوان تصویربرداران اشاره کرد.