بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمند

کدام گوشی‌های بازار صاحب بهترین بلندگو هستند؟

اسپیکر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات تلفن‌های هوشمند همیشه مورد توجه زیادی بوده است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کدام گوشی‌های بازار صاحب بهترین بلندگو هستند؟ در این مقاله به یک جواب نهایی خواهیم رسید.

در مقایسه‌ با گوشی‌های اولیه، اسمارت فون‌های امروزی در هر زمینه‌ای پیشرفت کرده‌‌اند، یکی از این ارتقا‌ها در خصوص اسپیکر ها بوده است. تلفن‌های کلاسیک تنها صدای بوق ساده‌ای از خود تولید می‌کردند و داشتن زنگ تماس‌های ابتدایی هم در آن زمان بسیار جذاب به حساب می‌آمد، اما پخش موسیقی در این گوشی‌ها عملا غیر ممکن بود. امروزه حتی در ارزان‌ترین مدل‌های گوشی هم امکان پخش موسیقی وجود دارد و از همین رو انتخاب بهترین بلندگو در گوشی‌ های هوشمند امری بسیار مشکل به نظر می‌رسد.

کدام گوشی بهترین بلندگو را ارائه می‌کند؟

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمنداما کدام گوشی بهترین اسپیکر را در اختیار دارد؟ این سوالی است که پاسخ دادن به آن کمی دشوار خواهد بود. بنابراین طی آزمایش جالبی 6 مورد از پرچمداران حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. گوشی‌هایی که مورد تست قرار گرفته‌اند شامل آیفون 11 پرو مکس، سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس، وان پلاس 7T پرو، ال جی G8X، گوگل پیکسل 4 ایکس ال و ایسوس روگ فون 2 می‌شودند.

روش تست

به منظور انجام چنین مقایسه‌ای، 10 آهنگ یکسان برای 15 فرد مختلف پخش شده و از آن‌ها خواسته شده‌ است تا بنابر رضایتی که نسبت به صداهای پخش شده‌ دارند، بین 1 تا 10 امتیاز بدهند. تمامی این آهنگ‌ها از طریق Spotify و با حداکثر حجم صدا پخش می‌شوند و برای جلوگیری از تفاوت کیفیت هنگام پخش آنلاین این موزیک‌ها، همه آهنگ‌ها با بالاترین حجم از قبل در دستگاه دانلود شده‌ و به صورت آفلاین پخش می‌شوند. لیست آهنگ‌هایی که برای شرکت‌کنندگان پخش شده در زیر آمده است:

  1. Shawn Mendes, Camila Cabello – Señorita
  2. Daddy Yankee & Snow – Con Calma
  3. Ed Sheeran & Justin Bieber – I Don’t Care
  4. Halestorm – I miss the misery
  5. The Cat Empire – Still Young
  6. Klaus Badelt – He’s a pirate (The theme from the Pirates of the Caribbean movie)
  7. Skrillex – Bangarang
  8. Sting – Englishman in New York
  9. Norah Jones – Turn Me On
  10. Selah Sue – Alone

مهم‌ترین بخش این آزمون جایی بود که کلیه شرکت‌کنندگان در طول تست آهنگ‌ها باید چشم‌بند به چشم داشته باشند و حق نداشتند که ببینند صدا‌ها از کدام گوشی پخش می‌شود. اینکار به آن‌ها اجازه می‌داد تا بدون هیچ تعصبی، قضاوت خالصی بر روی کیفیت صدای شنیده شده داشته باشند و امتیاز خود را ثبت کنند.

نتایج آزمایش

پیکسل XL4  آیفونروگ فون 2 نوت 10 7T پرو الجی G8X
 شرکت کننده 11098987
 شرکت کننده 2979797
 شرکت کننده 3879875
 شرکت کننده 410109988
 شرکت کننده 5968576
 شرکت کننده 6887965
 شرکت کننده 7896865
 شرکت کننده 810910897
 شرکت کننده 91099897
 شرکت کننده 10769888
 شرکت کننده 11966774
 شرکت کننده 12887465
شرکت کننده 13876564
شرکت کننده 14875565
شرکت کننده 15943865
 میانگین نمرات8.77.57.47.27.25.9

برنده آزمون: گوگل پیکسل 4 XL

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمندپیکسل XL 4 برنده این تست است و محصول گوگل با شایستگی تمام توانست ربطه اول را به‌دست آورد. این تلفن با اسپیکرهای استریو و متوازن خود، صدایی شفاف و با وسعت بالا تولید می‌کند. البته مقایسه این گوشی به عنوان دارنده‌ی بهترین بلندگو میان اسمارت فون‌ها با یک دستگاه اسپیکر بلوتوث، قیاس درستی نیست اما گوگل پیکسل 4 XL به عنوان یک اسمارت فون می‌تواند صدای بسیار خوبی تولید کند.

آیفون 11 پرو مکس

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمندآیفون 11 پرو به جایگاه دوم بسنده کرد. این گوشی نیز توسط شرکت کنندگان تست امتیاز بالایی به‌دست آورد. تولید صدا توسط این گوشی، بسیار شبیه به گوشی گوگل پیکسل است و موسیقی، بسیار متوازن و با میزان باس مطلوب به عنوان یک گوشی هوشمند پخش می‌شود.

ایسوس روگ فون 2

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمندمحصول ایسوس در رده‌‎ی سوم و در فاصله اندکی نسبت به آیفون قرار گرفت؛ البته با وجود بلندگوهای استریو و حجم صدای زیاد، انتظار می‌رفت جایگاه بهتری در این لیست کسب کند. با این حال، بسیاری از شرکت کنندگان اشاره کردند که صدای این گوشی کمی گوش خراش است.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و وان پلاس 7T پرو

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمندسامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و وان پلاس 7T پرو به صورت مشترک مقام چهارم را کسب می‌کنند. در حالی که پیش‌بینی می‌شد محصول مطرح سامسونگ رتبه‌ی بالایی بدست آورد، اما کمی نا امید کننده عمل کرد. بلندگوهای 7T پرو نیز به اندازه‌ی کافی صدای واضحی نداشتند.

ال جی G8X

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمنددر رتبه آخر نیز ال جی G8X جای می‌گیرد که به اندازه کافی برای شنوندگان دلپذیر نبود. این گوشی اما در مقایسه با اسمارت‌های فون‌های قبلی ال جی، بهتر بوده و نسبت به خودش پیشرفت کرده است البته همچنان نمی‌تواند برندهای دیگر را به چالش بکشد. محصول ال جی به صدایی واضح‌تر، متوازن‌تر و با باس بیشتر نیاز دارد.

چند نکته جالب در مورد این آزمایش

با توجه به مشاهدات این تست، تعریف مردم از “صدای خوب” می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از شرکنندگان اعتراف کرده‎‌اند که آن‌ها تنها به دلیل داشتن باس قوی‌تر یک گوشی، به آن نمره بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دادند. با این حال، برخی از افراد نیز به شفافیت صدا، بیشتر توجه داشته‌اند و ملاک رتبه‌بندی آن‌ها، وضوح صدا بود.

بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمندهمچنین افراد در برخی موارد از بلند بودن بیش از حد صدا شکایت کرده‌اند اما نسبت به کم بودن صدا واکنش خاصی نداشته‌اند. به طور کلی شرکت کنندگان به ندرت حجم صدا را در نظرات خود تاثیر دادند. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که افراد تنها به بلندای صدای گوشی امتیاز ندادند و توازن و تعادل صدا مقیاس تاثیر گذارتری در این آزمایش به حساب می‌آمد.

در پایان باید گفت که اکثریت افراد به راحتی می‌توانند تفاوت کیفیت صداها را تشخیص دهند و در این آزمایش تنها یک نفر احساس سختی می‌کرد و درک تفاوت کیفیت‌ها برایش کار دشواری بود.

از نتایج بدست آمده شگفت زده شدید؟ به نظر شما بهترین بلندگو گوشی‌ های هوشمند کدام است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. باس بالا تو گوشی‌ باعت صدای خَف و غیر شفاف میشه.