اتحاد رنو و نیسان

احتمال فروپاشی اتحاد رنو و نیسان قوت گرفت

با توجه به بازداشت مدیرعامل اسبق نیسان و انتقادهای وی از سیستم قضایی ژاپن و مقامات نیسان، احتمال فروپاشی اتحاد رنو و نیسان بیش از پیش قوت گرفت.

کارلوس گوسن، مدیرعامل اسبق نیسان طی چند هفته گذشته زندگی دراماتیکی را گذراند. کارلوس گوسن با یک جت شخصی از کشور ژاپن به لبنان سفر کرد و طی روزهای اخیر نیز با برگزاری کنفرانس خبری به رونمایی از اسنادی پرداخت که بازگوکننده شرایط دوران بازداشت وی بود. مدیرعامل اسبق نیسان همچنین از سیستم قضایی ژاپن و مقامات نیسان انتقاد کرد و شواهد حاکی از آن است این انتقادات همچنان ادامه‌دار خواهد بود و باید منتظر حواشی بیشتری باشیم، اما نکته حائز اهمیت این است که بازداشت گوسن طی سال قبل باعث خواهد شد اتحاد رنو-نیسان به فروپاشی نزدیک شود و شاهد به پایان رسیدن اتحاد ژاپنی‌ها و فرانسوی‌ها باشیم.

جزئیات فروپاشی اتحاد رنو و نیسان

با توجه به حواشی که به وجود آمده است برخی از منابع اعلام کردند مقامات نیسان قصد دارند طی طرحی از رنو فرانسه جدا شوند. بررسی‌ها حاکی از آن است که بخش‌های مهندسی و ساخت به صورت کامل جدا خواهند شد و در هیئت‌مدیره نیسان نیز تغییرات وسیعی رخ خواهد داد. هر چند این دو شرکت خودروسازی بزرگ به صورت رسمی در این خصوص هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده‌اند. این در حالی است که در دوره گوسن نیز تعدادی از مهندسان و مدیران در خصوص اتحاد کامل مهندسی و ساخت نیسان و رنو راضی نبودند و این نارضایتی‌ها بعد از بازداشت گوسن افزایش پیدا کرد، به گونه‌ای که ژان دومنیک سنارد، مدیرعامل جدید رنو از این اتحاد کاملا مطمئن نبود.

برخی از منابع خبری اعلام کردند اگر نیسان و رنو به صورت کامل جدا شوند، قطعا این دو شرکت خودروسازی خواهان یافتن شرکای بزرگ دیگری خواهند بود. گفتنی است میتسوبیشی نیز جزوی از اتحاد رنو و نیسان محسوب می‌شود، اما این سه شرکت با یک توافقنامه تبادل سهام با یکدیگر شریک بوده و موضوع تصاحب شرکت در میان نیست. همچنین این اتحاد خودرویی شامل قراردادهای مهندسی و تولید با شرکت دایملر و سایر خودروسازان جهانی نیز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*