بلیط هواپیما

بلیط هواپیما را چه طور بخریم؟

اگر قصد سفر به جایی را دارید و زمان رسیدن به مقصد برای شما مهم است قطعا هواپیما را برای سفر انتخاب می‌کنید. با وجود گران‌تر بودن هواپیما نسبت به دیگر وسایل نقلیه مانند قطار و اتوبوس، هواپیماها سرعت بسیار بیشتری دارند و همچنین از امکانات رفاهی بیشتری هم برخوردار هستند. زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما را دارید قطعا با اصطلاحاتی روبه می‌شوید که ممکن است معنی بعضی از آن‌ها ندانید.

اگر می‌خواهید از مسیر و سفر خود لذت ببرید باید در هنگام خرید بلیط هواپیما دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید ارزنده‌ترین بلیط را برای خودتان بخرید و از مسیرتان لذت ببرید. امروزه شرکت‌ها و ایرلاین‌های هوایی ایران و خارج ایران، بلیط‌های مختلفی را ارائه می‌کنند. یکی از انواع بلیط برای مسافران هوایی، بلیط سیستمی است که این بلیط در بین مسافران هوایی ایران محبوبیت فراوانی دارد. خرید بلیط‌های سیستمی برای مسافرت‌های خانوادگی بسیار مناسب است چراکه در این نوع بلیط خانواده‌ی نوزاد فقط ۱۰ درصد بلیط یک شخص بالغ را برای نوزادش می‌پردازد و همچنین خانواده‌هایی که دارای کودکان کمتر از ۱۲ سال هستند این امکان را دارند که برای رزرو بلیط فرزندشان نصف هزینه‌ی شخص بالغ را پرداخت کنند. البته غیر از موارد مالی موضوعات دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش خرید بلیط هواپیما سیستمی در شرکت‌ها و ایرلاین‌های هوایی ایران شده است.

در ایران ۲ نوع بلیط برای هواپیما وجود دارد که یکی از آن‌ها بلیط سیستمی است. در ایران بسیاری از مسافرها ترجیح می‌دهند که این نوع بلیط را برای سفر خود خرید کنند. البته در نظر داشته باشید که همیشه قیمت بلیط سیستمی پایین‌ترین قیمت موجود برای بلیط‌های هواپیما نیست اما قیمت آن مصوب سازمان هواپیمایی کشور ایران است. یکی از مواردی که رغبت مسافران به این نوع بلیط را بیشتر می‌کند بازه‌ی زمانی رزرو آن است به‌طوری‌که در نوع دیگر بلیط هواپیما نهایتا بلیط  ۱۵ روز آینده را می‌توانید رزرو کنید اما برای رزرو بلیط هواپیما سیستمی علی بابا می‌توانید تا ۲ ماه قبل از سفر بلیط خود را رزرو کنید. این امکان باعث شده است تا افرادی که در زمان‌های مشخص سفرها و جلسات کاری دارند بتوانند با خیال راحت از مدت‌ها قبل بلیط خود را رزرو کنند و مطمئن باشید که در زمان مشخص به جلسه یا کار خود می‌رسند.

در مشهد به غیر از حرم امام رضا کجا برویم؟

اما یکی دیگر از مواردی که بلیط هواپیما سیستمی را به یک بلیط محبوب در بین کاربران تبدیل کرده است موضوع استرداد و بازگشت آن است. فرض کنید شما برای یک ماه آینده، یک سفر کاری در پیش دارید که ممکن است در صورت رزرو نکردن بلیط از همین یک ماه قبل، با مشکل کمبود بلیط مواجه شوید؛ بعد از رزرو کردن بلیط هواپیما سیستمی علی بابا، درست چند روز مانده به جلسه، خبر لغو یا تغییر زمان آن به شما می‌رسد حال اگر بلیط شما از نوع سیستمی بوده باشد به راحتی می‌توانید پس از کسر درصدی مشخص از هزینه‌ی بلیطتان، پول خود را پس بگیرید اما متاسفانه در نوع دیگر بلیط پرواز، امکان استرداد و بازگشت وجه شما وجود ندارد و به هر دلیلی که به پرواز هواپیما نرسید هزینه‌ی سفر شما از بین خواهد رفت که اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

بلیط هواپیما

در نظر داشته باشید که مقداری که به عنوان جریمه از بلیط شما کسر می‌شود کاملا مشخص بوده و طبق جدول تصویب شده‌ی سازمان هواپیمایی محاسبه می‌شود. البته این مقدار در سفرهای خارجی متفاوت است و درصد مبلغ استرداد شده در سفرهای داخلی و سفرهای خارجی به هیچ عنوان یکسان نیست.

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید کلاس‌های مختلف آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید و سپس متناسب با نیازهایتان، بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. خوشبختانه نرخ کلیه‌ی کلاس‌های مختلف در هر مسیری کاملا یکسان است و از هر سامانه‌ای که این بلیط‌ها را تهیه کنید قیمت مشخص و یکسانی را می‌پردازید و نگران ارزان یا گران بودن این نوع بلیط در سفرهای خود نباشید. در بلیط‌های سیستمی از کودکان زیر ۱۲ سال نصف هزینه‌ی بلیط افراد بالغ گرفته می‌شود و همچنین از نوزادان زیر ۲ سال هم فقط ۱۰ از هزینه‌ی کلی هر بلیط گرفته می‌شود.

سرمایی‌ها و گرمایی‌ها برای سفر با اتوبوس چه کنند؟

البته بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید نمی‌توانید به دنبال ارزان‌ترین بلیط پرواز باشید چراکه در هر شرایطی قیمت این نوع بلیط‌ها یکسان است و دچار افزایش یا کاهش نمی‌شود اما در مقابل مزایایی هم وجود داشت که آن‌ها را در قسمت‌های قبل بررسی کردیم.

در پایان این نکته را هم در نظر بگیرید که بلیط‌های سیستمی برای خانواده‌ها بسیار مقرون به‌صرفه است مخصوصا زمانیکه کودک کمتر از ۱۲ سال به همراه داشته باشند و همچنین اگر جلسه یا کار مشخصی دارید و ممکن است زمان یا تاریخ آن دچار تغییر شود با خرید بلیط هواپیما می‌توانید آن را استرداد کنید و نگران سوخت شدن هزینه‌ی بلیط خود نباشید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بنظر من کسی که پول داره باید بره سفر خارج از کشور توی ایران فقط با ماشین حال میده بری شهر به شهر بگردی

  2. پرواز کردن بال نمیخواهد یجیز دیگه میخواهد که ما نداریم و هواپیما سوار نمیشیم

  3. من که تا حالا هواپیما سوار نشدم بیینم چطوره

  4. من با برنامهذعلی بابا میخرم ولی الان ترس داره دیگه هواپیما سوار شد