دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

نگاهی به طراحی و چیدمان دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

رندر باکیفیتی به بیرون درز کرده که تصویر روشن‌تری از چیدمان دوربین هواوی پی ۴۰ پرو (Huawei P40 Pro) و طراحی این گوشی هوشمند ارائه می‌دهد.

پس از انتشار تصویر مطبوعاتی هواوی پی 40 حالا نوبت به خودنمایی مدل پرو رسیده است. این رندرها، هواوی پی ۴۰ پرو را از زوایای مختلف نشان می‌دهند. همچنین می‌توانیم دوربین چهارگانه و رنگ‌بندی احتمالی گوشی را نیز ببینیم.

مجموعه دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

ظاهرا مدل پرو هم مانند برادر کوچک‌تر خود، یک ماژول دوربین مستطیل‌شکل در پنل عقب خواهد داشت؛ البته با یک دوربین اضافی در سمت راست که احتمالا سنسور ToF است. انتظار وجود یک دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 یا 10 برابر و بزرگ‌نمایی هیبرید 100x نیز در این مجموعه می‌رود.

همچنین گفته می‌شود دوربین اصلی، یک سنسور ارتقا یافته 52 مگاپیکسل دارد که برای رقابت با دوربین 108MP گلکسی اس 20 اولترا طراحی شده است. دیگر اجزای این مجموعه را یک دوربین فوق عریض و یک فلاش LED دوگانه تشکیل می‌دهند.

طراحی هواوی پی ۴۰ پرو

مانند همیشه، هواوی برای آماده‌سازی دوربین پرچمداران خود با شرکت لایکا (Leica) همکاری می‌کند. هنوز از امکانات این دوربین‌ها اطلاعات دقیقی وجود ندارد؛ اما بهبودهایی در Night Mode قابل انتظار است.

در پنل جلو هم دو دوربین سلفی را می‌بینیم که درون یک حفره‌ی کپسولی‌شکل‌ جای گرفته‌اند. گفته می‌شود صفحه نمایش دستگاه، سایز 6.7 اینچی خواهد داشت.

طراحی و مشخصات هواوی پی 40 پرو

پیش‌تر دیده بودیم که گوشی‌های هواوی، دارای پنلی با کناره‌های خمیده (از دو طرف) باشند؛ اما ظاهرا این‌بار انحنای نمایشگر از هر چهار طرف خواهد بود. این طراحی نوآورانه، مستلزم ایجاد تغییراتی در فریم دستگاه هم هست تا استحکام و دوام آن تضمین شود. همچنین در یکی دیگر از رندهای تازه انتشار یافته، می‌توانیم رنگ‌بندی گوشی را ببینیم که شامل مشکی، طلایی، نقره‌ای، آبی و سفید می‌شود. نسخه سفید رنگ، حالت گرادیانی هم دارد.

رنگ‌بندی هواوی پی 40 پرو

از سخت افزار داخلی این پرچمدار باید به تراشه کایرین 5G 990 و حافظه 8/128 گیگ یا 12/256 گیگابایتی اشاره کنیم. کاربران از امکانات اندروید 10 در پوسته‌ای از EMUI 10 بهره‌مند خواهند شد؛ اما به توجه به تحریم هواوی از سوی آمریکا، تضمینی برای دسترسی به سرویس‌های گوگل وجود ندارد.

تاریخ معرفی و عرضه هواوی P40 پرو

مراسم رونمایی از خانواده P40 اواخر اسفند یا اوایل فروردین در پاریس برگزار خواهد شد. علاوه بر دو مدل استاندارد و پلاس، باید منتظر معرفی هواوی پی 40 لایت و چند گجت پوشیدنی یا لوازم جانبی هم باشیم.

پیش‌فروش احتمالا بلافاصله و روند عرضه‌‌ی محصولات، از دو هفته بعد آغاز خواهد شد. البته شاید هم هواوی عرضه را کمی به تاخیر بیندازد تا با لغو احتمالی تحریم‌ها، بتواند مجوز استفاده از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل را بگیرد. در غیر این صورت، فروش پرچمدار جدید نیز مانند هواوی میت 30 پرو، در بازارهای غربی با محدودیت مواجه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. هرچی باشه وقتی به شبکه های گوگل راهی نداشته باشه اصلا ارزش نداره

  2. اشتباه کرده که رنگ قرمز و سبز حذابشو نداره وگرنه این دوتا رنگ خیلی برای هواوی خوب بودن همه بخاطر ظاهر اول این رنگ های گوشی رو خریدن