ماهواره ظفر

ماهواره بر سیمرغ در سایت مستقر شد؛ هزینه ساخت ماهواره ظفر چقدر شد؟

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از استقرار ماهواره بر سیمرغ در سایت خبر داد و توضیحاتی درباره ماهواره ظفر و میزان هزینه ساخت آن ارائه کرد.

روز گذشته، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عکسی از ماهواره بر سیمرغ در پایگاه پرتاب منتشر کرد و نوشت سیمرغ ایرانی در سایت مستقر شد. وی در ادامه توضیحاتی درباره این ماهواره بر ایرانی که قرار است ماهواره ظفر را به فضا ببرد، ارائه کرد. به گفته آذری جهرمی، ماهواره بر سیمرغ بیش از 80 تن وزن دارد و ماهواره ایرانی «ظفر» را تا ارتفاع 530 کیلومتری زمین ارسال می‌کند.

ماهواره ظفر

هزینه ساخت دو ماهواره ظفر 1 و 2

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت از لحظه شروع تا پایان عملیات تقریبا 8 دقیقه طول می‌کشد و امیدواریم در پایان این 8 دقیقه نفس‌گیر بتوانیم تصاویر ارسالی ظفر را دریافت کنیم. او همچنین به سوالات برخی کاربران در توییتر پاسخ داد و در یکی از جواب‌های خود نوشت هزینه ساخت دو ماهواره ظفر 1 و 2 کمتر از 2 میلیون یورو شده است و این ماهواره عمر متوسط حدود 2 و نیم سال خواهد داشت. بنا بر گفته آذری جهرمی، تصاویر ارسالی این ماهواره ایرانی بیش از 10 میلیون یورو می‌ارزد و اگر بخواهیم تصاویر را بخریم و به ما بدهند و بهانه تحریم نیاورند باید این مبلغ را پرداخت کنیم.