ویروس کرونا

آماده‌باش کامل در کرمانشاه ؛ ویروس کرونا به مرزهای غرب کشور رسید

ویروس کرونا به اقلیم کردستان عراق و مرزهای غربی کشور رسیده است و به همین دلیل مرزهای ایران از جمله استان کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار دارند.

به تازگی گزارش‌هایی از ورود ویروس کرونا (CoronaVirus) به اقلیم کردستان عراق منتشر شده و مواردی از ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده در این منطقه مشاهده شده است. به نظر می‌رسد کروناویروس به مرزهای غرب کشور رسیده و به همین دلیل، استان کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار گرفته و مراکز بهداشتی و درمانی و مرزهای کشور در وضعیت هشدار قرار دارند.

کروناویروس پشت مرزهای غرب کشور

در همین راستا، دکتر ابراهیم شکیبا، رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به انتشار سریع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت در هیچ کشوری نمی‌توان به طور صد در صدی مانع ورود این ویروس شد و اکنون بسیاری از کشورهای دنیا، حتی کشورهای پیشرفته با این ویروس جدید درگیر هستند. وی اضافه کرد متاسفانه مواردی از این بیماری در اقلیم کردستان عراق مشاهده شده و این موضوع نشان می‌دهد که کرونا به پشت مرزهای غربی کشور رسیده و همه باید مراقب و آماده باشند.

دکتر شکیبا در ادامه اظهار کرد تمام نیروها و مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار دارند و مراقبت‌ها در مرز شدت پیدا کرده و همه مسافران ورودی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. یکی از علائم این ویروس، تب است و به همین خاطر دستگاه‌های تب‌سنج در مرزها استفاده می‌شوند تا بتوانیم موارد احتمالی ابتلا به این بیماری را تشخیص دهیم. به گفته رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، مشکل اصلی در مورد این بیماری، مواردی است که علائم را نشان نمی‌دهند، اما ممکن است ناقل این بیماری باشند و نگرانی اصلی ما در ورود ویروس کرونا به کشور، مربوط به همین دسته از بیماران است. این بیماری با وجود این که ابعاد ناشناخته‌ای دارد، از قدرت انتشار و سرایت بالایی برخوردار است.

ویروس کرونا

دکتر شکیبا همچنین افزود طبق آمارها، میزان کشندگی این بیماری خیلی بالا نیست، چرا که چندین هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند، اما حدود 160 نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. هنوز واکسن و درمان اختصاصی برای این بیماری کشف نشده، اما مواردی از مبتلایان به کرونا با درمان‌های حمایتی بهبود پیدا کرده‌اند. به نظر می‌رسد این بیماری برای افراد سالم خیلی خطرناک نیست و بیشترین خطر متوجه گروه‌های با سابقه بیماری زمینه‌ای و همچنین سالمندان است. بنابراین این گروه‌ها باید بیشتر از دیگران موارد پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت کرمانشان در پایان خاطرنشان کرد که تاکنون گزارشی از ورود ویروس کرونا به ایران نداشته‌ایم، اما با توجه به نزدیکی این بیماری به مرزهای کشور، در حالت آماده‌باش کامل قرار داریم. شست‌وشوی مکرر دست‌ها و خودداری از دست دادن و روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک هستند. این در حالی است که در روزهای گذشته تصاویری از بررسی مسافران در ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی منتشر شده بود که رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی ماموران و استاندارد نبودن تجهیزات مورد استفاده، انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

162 کشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

گفتنی است، علاوه بر اقلیم کردستان عراق، گزارش‌هایی از مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در امارات، عربستان و پاکستان نیز منتشر شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده، تعداد مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان از مرز 6 هزار نفر نیز گذشته است و تاکنون 162 نفر جان خود را از دست داده‌اند. کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت هم از احتمال قریب‌الوقوع ورود کروناویروس به خاک ایران خبر داد و گفت مراقبت‌ها و غربالگری ورود ادامه دارد، اما هیچ‌کدام مانع کاملی در مقابل این ویروس نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر من مراقبت و غربالگری دیگه فایده نداره
    این ویروس تا دو هفته هیچ علایمی نداره خب چطوری میخوان تشخیصش بدن
    بهترین راه ممنوع کردن ورود و خروج برای یه مدت هستش
    سفر خارجی هرچقدر هم واجب باشه به اینکه عده ای زیادی کشته بشن نمیصرفه

    • حرفات درست اما چه انتظارى میشه داشت از مشت مسئول بى سواد دزد که فقط کارش شده غارت کردن اموال مردم اینا دلشون هیچ وقت به حال مردم نمى سوزه همینطور که (چهل سال) نسوخته پس از عمد ورود و خروج را باز گزاشتند تا مردم بسیار زیادى بدبخت به این ویروس آلوده بشوند,,!!