تعهد وان پلاس به بهبود فیلمبرداری گوشی‌هایش

تعهد وان پلاس به بهبود فیلمبرداری گوشی‌هایش با فهرست طویلی از قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌ها

کمپانی وان پلاس (OnePlus) با انتشار فهرست بلند و بالایی٬ متعهد به بهبود عملکرد فیلمبرداری گوشی‌هایش و ارائه‌ی قابلیت‌های جدیدی برای آن‌ها شده است.

گوشی های هوشمند وان پلاس دقیقاً به خاطر دوربین‌های عالی معروف نیستند٬ اما این بدان معنا نیست که هیچ تعهدی در بهبود تجربه‌ی کار با آن‌ها ندارد. این شرکت چینی در ماه دسامبر میزبان رویداد Open Ear Forums در نیویورک بود و از کاربران معمولی و عکاسان حرفه‌ای موبایلی دعوت کرده بود تا بازخورد و درخواست‌هایشان برای قابلیت‌های جدید را اعلام کنند. روز گذشته این شرکت پس از بررسی همه‌ی موارد٬ فهرستی از تعهدات خود برای پیشبرد ویدیوگرافی را منتشر کرده است که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم.

اکسپوژر٬ رنگ و تعادل رنگ سفید متغیر در سراسر دوربین‌ها

تطبیق‌پذیری سیستم‌های جدید دوربین OnePlus در گذشته مورد تحسین قرار گرفته است٬ اما بسیاری از کاربران علاوه بر نحوه‌ی انتشار رنگ‌ها٬ از عدم همخوانی دوربین‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض نور (اکسپوژر) و تعادل رنگ سفید شکایت داشته‌اند. وان پلاس اکنون روی حل این مشکلات روی دیوایس‌های جدید خودش کار می‌کند. این کمپانی می‌گوید این امر٬ «الویت اول و هدف اصلی» وان پلاس است.

ثبات در رنگ پوست

شکایت‌های متعددی در مورد نحوه‌ی نمایش رنگ پوست در گوشی‌های این برند وجود دارد. برخی دستگاه‌ها رنگ قرمز یا زرد را اضافه می‌کنند٬ برخی بیش از حد اشباع رنگی دارند و برخی دیگر بیش از اندازه پوست صورت را نرم می‌کنند. وان پلاس حالا این مشکل را شناسایی کرده است. این یکی دیگر از اولیت‌های اصلی این برند است و می‌گوید در آینده آن را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم افزاری برطرف کند.

فیلمبرداری 4K

سازنده می‌گوید در حال حاضر محدودیت‌های سخت افزاری متعددی وجود دارد٬ اما با این وجود متعهد به ارتقاء است. وان پلاس در آینده از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری٬ لرزشگیر (Super Stablization) را به فیلمبرداری 4K گوشی‌هایش اضافه خواهد کرد. این باید باعث بهبود عظیمی در کیفیت شود. در حال حاضر٬ در فیلمبرداری 4K از فناوری Super Steady Mode پشتیبانی نمی‌شود.

متاسفانه سازنده‌ی چینی پس از بررسی عملکرد و دمای محصولات خود٬ فهمیده است که در این شرایط٬ قادر نیست محدودیت فیلمبرداری 5 دقیقه‌ای با وضوح 4K را از سر راه بردارد.

تعهد وان پلاس به بهبود فیلمبرداری گوشی‌هایش

تعادل لنز‌ها

در یک یادداشت مرتبط٬ این کمپانی اعلام کرده است که قصد دارد پشتیبانی از فیلمبرداری 1080p و 4K را به کلیه‌ی دوربین‌های گوشی‌های آینده‌اش از جمله دوربین تله فوتو و فوق عریض نیز بیاورد. ولی باز هم به دلیل محدودیت‌های نرم افزاری٬ این امر برای محصولات موجود ممکن نیست.

حالت شب برای فیلمبرداری در شب

وان پلاس در حال حاضر٬ حالت شبی به نام Nightscape را برای عکس‌ها توسعه بخشیده است٬ اما بسیاری از کاربران به این قابلیت برای فیلمبرداری نیز نیاز دارند. این شرکت می‌گوید که این ایده‌ی «بسیار جذابی» است و تایید می‌کند که «در حال تحقیق و کار روی آن» است.

بهبود اپلیکیشن دوربین

سازنده‌ی چینی می‌گوید که کاربران زیادی از اپلیکیشن دوربین کنونی شکایت کرده‌اند٬ زیرا دسترسی به قابلیت‌های آن دشوار است. خبر خوب این که در حال حاضر آن‌ها مشغول صحبت با تیم طراحی خود برای یافتن یک راه حل هستند. از دیگر موارد اشاره شده٬ حالت زوم تک دستی است که بسیار سودمند است.

در انتها باید به ساخت یک اپلیکیشن دوربین سریع‌تر اشاره کرد که «هدف اصلی» شرکت چینی در امسال است. سرعت شاتر بیشتر و انیمیشن‌های سریع‌تر در به‌روزرسانی‌های آینده اضافه خواهد شد.

تعهد وان پلاس به بهبود فیلمبرداری گوشی‌هایش

ویرایش ویدیویی

کاربران در مورد ابزارهای ویرایش ویدیویی از وان پلاس سوالاتی کرده‌اند و سازنده آرزوی آن‌ها را برآورده خواهد کرد. یک به‌روزرسانی در آینده ابزارهای ویرایش ویدیویی اپلیکیشن گالری را به طور کلی بهبود می‌بخشد و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد درجه‌بندی رنگ‌ها اعلام خواهد شد.

حالت شبکه‌ی اجتماعی

گرچه برخی افراد عکاسی با موبایل را بسیار جدی می‌گیرند٬ اما اکثریت مردم از آن صرفاً برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. وان پلاس از این امر آگاه است و تایید می‌کند برنامه‌هایی را برای توسعه‌ی یک حالت مستقل در سر دارد که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را مستقیماً در توییتر آپلود کرده یا تصاویری با نسبت ابعاد مناسب اینستاگرام بگیرند.

پیشرفت‌های دیگر تجربه‌ی کاربری

این کمپانی چینی قادر به حل مشکلات مربوط به ثبات فوکوس خودکار و استخراج تصاویر که بسیاری از آن شکایت کرده بودند نیست؛ اما تایید کرده است که هر دو ویژگی در اواخر سال جاری به‌روزرسانی می‌شوند. برند چینی همچنین در تلاش است تا تعادل بهتری را بین وضوح و نویز ایجاد کند٬ مشکلات HDR را برطرف کرده و هرگونه مشکل در لرزش که کاربران با آن روبرو شده‌اند٬ برقرار کند.

تعهد وان پلاس به بهبود فیلمبرداری گوشی‌هایش

ویژگی‌هایی که به زودی نخواهند آمد

برخی کاربران درخواست ویژگی‌هایی نظیر حالت فیلمبرداری معکوس و حالت نقاشی نوری را داده بودند٬ ولی این کمپانی تصور می‌کند تقاضای کافی برای آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین هر دو مورد فعلاً در صف قرار می‌گیرند.

محبوبیت واقعیت افزوده نزد کاربران نیز در حال افزایش است٬ اما این شرکت هنوز برنامه‌ای برای ارائه‌ی اموجی‌ها یا استیکرهای واقعیت افزوده برای ویدیوها ندارد.

ما همچنین امیدواریم حالت حرفه‌ای (Pro) نیز به ویدیو اضافه شود. برخی مشتریان چنین درخواستی را داشته‌اند٬ ولی وان پلاس می‌گوید اولیت آن‌ها در حال حاضر بهبود کیفیت فیلمبرداری پیشفرض و تجربه کاربری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*