کپسول دراگون

نخستین سرنشینان کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس معرفی شدند

شرکت اسپیس ایکس اولین سرنشینان کپسول دراگون را معرفی کرد. باب بنکن و داگ هارلی، فضانوردان ناسا هستند که در بهار آینده با فضاپیمای Dragon به فضا عازم می‌شوند.

دو سرنشین اول کپسول دراگون شرکت اسپیس ایکس مشخص شدند. شرکت فضایی SpaceX رسما اعلام کرد دو فضانورد آمریکایی ناسا یعنی باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هارلی (Doug Hurley) در بهار آتی به همراه فضاپیمای Dragon به فضا می‌روند. این فضاپیمای سرنشین دار برای اولین بار پس از اتمام برنامه شاتل فضایی، فضانوردان ناسا را با خود به فضا حمل می‌کند. شرکت اسپیس ایکس، دراگون را به عنوان بخشی از پروژه سفر تجاری سرنشین‌دار ناسا ساخت و در این کار با شرکت‌های خصوصی برای اعزام فضانوردان به فضا رقابت کرده است.

دوره جدید در برنامه‌های فضایی با پرتاب کپسول دراگون

البته باب بنکن و داگ هارلی در سال 2018 برای حضور در کپسول دراگون انتخاب شده و در این مدت آموزش‌های لازم را دیده بودند و با اعزام آنها به فضا دوره جدیدی در برنامه‌های فضایی آمریکا آغاز می‌شود. با پرتاب فضاپیمای دراگون به فضا، ناسا از تکیه کردن به سیستم‌های پرتاب روسیه بی نیاز می‌شود و اولین پرواز فضانوردان با یک فضاپیمای تجاری صورت می‌گیرد.

کپسول دراگون

داگ هارلی در این باره اظهار کرد من و باب خیلی خوش‌شانس هستیم که برای این سفر فضایی برگزیده شدیم و با نزدیک شدن به زمان پرتاب، بی قراری ما روز به روز بیشتر می‌شود. وی افزود در این مدت بیشتر زمان خود را در کالیفرنیا گذرانده، چرا که بیشتر کارهای مربوط به Dragon در این منطقه انجام می‌شود. هارلی تاکید کرد با وجود این که مردم رفتن به فضا را موضوعی هیجان‌انگیز می‌دانند، اما این سفر بسیار پیچیده خواهد بود.

این دو فضانورد آمریکایی، مراحل آموزشی و آماده‌سازی متعددی را پشت سر گذاشته‌اند و آموزش‌های لازم درباره دراگون را دیده‌اند. آنها همچنین لباس‌های فضایی خود را امتحان کرده‌اند و با ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس نیز دیدار داشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*