انتقال گنجینه‌ای از اشیا عجیب و غریب به موزه‌ای در آمریکا

انتقال گنجینه‌ای از اشیا عجیب و غریب به موزه‌ای در آمریکا

در محموله‌ای که از آسیا به وسیله کشتی به آمریکا رسیده است، گنجینه‌ای از اشیا عجیب و شگفت‌انگیز به ایالات متحده آمده که به زودی در تعدادی از نمایشگاه‌های معروف این کشور به نمایش گذاشته خواهند شد.

مجموعه‌ای از موزه‌‌ها به نام “Ripley’s Believe It or Not!” در آمریکا وجود دارد که به خاطر دارایی اشیا عجیب و غریب خود معروف هستند. مدتی پیش هم محموله‌ای به وسیله کشتی از کشور هندوستان در بندر میامی آمریکا پلو گرفته که حاوی گنجینه‌ای از این اشیا شگفت‌انگیز بود و قرار است که این اشیا به موزه های مورد نظر منتقل شوند.

محموله اشیا عجیب و حیرت‌انگیز Ripley’s 

محموله مورد نظر در 15 می 2019 به بندر میامی رسید و پس از مدتی به یکی از دفاتر Ripley’s منتقل شد. گفته شده که در این محموله 125 شی مختلف وجود داشته و وزن این محموله هم به همراه وسایل مورد استفاده برای بسته‌بندی اشیا عجیب موجود، حدودا 19 تن بوده است.

در مدارک سفر محموله نوشته شده که کشتی مورد نظر از سری لانکا بار خود را برداشته، اما گفته شده که این بار در اصل از شرکتی خصوصی در بیدادی (Bidadi) هندوستان تحویل گرفته شده است. یکی از سخنگویان Ripley’s گفته است که اشیا مورد نظر متعلق به کمپانی او بوده‌اند و این کالاها برای استفاده در شهر بنگلور هند، به این کشور ارسال شده بودند. در بنگلور قسمتی به نام «شهر فیلم» (Film City) وجود دارد که یکی از برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار هندوستان در آن فیلم‌برداری می‌شود و موزه‌های معروفی هم در آن قرار گرفته‌اند. گفته شده که وقوع یک آتش‌سوزی در اوایل 2018 باعث تخریب بخش قابل‌توجهی از شهر فیلم بنگلور شده است.

بندر سری‌لانکا که اشیا عجیب و غریب مورد نظر از آن عبور کرده‌اند، پیش از این محل درگیری نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان سریلانکا بوده که تا پیش از سال 2009، به مدت 26 سال با دولت این کشور درگیر بوده‌اند و قبل و بعد از پایان درگیری هم گنجینه‌های باستانی سری‌لانکا در معرض خطر سارقان آثار باستانی و اشیا تاریخی بوده‌اند. سخنگوی Ripley’s از اعلام جزئیات و ماهیت کالاهای محموله اخیر خودداری کرده، اما طبق ادعای مسئولان شرکت، این کمپانی آمریکایی از خرید آثار باستانی و اشیا دزدی و غیرقانونی امتناع می‌کند و تمامی دارایی‌های شرکت قانونی هستند.

انتقال گنجینه‌ای از اشیا عجیب و غریب به موزه‌ای در آمریکا

شرکت Ripley’s به واسطه انبار اشیا عجیب و غریب خود معروف است و گفته شده که حدودا 25 هزار شی مختلف در لیست دارایی‌های این کمپانی وجود دارد. اشیائی مرموز و شگفت‌انگیزی مثل جمجمه کشیده‌ شده مردی پرویی، سرهای بریده‌شده انسان در محلول‌های مختلف، بقایای موجوداتی با دو سر و حتی پرتره‌ای 2.5 متری از آلبرت انیشتین که با نان تست ساخته شده است.

طرف هندی هم که 125 شی مورد نظر را از کمپانی آمریکایی قرض گرفته، در رابطه با این اشیا اظهارنظر نکرده است.