نمایشگاه MWC 2020

نمایشگاه MWC 2020 ؛ از بزرگ‌ترین رویداد جهانی حوزه موبایل چه انتظاری داریم؟

درب‌های نمایشگاه MWC 2020 یا همان کنگره جهانی موبایل بارسلونا از 5 اسفند ماه باز می‌شود. در این رویداد هر ساله گوشی‌سازهای مطرح جهان حاضر شده و از جدیدترین محصولات خود رونمایی می‌کنند. اما چه انتظاری از MWC امسال داریم و باید منتظر معرفی چه گوشی‌هایی در آن باشیم؟

وقتی به حوزه‌ی فناوری موبایل می‌نگریم٬ ما دو رویداد بسیار بزرگ را هر سال پیش رو داریم. رویدادهای MWC و IFA در نیمه‌ی اول و دوم هر سال برگزار می‌شوند. بنابراین کنفرانس جهانی موبایل (MWC) نزدیک‌ترین رویداد به ما است. این رویداد از 24 فوریه (5 اسفند 98) در بارسلونا اسپانیا آغاز می‌شود.

طبقات دفتر محل برگزاری نمایشگاه MWC 2020 پر از محصولات فناوری برای دیدن٬ لمس کردن و دانستن در مورد آن‌ها است که پس از اجرای کنفرانس‌های خبری آن‌ها می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ملاقات کنید. اکثر سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند در این رویداد حضور پیدا می‌کنند تا بتوانید دیوایس جدید آن‌ها را در دست بگیرید.

ما چه انتظاری از کنفرانس MWC 2020 داریم؟ بیابید با هم مرور کنیم.

انتظارات ما از نمایشگاه MWC 2020

سامسونگ

نمایشگاه MWC 2020

سامسونگ 11 فوریه (22 بهمن) قصد دارد پرچمداران جدید خانواده گلکسی اس 20 را معرفی کند٬ بنابراین MWC اولین جایی نیست که ما این محصولات را ملاقات می‌کنیم. با این حال حدس این قضیه آسان است که می‌توانیم در رویداد بارسلونا این گوشی‌ها را از نزدیک ملاقات کرده و کار کردن با آن‌ها را تجربه کنیم.

نمایشگاه MWC 2020

همچنین گزارش‌های متفاوتی در مورد گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ وجود دارد. برخی می‌گویند این گوشی در کنار خانواده Galaxy S20 معرفی می‌شود٬ برخی دیگر بر این باورند که فلیپ در رویداد جداگانه‌ای چند هفته پس از این خانواده معرفی می‌شود. بنابراین اگر فلیپ را 11 فوریه ملاقات نکنیم٬ می‌توانیم در MWC منتظر آن باشیم.

ال جی

اکنون زمان آن فرا رسیده است که ال جی از پرچمدار بعدی خودش رونمایی کند. معمولاً گوشی سری G این شرکت اوایل سال و سپس سری V را در نیمه دوم معرفی می‌کند. سال گذشته٬ ال جی الگوی همیشگی خودش را عوض کرد و گوشی‌های ال جی جی 8 و ال جی وی 50 خود را همزمان در نمایشگاه MWC 2019 معرفی کرد. پس چرا انتظار نداشته باشیم امسال نیز مجدداً همین رویه را در پیش نگیرد و دو گوشی جدیدش را در کنار یکدیگر معرفی نکند؟

نمایشگاه MWC 2020

نوکیا

اچ ام دی گلوبال٬ به عنوان صاحب امتیاز نوکیا رفته رفته عشق و احترام جامعه‌ی موبایلی را به این برند فنلاندی بازگرداند. آخرین قدم مهم آن‌ها معرفی گوشی نوکیا 9 در رویداد MWC 2019 بود.

نمایشگاه MWC 2020

امیدهای زیادی در مورد نوکیا 9.2 وجود دارد که امسال معرفی خواهد شد. اگر شایعات به واقعیت تبدیل شود و همه چیز برای اچ ام دی گلوبال خوب پیش برود٬ انتظار می‌رود که نوکیا 9.2 نخستین گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر در جهان لقب گیرد. به عبارت دیگر نه خبری از حفره روی صفحه است و نه بریدگی٬ سنسور دوربین مستقیماً در زیر نمایشگر قرار خواهد گرفت.

هواوی

با وجود رابطه‌ی پیچیده‌ای که با گوگل و پشتیبانی از اندروید دارد٬ هواوی همچنان در بازار فعالیت می‌کند و محصولات جدیدی را معرفی می‌کند. اگر مشکلی به وجود نیاید٬ ما می‌توانیم برای اولین بار گوشی هواوی پی 40 را در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ملاقات کنیم. شایعات کمی وجود دارد٬ اما هواوی پیشرفت خوبی در فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند کرده است. بنابراین باید خودمان را برای یک رویداد هیجان انگیز آماده کنیم.

نمایشگاه MWC 2020

سونی

وقت آن رسیده سونی نیز از گوشی پرچمدار جدیدش پرده برداری کند؛ گرچه هنوز اطلاعات مربوط به آن یک راز است. ما اسم‌هایی همچون اکسپریا 1.1 و اکسپریا 5 پلاس را شنیده‌ایم. از آنجایی که اکسپریا 5 نسخه‌ی کوچکتر اکسپریا 1 بود٬ پس شکی نیست که این دو مدل جدید نیز دنباله رو پیشینیان خود خواهند بود.

نمایشگاه MWC 2020

اما این سونی است و عجیب نیست اگر بخواهد تصمیمی متفاوت برای خود بگیرد. در هر صورت منتظر حضور آن در نمایشگاه MWC 2020 مطابق سال‌های اخیر باشیم.

مایکروسافت

مایکروسافت همه را با معرفی سرفیس دو و سرفیس نئو شگفت زده کرد. هر دوی آن‌ها٬ دیوایس‌های انعطاف‌پذیری هستند که اولی اجرا کننده‌ی اندروید و دومی٬ ویندوز 10 ایکس جدید است. گفته شده است که این دو گوشی در فصل تعطیلات امسال عرضه خواهند شد. با این حال مایکروسافت می‌تواند مجدداً آن‌ها را با خود به کنگره جهانی موبایل بیاورد تا ما سرفیس‌های جدید این کمپانی را فراموش نکنیم.

نمایشگاه MWC 2020