کنسول های سگا

نگاهی به تاریخچه کنسول های سگا ؛ ظهور و سقوط یک امپراطوری

کنسول های سگا جزو محبوب‌ترین و خاطره‌انگیزترین کنسول های بازی برای همه ما محسوب می‌شوند. در این مطلب قصد داریم با یک ویدیو، نگاهی به تاریخچه کنسول های SEGA و ظهور و افول آنها بیندازیم.

سگا (SEGA) یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید بازی های ویدیویی و کنسول بازی شناخته شده است. در حال حاضر این شرکت ژاپنی فقط برای کنسول‌های مختلف بازی می‌سازد، اما سگا شهرت و محبوبیت خود را مدیون کنسول‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی خود در گذشته نه چندان دور است. کنسول های سگا در دهه 90 میلادی، نوید شروع یک امپراطوری را دادند که با بازی‌های آرکید محبوب به جنگ نینتندو رفتند. اما امپراطوری سگا خیلی دوام نیاورد و اکنون این کمپانی دیگر کنسول بازی نمی‌سازد.

موفق‌ترین و محبوب‌ترین کنسول سگا، مگا درایو یا جنسیس بود. سگا مگا درایو، چهارمین نسل کنسول سگا بود که در سال 1988 تولید شد و شرکت SEGA با این کنسول توانست به سلطه نینتندو در بازار آمریکای شمالی خاتمه بدهد. بازی سونیک هم در سال 1991 به همراه کنسول سگا به عنوان رقیبی برای بازی سوپر ماریو یا قارچ خور نینتندو عرضه شد تا سگا به این ترتیب در ابرها سیر کند. اما روزهای خوش SEGA خیلی دوام نیاورد و سگا ساترن و دریم کست روزهای خوشی را برای سگا رقم نزدند. با ورود کنسول پلی استیشن 1 سونی و همچنین اولین ایکس باکس مایکروسافت، رسما پایان عصر کنسول های سگا رقم خورد و این شرکت خیلی زود تصمیم گرفت دیگر به ساخت کنسول بازی اقدام نکند و شانس خود را در بازی‌سازی امتحان کند.

در این ویدیو که امروز در گجت تی وی برای شما آماده کرده‌ایم، نگاهی به تاریخچه کنسول های SEGA می‌اندازیم تا ببینیم این کمپانی ژاپنی چگونه ظهور کرد و دوران افول و سقوط آن به چه ترتیبی شروع شد.

ویدیوی تاریخچه کنسول های سگا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. ساختن همچین ویدیویی هایی حرفه ای بودن گجت نیوز رو میرسونه

  2. گزارش خوب و مفیدی بود
    چندان ناراحت نیستم چون هم وطنش سونی جاش گرفت

  3. یادش بخیر من با مورتال کمبت و سونیک و شورش در شهر و قورباغه ها تویه این کنسول آشنا شدم.
    یادش گرامی 🙂

  4. با اومدن سونی و ایکس باکس سگا ورشکست شد

  5. ویدیو بسیار خاطره انگیزی بود
    قطعا دهه هفتاد و هشتاد خاطره ای از سگا به اون صورت ندارند ولی دهه شصت
    به ترتیب
    آتاری
    فامیلی گیم
    سگا
    پلی استیشن 1 رو تجربه کردن به شخصه عاشق مورتال کمبات سگا بودم ولی خیلی زود پلی استشین 1 با تنوع بازی های جذابش سگا رو محو کرد الان کیفیت پلی استیشن 4 هم با همه قدرت گرافیکی و …. اون حال و هوای بازی های دوران بچگی سگا و پلی استیشن 1 رو نداره برای شخص بنده