تقاضای بازار برای آیفون 12

اپل احتمالا نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای بازار برای آیفون 12 باشد

ویروس کرونا در حال حاضر باعث ایجاد اختلال در کسب و کارها و رویدادهای مختلفی شده است. حال خبرهای منتشرشده حکایت از آن دارد که اپل نیز احتمالا به همین خاطر نتواند پاسخگوی تقاضای بازار برای آیفون 12 (iPhone 12) باشد.

این وحشت‌آور است که چگونه یک ویروس می‌تواند به طریق مختلف کل جهان را تهدید کند. ویروس کرونا در حال حاضر عملکرد صنایع مختلف را مختل کرده است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به نمایشگاه کنگره جهانی موبایل نیز اشاره کنیم. البته اوضاع در چین وخیم‌تر است و بسیاری شرکت‌ها کرکره‌های خود را به طور کامل پایین کشیده‌اند، شرکت‌هایی که بقیه دنیا خصوصا از لحاظ تولید به آ‌ن‌ها وابسته می‌باشند. اوضاع در صنعت لوازم الکترونیکی هم مساعد نیست و اپل و آیفون‌های بعدی نیز به نظر می‌رسد که از این قاعده مستثنی نیستند.

البته، هیچ کس را نمی‌توان به خاطر رعایت جانب احتیاط مقصر دانست. شرکت‌های چینی برای محافظت از کارگران خود همچنان بسته هستند و توصیه می‌شود که به جز موارد بسیار مهم و حیاتی، از سفر به چین اجتناب شود. ماه گذشته، شرکت اپل سفر به چین را به جز برای موارد تجاری بسیار مهم محدود کرد و ظاهرا نهایی‌سازی آیفون 12 فعلا بسیار مهم تلقی نمی‌شود.

آیا ویروس کرونا دامن آیفون 12 را نیز می‌گیرد؟

بر اساس گزارش روزنامه دیجی‌تایمز (DigiTimes)، اپل از فرستادن مهندسان خود به چین برای نهایی‌سازی مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) آیفون 12 اجتناب کرده است. این مرحله برای حصول اطمینان از مطابقت داشتن طراحی دستگاه با استانداردهای اپل، قبل از ادامه یافتن مراحل تولید، ضروری است.

تولید آیفون‌های جدید معمولا در ماه ژوئن شروع می‌شود تا اپل بتواند در ماه سپتامبر با عرضه محصولات به تیراژ قابل توجهی دست پیدا کند. چنانچه اپل هر چه سریع‌تر مهندسان خود را به چین نفرستد، این فرصت را از دست خواهد داد. البته آیفون‌های جدید همچنان تولید خواهند شد، اما تولیدکنندگان وقت کافی برای تأمین تقاضای مورد انتظار را نخواهند داشت.

اپل به احتمال زیاد در ماه سپتامبر آیفون 12 را وارد بازار خواهد کرد، اما با ادامه شرایط فعلی، بلافاصله با کمبود عرضه روبرو خواهد شد. طبق گزارش‌ها، تولید آیفون اس ای 2 یا آیفون 9 در حال حاضر شروع شده است و بنابراین، با همان مشکل کمبود عرضه مواجه نخواهد شد. با این حال، معرفی و عرضه آن به بازار ممکن است هنوز هم تحت تأثیر شرایط به وجود آمده به خاطر شیوع کروناویروس قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اوووف این یعنی افزایش قیمت ایفون های 12

  2. اصلا گوشی های اپل داخل ویتنام ساخته میشن چ ربطی ب کرونا داره