کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ؛ این گوشی به سختی تعمیر می‌شود

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ با وجود نمایش قابلیت تعمیرپذیری بسیار پایین آن، راز پشت طراحی خاص و منحصربه‌فرد این گوشی منعطف را برملا کرد.

بعد از رونمایی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ارزیابی آن توسط وب سایت‌های مختلف شروع شد. نخستین نگرانی، میزان مقاومت نمایشگر منعطف این گوشی محسوب می‌شود. برخی وب سایت‌ها بعد از کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ از نتیجه آن ابراز نگرانی نگرانی کرده و دوام آن را پایین بیان کردند. وقتی گلکسی زد فلیپ سامسونگ هم از وسط شکست این نگرانی‌ها به حداکثر رسید؛ سرانجام گوشی‌های منعطف چه می‌شود؟

با وجود ابراز نظرهای مختلف درباره این گوشی، تا امروز منتظر بررسی تخصصی تیم iFixit بودیم. کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ به دست آن‌ها نشان می‌دهد دومین گجت انعطاف پذیر غول کره‌ای از طراحی خاصی بهره برده و ساخت چنین دستگاهی حقیقتا به تخصص، دانش و ابزارآلات پیشرفته نیاز دارد. به همین دلیل تاکنون شرکت‌های انگشت شماری قادر به ساخت چنین گوشی‌های هوشمندی شده‌اند. البته آن‌ها، همچون هواوی و سامسونگ، تا امروز موفق ظاهر نشده‌اند.

از آن جایی که Samsung Galaxy Z Flip یک گوشی هوشمند عادی نیست، کالبدشکافی آن زمان زیادی از iFixit گرفت. البته این تیم پیشتر سابقه کالبدشکافی سامسونگ گلکسی فولد و موتورولا ریزر را داشت و از آن تجربه در پروژه کنونی به خوبی بهره برد.

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

توصیه iFixit بعد از کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

این تیم، که در کار خود کاملا خبره و جزو بهترین‌ها است، کالبدشکافی دومین گوشی هوشمند سامسونگ را بسیار دشوار خطاب کرد. توصیه اکید آن‌ها به کاربران این بود که حتی اگر در تعمیرات گوشی موبایل تخصص دارند، هرگز اقدام به باز کردن دستگاه در منزل نکنند. این موضوع نشان می‌دهد متاسفانه گوشی Galaxy Z Flip از نظر تعمیرپذیری امتیاز بسیار پایینی کسب می‌کند. در صورت بروز مشکل، ممکن است حتی نمایندگی سامسونگ در منطقه شما نیز قادر به تعمیر دستگاه نباشد و آن را به دفاتر مرکزی ارسال کند. در نتیجه در صورت بروز مشکل هرگز گوشی منعطف خود را به تعمیرکاران عادی نسپارید.

مقایسه کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریز نشان می‌دهد قابلیت تعمیر گجت کره‌ای، از گوشی انعطاف پذیر شرکت موتورولا کمی بیشتر است. تیم iFixit تا امروز گجت‌های الکترونیکی متعددی را برای پی بردن به قطعات سخت افزاری مورد استفاده و نحوه طراحی آن‌ها کالبدشکافی کرده است، اما پروژه کالبدشکافی موتورولا ریزر را سخت‌ترین کار از آغاز فعالیتشان خطاب کرد! هر چه بیرون ریختن دل و روده یک گوشی توسط iFixit سخت‌تر باشد، نشان‌دهنده تعمیرپذیری پایین آن دستگاه است. در نتیجه بیشتر باید از دستگاه مراقبت کنید.

بعد از کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ از نظر تعمیرپذیری امتیاز 2 از 10 به آن داده شد. برای گوشی گلکسی فولد نیز نتیجه یکسانی به دست آمد. با این حال گوشی منعطف سامسونگ از محصول مشابه عرضه شده توسط موتورولا وضعیت بهتری دارد. iFixit تعمیر کردن موتورولا RAZR را یک کابوس خواند!

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ نشان می‌دهد تعویض باتری یا تعمیر نمایشگر حتی در صورت بروز آسیب‌های جدی غیر ممکن نیست، هر چند به مهارت زیادی نیاز دارد. به همین دلیل گوشی به احتمال زیاد فقط توسط متخصصان سامسونگ تعمیر خواهد شد. برای تعویض باتری یا صفحه نمایش باید بعد از باز کردن چسب‌های بسیار محکم، یک سری سیم از روی هم رد شده را کنار بزنید.

خوشبختانه تعداد زیادی از قطعات سخت افزاری گوشی Galaxy Z Flip ماژولار طراحی شده و دسترسی و سپس تعویض آن‌ها کار دشواری نیست. با یک پیچ گوشتی ساده Phillips می‌توان همه پیچ‌های دستگاه را باز کرد. متاسفانه بعد از بیرون آوردن این پیچ‌ها، باید به جنگ با چسب‌های به کار رفته برای نگه داشتن قطعات سخت افزاری بروید. برای جلوگیری از بروز این همه دردسر، با جان و دل از گوشی‌تان مراقبت کنید!

گرد و غبار هنوز بلای جان گوشی منعطف سامسونگ است

یکی از مهمترین مشکلات نسل اول گلکسی فولد، جمع شدن گرد و غبار در لولای نمایشگر و سپس اختلال در عملکرد آن بود. کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ نشان می‌دهد احتمال بروز مشکلی مشابه برای گوشی جدید نیز وجود دارد.

تیم iFixit از نمایشگر شیشه‌ای منعطفی که سامسونگ در گوشی جدیدش به کار برده است، شگفت‌زده شد. در Samsung Galaxy Fold به خاطر ماهیت منعطف گوشی سازنده از صفحه نمایشی پلاستیکی در محصول بهره برد، اما Galaxy Z Flip دارای نمایشگری شیشه‌ای و بسیار نازک است که روی آن با لایه‌ای پلاستیکی برای محافظت پوشانده می‌شود. iFixit شیشه صفحه نمایش را بسیار نازک خطاب می‌کند.

کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

از تجربه کاربران گلکسی فولد درس بگیرید! پلاستیک روی شیشه نمایشگر یک لایه محافظتی عادی نبوده و نباید با تصور جایگزین کردنش با یک محافظت ضخیم‌تر آن را جدا کنید. اگرچه این لایه به شدت در برابر خط و خش بی‌دفاع است، اما قسمتی از پنل محسوب شده و جدا کردن آن، مساوی با از کار افتادن نمایشگر گلکسی زد فلیپ خواهد بود.

شیشه نمایشگر گوشی مقاوم به نظر نمی‌رسد، اما در هر صورت، ظاهری شکیل‌تر در مقایسه با صفحه نمایش گلکسی فولد به گوشی بخشیده است. سامسونگ با طراحی این نمایشگر قدمی بسیار بزرگ برداشت. انتظار نداشتیم تا چند سال آینده شیشه‌ای منعطف تولید و در گوشی‌های انعطاف پذیر به کار برود. پیش‌بینی می‌کنیم طی چند سال آتی، شیشه نمایشگر گوشی‌های شبیه به Samsung Galaxy Z Flip به اندازه گوشی‌های هوشمند عادی مقاوم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*