ایکس باکس سری ایکس

ایکس باکس سری ایکس 12 ترافلاپس قدرت دارد

طی ماه‌های اخیر اطلاعات جزئی از سخت‌افزار و توان پردازشی ایکس باکس سری ایکس در اختیار بازیکنان قرار گرفت، اما امروز مایکروسافت بالاخره اعلام کرد کنسول نسل نهمی این شرکت 12 ترافلاپس قدرت دارد.

حساب رسمی توئیتر ایکس باکس تایید کرد کنسول ایکس باکس سری ایکس از پردازنده (CPU) ذن 2 (Zen 2) قدرت می‎گیرد که توسط ای‌ام‌دی تولید شده و به صورت استاندارد بر پایهٔ فناوری ۷ نانومتری ساخته می‌شود. همچنین پردازش گرافیکی (GPU) برعهده RDNA (ساخت ای‌ام‌ای) است و در مجموع براساس صحبت‌های سازندگان این کنسول، ایکس باکس جدید باید 12 ترافلاپس قدرت داشته باشد؛ دو برابر Xbox One X و چهار برابر Xbox One استاندارد.

ایکس باکس سری ایکس

همانند دایرت‌ایکس 12 فناوری سایه‌زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) در Xbox Series X نیز وجود دارد و با استفاده از آن سازندگاه بازی‌ها می‌توانند جزئیات گرافیکی بالاتری را با استفاده کمتر از سخت‌افزار ایجاد کنند و برنامه‌نویسان دیگر لازم نیست روی تک تک پیکسل‌های بازی تمرکز کنند و در عین خلق جزئیات بیشتر با پایداری فریم بالاتری مواجه خواهیم شد. همچنین کنسول نسل نهمی مایکروسافت قابلیت DirectX Ray Tracing را هم به همراه خواهد داشت که به لطف آن، سایه‌ها نرم‌تر، بازتاب‌نورها چشم‌گیرتر و به طور کلی کیفیت بصری نهایی بازی‌ها بهتر خواهد شد.

به دلیل استفاده از حافظه SSD، حالا می‌توانید چند بازی یا برنامه را همزمان اجرا و متوقف کنید! در پلی استیشن 4 یا ایکس باکس باکس تنها می‌توانیم یک بازی را متوقف کنیم و در محیط کنسول به انجام کارهای دیگری بپردازیم، اما اینطور که پیداست مطابق شعار مایکروسافت، یعنی «بهبود بازی کردن در همه زمینه‌ها» شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در دنیای بازی‌های ویدیویی به لطف کنسول‌های جدید خواهیم بود.

ایکس باکس جدید قابلیت اجرای بازی‌ها با نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد و از بازی‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و ایکس باکس پشتیبانی می‌کند؛ به عبارتی قابلیت پشتیبانی از نسل قبل فعلی، در نسل بعدی نیز ادامه خواهد داشت. همچنین ادعا می‌شود کنترلر بی‌سیمی که با Xbox Series X عرضه خواهد شد، یک پروتکل ارتباط بی سیم اختصاصی هنگام اتصال به کنسول ایجاد می‌کند و سرعت پاسخگویی و عملکرد آن بهتر از کنترل‌های موجود است.

انتظار داریم در ابتدای بهار سال آینده اطلاعات جامع و کاملی از ایکس باکس Series X در اختیارمان قرار بگیرد، اما به نظر قیمت و تاریخ عرضه دقیق این کنسول تا E3 2020 اعلام نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فلاپس FLoating point OPerations per Second) FLOPS) واحد اندازه‌گیری سرعت پردازش داده‌ها توسط رایانه است
    هر ترافلاپس = یک ترلیون (۱۰ به توان ۱۲) عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است
    حیف نیست چنین توانی بجای خدمت در دانش افزایی به بازی گرفته شود؟