ویژگی های صوتی ال جی جی 8

ویژگی های صوتی ال جی جی 8 امتیاز آن در DxOMark را کاهش داد!

بر اساس بررسی‌های آزمایشگاه DxOMark Audio ویژگی های صوتی ال جی جی 8 با وجود نوآورانه بودن، به جای افزایش، به کاهش کیفیت صوت تولید شده توسط این گوشی منجر شده‌اند!

حدود پنج ماه پیش آزمایشگاه DxOMark Audio برای ارزیابی کیفیت اسپیکر گوشی‌های هوشمند تاسیس شد. پیش از آن، DxOMark تنها به ارزیابی دوربین گوشی‌های موبایل می‌پرداخت. این شرکت در جدیدترین تست، به سراغ پرچمدار سری G شرکت ال جی رفته و بیشتر روی ویژگی های صوتی ال جی جی 8 تمرکز داشته است.

ال جی در یک زمان جزو پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا بود، هر چند طی سال‌های اخیر، بخش موبایل فقط برای این شرکت ضرردهی داشته است. با این حال مدیران رده بالای شرکت عقیده دارند به دلیل تلاش LG برای پیشرفت در دنیای IOT، به بخش موبایل نیاز مبرم وجود داشته و حتی با وجود ضرردهی، این قسمت تعطیل نخواهد شد.

این شرکت همچنان هر از چند گاه دست به یک سری نوآوری زده و توجه کاربران را جلب می‌کند. از قرارگیری گوشی‌های دارای این برند در اولویت اول کاربران دوست‌دار موسیقی نباید غافل شد. در ال جی جی 8 دو ویژگی جدید برای بهبود کیفیت صدای پرچمدار جدید شرکت ارائه شد. به عبارتی سازنده تلاش کرد یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی‌های هوشمندش را تقویت کرده و از این طریق مشتریان جدیدی به دست بیاورد.

جالب‌ترین ویژگی Crystal Sound OLED محسوب می‌شود. این نام توسط ال جی روی فناوری اسپیکر زیر نمایشگر شرکت قرار داده شد. در ال جی جی 8 تینکیو هیچ اسپیکر روگوشی در لبه بالایی نمایشگر دیده نمی‌شود. در عوض، حین مکالمه، از طریق ایجاد ارتعاش در نمایشگر، صدا تولید خواهد شد. گفتنی است این ویژگی برای اولین مرتبه در شیائومی می میکس به کار رفت.

ویژگی مربوط به صوت دیگر ال جی جی 8 با نام Boombox Speaker شناخته می‌شود. در این تکنیک، از بدنه گوشی به عنوان اتاق طنین‌انداز استفاده شده و شدت بیس صدا بالاتر می‌رود.

بر اساس ارزیابی که DxOMark در آزمایشگاه صوت خود روی پرچمدار شرکت LG انجام داده است، ویژگی های صوتی ال جی جی 8 به جای بهبود توانایی، کیفیت را کاهش داده‌اند!

ارزیابی DxOMark از ویژگی های صوتی ال جی جی 8

وقتی میدرنج در حالت ایده‌آل قرار گرفته، تقریبا هیچ بیسی در صدا وجود ندارد. اعواج متداول بوده و با افزایش حجم صدا، بیشتر می‌شود. دلیل این اتفاق به احتمال زیاد اندازه کوچک اسپیکرهای قرار گرفته زیر نمایشگر است. حتی در زمینه ضبط صدا نیز گوشی ال جی جی 8 ضعف نشان می‌دهد.

البته صدا در فضا، همانطور که سازنده وعده داده، با کیفیتی بالا پخش شده و حتی در آخرین حجم صدا، اعوجاج کم است. با این حال، نمی‌توان به کیفیت صدای تولید شده توسط اسپیکرهای ال جی جی 8 دل خوش بود و عملکرد آن روی هم رفته ضعیف تلقی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بدبختی دگزو اینه که فکر میکنه متخصص همه چیز شده!