عرضه آیفون 12

عرضه آیفون 12 و آیفون 9 اپل با تاخیری زیاد مواجه خواهد شد

عرضه آیفون 12 و آیفون 9 اپل به خاطر شیوع ویروس کرونا با تاخیر رو به رو می‌شود. طبق ارزیابی یکی از تحلیلگران Wedbush بروز تاخیری چند ماهه در عرضه گوشی‌های آیفون 2020 محتمل است!

مهمترین بخش در فرآیند ساخت گوشی‌های آیفون اپل، زنجیره تامین محسوب می‌شود. اگر گلوگاهی در زنجیره تامین وجود داشته باشد، سرعت کار خطوط تولید این شرکت کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که کارخانه‌های اپل در نقاط مختلف، به موقع قطعات سخت افزاری مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند. شیوع ویروس کرونا زنجیره تامین اپل را با مشکل مواجه کرده است، چرا که بیشتر شرکت‌های تامین‌کننده قطعات مورد نیاز تولید آیفون‌ها، در کشور چین قرار دارند. به همین دلیل برخی تحلیلگران عقیده دارند عرضه آیفون 12 و آیفون 9 اپل با تاخیری زیاد مواجه خواهد شد.

تاخیر در عرضه آیفون 12 و آیفون 9 برای چند ماه!

بر اساس یک گزارش بلومبرگ، یکی از تحلیلگران Wedbush معتقد است شرکت‌های تامین‌کننده قطعات سخت افزاری اپل، حداقل به یک ماه تمام برای بازگشت به ظرفیت کامل قبل خود نیاز دارند. حتی اگر همه چیز برای اپل خیلی خوب پیش برود، زنجیره تامین این شرکت تا پایان ماه آوریل (نیمه‌های اردیبهشت) به ظرفیت 100 درصدی خود دست پیدا نخواهد کرد.

به عقیده دنیل آیوز (Daniel Ives) تحلیلگر Wedbush، در بدترین حالت ممکن شرکت‌های همکار اپل تا ماه ژوئن (خرداد – تیر) در نرخی پایین‌تر از توان واقعی خود فعالیت خواهند کرد. در نتیجه اپل مجبور خواهد شد عرضه آیفون 12 و آیفون 9 را چندین ماه عقب بیندازد.

در سال جاری، منتظر نسل دوم آیفون اس ای، اولین گوشی اقتصادی اپل، هستیم. بسیاری عقیده دارند این گوشی به جای آیفون اس ای 2، برای پر شدن جلقه مفقوده در فهرست گوشی‌های اپل، آیفون 9 نام‌گذاری خواهد شد. از آن جایی که گوشی نام برده اقتصادی است، فروش زیاد برای آن انتظار می‌رود. با توجه به تلاش اپل برای تولید یک گوشی اقتصادی، اکنون که زنجیره تامین این شرکت باید بیشتر از قبل فعالیت کرده و سخت افزارهای لازم برای ساخت آیفون 9 را در کنار چهار گوشی خانواده آیفون 12 تامین کند، به مشکل برخورد کرده است! به همین دلیل احتمال تاخیر در عرضه گوشی‌ها آن هم برای چند ماه وجود دارد.

از طرفی اپل در سال جاری، در پی اعمال تغییراتی بزرگ در گوشی‌های آی او اسی خود است. به عنوان نمونه باید به استفاده از تراشه‌ای با مودم 5G اشاره کرد. ممکن است شرکت برای جلوگیری از تاخیر در عرضه آیفون 12 استفاده از مودم موبایلی با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل را به سال آتی موکول کند.

مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر مشهور اخبار شرکت اپل چندی پیش اعلام کرد امسال چهار گوشی توسط این شرکت از خانواده iPhone 12 ارائه خواهد شد؛ آیفون 12 دارای نمایشگری 5.4 اینچی، آیفون 12 پلاس و آیفون 12 پرو دارای صفحه نمایشی 6.1 اینچی و در نهایت آیفون 12 پرو مکس مجهز به صفحه نمایشی 6.7 اینچی خواهند بود. نمایشگر آیفون 9 نیز شبیه به آیفون 8 برابر 4.7 اینچ تخمین زده می‌شود.

چهار گوشی آی او اسی برتر سال 2020 طبق پیش‌بینی‌های قبلی از سیگنال‌های mmWave 5G و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کرده و سنسور ToF به دوربین دو مدل پرو افزوده خواهد شد.

به عقیده دنیل آیوز در صورتی که شرکت‌های درگیر در زنجیره تامین اپل تا ماه آوریل به فعالیت سابق خود برگردند فقط عرضه گوشی آیفون 9 با تاخیر مواجه می‌شود. در حالت عادی، قرار است این گوشی بسیار زودتر از آیفون‌های با شماره 12، در فروردین ماه 1399، رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میخام صد سال نیاد، تحفه!
    الکی گرونه، همه چیش هم تحریمه