دی اس 9

دی اس 9 معرفی شد؛ با لوکس‌ترین سدان DS آشنا شوید

دی اس 9 به عنوان لوکس‌ترین سدان این خودروساز فرانسوی رونمایی شد. در ادامه مشخصات، امکانات و قیمت سدان لوکس DS9 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخیرا تصاویر جاسوسی مختلفی از لوکس‌ترین سدان دی اس منتشر شده بود و اکنون شرکت DS به صورت رسمی از محصول حدید خود با نام دی اس 9 پرده برداشت. در نگاه اول شاهد شباهت این خودرو با مدل لانگ پژو 508 هستیم، به گونه‌ای که می‌توان آن را مدل ارتقا پیدا کرده و لوکس پژو 508 دانست. شرکت DS در طراحی چراغ‌های جلو از طرح خاص خود یعنی همان طراحی شبیه الماس در داخل چراغ‌ها استفاده کرده و این چراغ‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی و مسیر تطبیق‌پذیر هستند. همچنین طراحان با استفاده از نوارهای کرومی نمای ویژه‌ای را ایجاد کردند. این خودرو را می‌توان رقیبی برای کلاس E مرسدس بنز و یا بی ام و سری 5 دانست.

مشخصات دی اس 9

دی اس 9

نخستین سری دی اس 9 در مدل پلاگین هیبرید وارد بازار خواهد شد. این نسخه از یک موتور 1.6 لیتری توربوشاژ بهره می‌برد و در کنار آن یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است که در مجموع، قدرت تولیدی به 222 اسب بخار می‌رسد. این سدان لوکس قادر است فقط با شارژ باتری حدود 40 تا 50 کیلومتر را طی کند. علاوه بر این برای این خودرو قرار است مدل پلاگین هیبرید با قدرت 247 اسب بخار و به صورت تک دیفرانسیل نیز ارائه شود، اما قدرتمندترین مدل DS9 مدل پلاگین هیبرید با قدرت 355 اسب بخار است که برای آن سیستم 4 چرخ محرک نیز ارائه می‌شود.

دی اس 9

شرکت دی اس برای مشتریانی که خواهان خودرو هیبریدی نیستند، مدل بنزینی 222 اسب بخار را در نظر گرفته است. قدرت تمامی مدل‌های این خودرو به صورت استاندارد توسط گیربکس 8 سرعت اتوماتیک آیسین به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. احتمالا این شرکت محصول جدید خود را برای بازار خاورمیانه و سایر کشورهای آسیایی همانند دی اس 7 کراس بک در ابتدا با موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 165 اسب بخار و گیربکس 6 سرعت اتوماتیک یا با موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 186 اسب بخار و گیربکس 8 سرعت اتوماتیک عرضه خواهد کرد.

امکانات DS9 

دی اس 9

شرکت DS برای سدان جدید خود همانند دی اس 7 کراس بک سه تریم کابین ریوولی، اپرا و پرفورمنس لاین را در نظر گرفته است. از امکانات دی اس 9 می‌توان به تزئینات کابین با نگین‌های سوارووسکی، دوخت سفارشی و دستی صندلی‌ها و داشبورد، سیستم صوتی و تصویری حرفه‌ای فوکال، سردکن و گرم کن صندلی‌های جلو، سیستم تعلیق هوشمند با قابلیت اسکن مسیر، تشخیص موجودات زنده و نمایش آن به راننده، کروزکنترل هوشمند و محدود کننده سرعت، صندلی‌های برقی عقب با ماساژور و گرم کن و سردکن، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف عقب، دستگیره‌های در مخفی، فناوری LED چراغ‌ها و در صندوق هوشمند اشاره کرد.

دی اس 9

همچنین این سدان لوکس از امکانات مهم دیگری چون دوربین دید در شب، سامانه کنترل پایداری خودکار، سقف شیشه‌ای، صندلی‌های برقی جلو با ماساژور، رانندگی خودران سطح 3، تریم داخلی چرم طبیعی مزرعه دی اس، رینگ آلومینیومی تراش خورده، تهویه 3 کاناله اتوماتیک، نمایشگر جلو آمپر تمام دیجیتال، فرمان کمکی برقی، یخ‌زدای شیشه جلو، چراغ‌های تطبیقی بر اساس سرعت و شرایط آب و هوا، تنظیم حالت‌های مختلف رانندگی، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، شارژر بی سیم تلفن همراه، رادار خطی و نقطه کور، هدآپ دیسپلی، ساعت آنالوگ BRM، ساعت آنالوگ BRM، دوربین 360 درجه، ترمز خودکار، سنسور خواب، و تابلوخوان هوشمند بهره می‌برد.

قیمت 

دی اس 9

مدل پایه دی اس 9 حدود 30 هزار دلار قیمت خواهد داشت که البته قیمت آن بر اساس نوع امکانات و نسخه‌های مختلف پیشرانه افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت مدل فول این خودرو مشابه قیمت دی اس 7 کراس بک باشد. این خودرو در نمایشگاه ژنو 2020 به صورت رسمی به معرض نمایش در خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*