تراشه هلیو پی 95

مدیاتک تراشه هلیو پی 95 را برای گوشی‌های میان رده معرفی کرد

شرکت مدیاتک تراشه هلیو پی 95 (Helio P95) را به عنوان جدیدترین تراشه خود برای گوشی‌های میان رده رسما معرفی کرد که در ادامه با مشخصات و بهبودهای آن نسبت به نسل قبل بیشتر آشنا می‌شویم.

مدیاتک سال گذشته با معرفی مدل‌های هلیو جی 90 و جی 90 تی، تغییرات اساسی را در سبد تراشه‌های خود ایجاد کرد. این شرکت در واقع توانست با قیمت پایین تراشه‌ای با عملکرد بالا را به بازار عرضه کند که در گوشی محبوب شیائومی ردمی نوت 8 پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. مدتی بعد در اواخر دسامبر، مدیاتک در گامی رو به جلو تراشه‌های Dimensity را با پشتیبانی از شبکه نسل پنجم معرفی کرد.

امسال، این شرکت تراشه هلیو جی 70 و جی 80 را برای گوشی‌های هوشمند میان رده معرفی کرد. در حالی که آینده شرکت مدیاتک به وضوح مسیری را به سمت سری تراشه‌های G و Dimensity طی می‌کند، اما هنوز فضا برای عرضه اعضای جدیدی از خانواده تراشه‌های Helio P وجود دارد. امروز، این شرکت عضو جدیدی از تراشه‌های سری پی را با نام Helio P95 معرفی کرد.

مشخصات تراشه هلیو پی 95

تراشه هلیو پی 95 تراشه‌ای هشت هسته‌ای با دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 است. هسته‌های قدرتمندتر Cortex-A75 دارای حداکثر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز هستند. این در حالی است که رقم فوق برای هسته‌های Cortex-A55 برابر 2 گیگاهرتز است. مدیاتک در بخش پردازش گرافیکی از پردازنده گرافیکی PowerVR GM 94446 استفاده کرده است که نسبت به نسل قبلی 10 درصد عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

این تراشه جدید همچنین دارای کش L3 بزرگی است. تراشه جدید مدیاتک از حافظه رم LPDDR4X تا مقدار 8 گیگابایت (1866 مگاهرتز) و رابط UFS 2.1 برای حافظه ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین، تراشه هلیو پی 95 از سنسورهای 64 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 24 به علاوه 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین قادر به پشتیبانی از وضوح 2520 در 1080 پیکسل با نسبت تصویر 21:9 است.

تراشه مدیاتک هلیو پی 95

این تراشه دارای ISP سه‌گانه با پردازش RAW چهارده بیتی و YUV ده بیتی است و همچنین از قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی برای دوربین بهره می‌برد. تراشه پی 95 جدید به علاوه دارای APU 2.0 است که مدیاتک ادعا می‌کند باعث افزایش 10 درصدی عملکرد در مقایسه با نسل قبل می‌شود. طبق گفته مدیاتک، این باعث می‌شود که تراشه Helio P95 یکی از قدرتمندترین موتورهای هوش مصنوعی برای گوشی‌های هوشمند 4G باشد.

فناوری HyperEngine مدیاتک پیشرفت‌هایی را در گیمینگ ایجاد کرده و دستگاه را بهینه‌سازی می‌کند، به طوری که کاربر می‌تواند تجربه سریع‌تر و روان‌تری را در بازی‌ها داشته باشد. در بخش ارتباطات، تراشه جدید مدیاتک از شبکه 4G کتگوری 12 برای دانلود و کتگوری 13 برای آپلود پشتیبانی می‌کند. همچنین این تراشه از قابلیت‌های ViLTE، VoLTE، Dual 4G و وای فای 5 و همچنین بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می‌کند.

حال باید دید که آیا شرکت‌های تولیدکننده از تراشه جدید مدیاتک استفاده می‌کنند یا خیر. هیچ تولیدکننده‌ای فعلا اعلام نکرده است که به عنوان نخستین برند، دستگاهی را با تراشه هلیو پی 95 وارد بازار می‌کند. علاوه بر این، مدیاتک نیز مشخص نکرده است که چه موقع باید منتظر حضور این تراشه در گوشی‌های هوشمند جدید باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*