اندروید 10 برای گلکسی اس 8 و نوت 8

سامسونگ: منتظر انتشار اندروید 10 برای گلکسی اس 8 و نوت 8 نباشید!

سامسونگ آب پاکی را روی دست کاربران گوشی‌های قدیمی‌اش ریخت و رسماً تأیید کرد که اندروید 10 برای گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) منتشر نخواهد شد.

در حالی که چند سالی از عرضه‌ی دو گوشی گلکسی اس 8 و نوت 8 سامسونگ می‌گذرد، اما شایعاتی وجود داشت که ادعا می‌کرد امسال به‌روزرسانی اندروید 10 برای این دو دیوایس عرضه خواهد شد. هرچند این خبر برای کاربران پرچمداران چند سال گذشته‌ی سامسونگ شیرین بود، اما ظاهراً چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

دو گوشی هوشمند ذکر شده در نقشه‌ی راهبردی به‌روزرسانی اندروید 10 سامسونگ که چند ماه پیش منتشر شد، حضور نداشتند. اما این سند هم مشتریان امیدوار را ناامید نکرد تا چند ماه دیگر را با امید واهی بگذرانند. اگر هنوز هم به این موضوع شک دارید، وقت آن رسیده تا این فکر را به کلی فراموش کنید. اندروید 10 برای گلکسی اس 8 و نوت 8 همراه با One UI 2.0 عرضه نخواهد شد. این موضوعیست که خود شرکت سامسونگ در رویداد Unpacked 2020 خود نیز مهر تأییدی بر آن زد.

هیچگاه اندروید 10 برای گلکسی اس 8 و نوت 8 منتشر نخواهد شد

اما مقصر اصلی این امیدواری کاذب کیست؟ اگر خود نمایندگان سامسونگ در وهله‌ی اول اطلاعات نادرستی را به کاربران نمی‌دادند، آن‌ها نیز هیچگاه منتظر چشیدن طعم اندروید 10 گوگل با گوشی خود نمی‌ماندند. دلیل این اتفاق خیلی ساده بود، دو تلفن هوشمند مذکور از پنجره‌ی به‌روزرسانی‌های سامسونگ خارج شده‌اند. این شرکت برای هر گوشی پرچمدار خودش، 2 به‌روزرسانی بزرگ اندروید را منتشر می‌کند و برای دو گوشی نوت 8 و اس 8 نیز به‌روزرسانی‌های اندروید 8.0 اوریو و اندروید 9 پای را طی دو سال گذشته منتشر کرده بود.

اما سمت مثبت قضیه این است که خوشبختانه این دو برای مدتی همچنان به دریافت پچ‌های امنیتی جدید ادامه خواهند داد. از آنجایی که اس 8 سه ساله شده است، به زودی همین به‌روزرسانی‌ها نیز دیگر برایش منتشر نخواهد شد. اما سامسونگ هم اکنون پچ امنیتی ماه فوریه 2020 را هم برای آن و هم نوت 8 منتشر کرده است. پچ‌های امنیتی که در آینده برای مقابله با مشکلات جدی در این گوشی‌ها طراحی می‌شوند، با سرعت کمتری نسبت به گذشته ارسال خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نه سامسونگ بدرد میخوره نه اپل
    گوشی موبایل فقط و فقط وان پلاس OnePlus
    آخر نرم افزار و سخت افزار
    هیچ موقع گوشی میان رده هم تولید نمیکنه
    هر موقع مدل جدیدش میاد همه چیزش بهترین و بالاترینه از بقیه مارک ها
    گوشی مورد علاقه نرم افزار کارها هم هست

  2. من یه گلکسی A30 دارم الان به اندروید 10 آپدیتش کردم ، خیلی افتضاحه ، هم گوشی کند شده ، هم خیلی باگ داره آپدیتش، یه سری اپای خود گوشی هم گاها کار نمیکنن ، راهی هست دوباره برش گردونم به اندروید 9؟؟

  3. من که نه سامسونگ رو می پسندم نه اپل ، ولی بازم اپل که گوشی های پنج شش سال قبلشم بالاترین iOS رو دریافت میکنن !