تولید چانگان سی اس 35

توقف تولید چانگان سی اس 35 توسط سایپا؛ آیا چانگان از ایران رفت؟

آمارها از توقف تولید چانگان سی اس 35 توسط سایپا حکایت دارند. آیا شرکت چینی چانگان نیز همانند سایر خودروسازان خارجی از ایران خارج شده است؟

پس از خارج شدن آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه صنعت خودرو کشور، بسیاری از خودروسازان خارجی برای دور ماندن از تحریم‌های آمریکا و همچنین موانعی که برای انتقال پول میان آنها با شرکای ایران وجود داشت، در ابتدا همکاری خود را با خودروسازان داخلی به شدت کاهش داده و سرانجام نیز از بازار خودرو ایران خارج شدند. در کنار خروج خودروسازان بزرگ اروپایی، مدتی است که خروج خودروسازان چینی همچون برلیانس نیز آغاز شده و اکنون آمارها از خروج شرکت چینی چانگان حکایت دارند.

توقف تولید چانگان سی اس 35

طبق آمار تولید بهمن 98 گروه خودروسازی سایپا، این خودروساز بزرگ کشور مونتاژ چانگان CS35 را متوقف کرده است. در واقع سایپا کاشان (سایپا-سیتروئن) در سال 98 حدود 5 هزار و 62 دستگاه از خودرو چانگان CS35 را به تولید رسانده است، اما از نیمه دوم دی 98 به دلیل عدم دسترسی به قطعات کامل، مونتاژ این خودرو چینی را متوقف کرده است.

از آنجایی که خودروسازان چینی مدتی است با شرکت‌های دولتی ایران قطع همکاری می‌کنند، احتمالا این خودروساز چینی نیز مانند گذشته با سایپا فعالیت نخواهد کرد و می‌توان گفت همانند محصولات خانواده برلیانس شاهد تعداد محدودی از مدل‌های صفر کیلومتر کراس اوور چینی چانگان CS35 در کشور خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*