سایپا شاهین

سایپا شاهین جایگزین سایپا رهام شد؛ نام محصول جدید سایپا تغییر پیدا کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تغییر نام سایپا رهام به سایپا شاهین خبر داد و گفت این اقدام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این گروه خودروسازی انجام می‌شود.

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد پس از این که موضوع نام‌گذاری محصول جدید سایپا به کمیته نام‌گذاری محصولات ارجاع داده شده و با توجه به این که سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، مقرر شد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نام سایپا رهام به شاهین تغییر پیدا کند.

جزئیات تغییر نام رهام به سایپا شاهین

سایپا شاهین

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود یکی دیگر از دلایل تغییر نام رهام به شاهین این است که اخیرا یک پژوهشگر محیط زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض به ما پیشنهاد کرد نام محصول جدید خود را برای حفاظت از این پرنده ارزشمند ایرانی به شاهین تغییر دهیم.

گفتنی است محصول جدید سایپا به عنوان اولین محصول این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود که بر پایه مگا پلتفرم ملی SP100 طراحی شده است و در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های سایپا، محصول جدید این شرکت در سال 99 به تولید 12 هزار دستگاهی می‌رسد و تیراژ آن در سال 1401 به 100 هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.