گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا

با گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا پیش از ورود به بازار آشنا شوید

شرکت سونی هفته‌ی گذشته بدون برگزاری هرگونه رویدادی، از جدیدترین تلفن‌های هوشمند خود رونمایی کرد. اگر اخبار مربوط به آن را از دست داده‌اید، در اینجا می‌توانید با گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا پیش از ورود به بازار آشنا شوید

سونی جدیدترین گوشی‌های اکسپریا را برای سال 2020 معرفی کرد. این شرکت که همه آن را به واسطه‌ی دیوایس‌هایی با قابلیت‌های عکاسی فوق‌العاده می‌شناسند، از سه گوشی پرده برداری کرد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. بنابراین شما می‌توانید بسته به بودجه‌ای که در اختیارتان هست و نیازهایی که دارید، یکی را برگزینید.

گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا

سونی اکسپریا 1 مارک 2 – Sony Xperia 1 II

گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا

سونی اکسپریا 1 مارک 2 جدیدترین پرچمدار غول ژاپنی است که مشخصات فنی و قیمت آن برتر از دیگر محصولات این شرکت است. در نخستین نگاه، نام آن عجیب به نظر می‌رسد. اینطور به نظر می‌رسد که شما بخوانید اکسپریا 1 2. با این حال متریال بازاریابی سونی برای گوشی‌هایش مشابه دوربین‌های حرفه‌ای خود است و نام این محصول در واقع اکسپریا 1 مارک 2 خواهد بود.

درست مانند پرچمداران گذشته‌ی این شرکت، تمرکز اصلی این گوشی روی دوربین و قابلیت‌های عکاسی است. این دیوایس اکنون با دوربین سه‌گانه‌ی آشنایی همراه با اپتیک‌های برند ZEISS همراه است. آن‌ها شامل حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو و یک حسگر 12 مگاپیکسلی فوق عریض می‌شوند. در اینجا قابلیت‌هایی نظیر Real-time Eye AF برای ردیابی انسان و حیوانات توسط فوکوس خودکار وجود دارد. اسپیکرهای استریوی جلویی توسط Sony Pictures تنظیم شده‌اند و فناوری Dolby Atmos در این گوشی می‌تواند تکمیل کننده‌ی تجربه‌ی صوتی بی‌نظیر باشد. آن همچنین نخستین گوشی 5G شرکت سونی نیز لقب گرفته است.

گوشی جدید سونی توان خودش را از یک باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و از فناوری شارژ بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین فناوری قدرت گرفته از هوش مصنوعی Battery Care خود را نیز تقویت کرده تا باعث بهبود عمر باتری دیوایس شود.

سونی اکسپریا 10 مارک 2 – Sony Xperia 10 II

گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا

اکسپریا 10 مارک 2 نسل جدید اکسپریا 10 سال گذشته است. این گوشی میان‌رده با اهداف سرگرمی طراحی شده است. به همین منظور سازنده از یک نمایشگر عریض 6 اینچی از نوع OLED و نسبت ابعاد 21:9 که توسط گوریلا گلس 6 از آن محافظت می‌شود، روی قاب جلویی گوشی خود استفاده کرده است.

این نمایشگر برای مشاهده‌ی همه‌جانبه توسط فناوری تریلومینوس بهینه شده است. سونی معمولاً از این فناوری در تلویزیون‌های سری Bravia خود استفاده می‌کند. نمایشگر 21:9 اینچ گوشی می‌تواند تجربه‌ی فراگیرتری را نیز در اجرای بازی‌های موبایلی به کاربرانش ارائه کند. شما می‌توانید به لطف اپلیکیشن‌های چند پنجره‌ای گنجانده شده توسط سونی، همچنین مالتی تسکینگ را نیز با موبایل خود تجربه کنید.

10 مارت 2 سبک‌تر از نسل گذشته‌ی خودش است و 151 گرم وزن دارد. علیرغم این، دارای تأییدیه‌های IP65 و IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار است.

روی قاب پشتی این گوشی سه دوربین با حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی و دو لنز 8 مگاپیکسلی دیگر حضور دارد. این گوشی نیز از یک باتری 3,600 میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد و از فناوری قدرت گرفته از هوش مصنوعی Battery Care برای ارائه‌ی عمر باتری بالا استفاده می‌کند.

سونی اکسپریا ال 4 – Sony Xperia L4

گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا

گوشی رده ابتدایی اکسپریا ال 4 نیز برای تکمیل سبد گوشی های سال 2020 سونی اکسپریا معرفی شده است. نمایشگر این دیوایس نیز همان نسبت ابعاد 21:9 مدل اکسپریا 11 مارک 2 را ارائه می‌کند، اما کمی بزرگ‌تر بوده و اندازه‌ی آن 6.2 اینچی است.

گوشی‌های سری L، محصولات رده ابتدایی گوشی ساز ژاپنی هستند و L4 اولین گوشی ارزان قیمت این کمپانی خواهد بود که به دوربین سه‌گانه پشتی مجهز است. بله، در اینجا یک حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد.

باتری این گوشی با ظرفیت 3,580 میلی‌آمپر ساعت نسبت به دو مدل دیگر کوچک‌تر است، اما همچنان از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شما همچنین به واسطه‌ی آن به رابط کاربری چند پنجره‌ای سونی نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. سونی این گوشی را در دو رنگ مشکی و آبی عرضه خواهد کرد.

تکلیف گوشی های آینده‌ی سونی

گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این محصولات اعلام نشده است، اما سونی مشخصاً‌ آن‌ها را در بهار پیش رو روانه‌ی بازار می‌کند. سونی معمولاً گوشی‌های جدیدش را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا موسوم به MWC به نمایش می‌گذارد، ولی امسال به خاطر فراگیری گسترده‌ی ویروس کرونا، رویداد MWC 2020 لغو شد. همین باعث شد بسیاری از شرکت‌ها کنفرانس‌های جداگانه‌ای را برگزار کنند و بدون هرگونه توجه بین‌المللی، از محصولات جدید خود پرده برداری کند.

همین اتفاق برای سامسونگ نیز در ماه جاری رخ داد. غول گوشی‌ساز کره‌ای،‌ گوشی‌های خانواده گلکسی اس 20 را در رویداد آنپکد 2020 رونمایی کرد.