تست کرونا

آیا همه باید تست کرونا بدهند؟

تست کرونا برای همه افراد ضروری نیست. بر اساس گفته‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان فقط از افرادی که نشانه‌های خاصی بروز داده باشند، تست ابتلا به کووید 19 گرفته خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد تست ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19، در بیمارستان فرشچیان (سینا) همدان، مخصوص بیماران با شرایط خاص بوده و طبق نتایج آزمایش و گرافی ریه صورت می‌گیرد. وضعیت در سایر بیمارستان‌های سرتاسر کشور نیز تقریبا همین گونه است. به عبارتی هر فرد نمی‌تواند با مراجعه به بیمارستان، درخواست تست کرونا کند. نیازی نیز به این کار وجود ندارد.

دکتر منوچهر کرمی اعلام کرد آن‌ها بر اساس یک سری معیار اقدام به گرفتن تست از افراد مشکوک به ابتلا می‌کنند. به همین دلیل هر شخصی دارای علائم سرماخوردگی یا مدعی به تنگی نفس نمی‌تواند درخواستی در این زمینه داشته باشد.

بر اساس گفته‌های این پزشک، با توجه به افزایش استرس مردم طی روزهای اخیر، حساسیت‌ها افزایش پیدا کرده و به همین دلیل با داشتن کوچکترین نشانه‌های شبیه به سرماخوردگی، به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تا تست کرونا از آن‌ها گرفته شود. این در حالی است که تست، طبق نتایج گرافی ریه و میزان تنگی نفس بیمار ترتیب داده خواهد شد.

استرس ناشی از تفکر شبانه‌روزی درباره احتمال ابتلا به کووید 19 می‌تواند بسیار خطرناک باشد. فراموش نکنید اکنون در فصل سرما قرار داشته و سرماخوردگی و آنفلوآنزا رایج است. در نتیجه نباید کوچکترین نشانه‌ها مثل سرفه‌های خفیف یا آبریزش بینی را دلیلی برای درگیری شدن با کروناویروس جدید دانست.

افراد، دلیل نگرانی‌شان را هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره احتمال طولانی شدن دوره نهفتگی کووید 19 اعلام می‌کنند، به طوری که ممکن است وقتی که کار از کار گذشته است، به بیماری خود پی ببرند. برای تشخیص ابتلا به کرونا این آزمایش ساده را انجام دهید.

متداول‌ترین نشانه‌های بیماری تنفسی جدید که عامل آن عضو جدیدی از کروناویروس‌ها محسوب می‌شود، تب بالا، تنگی نفس و بدن درد است. افراد کمی نشانه‌هایی همچون اسهال و استفراغ نیز بروز داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*