اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون توسط اپل واچ

قابلیت اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون به اپل واچ اضافه خواهد شد

قابلیت اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون یکی از ویژگی‌های مهم ساعت‌های هوشمند آتی اپل خواهد بود. ساعت‌های هوشمند آتی اپل در صورت کاهش اکسیژن در خون به کاربر هشدار خواهند داد.

به احتمال زیاد ساعت‌های هوشمند اپل در آینده، قادر به بررسی علائم حیاتی بسیار مهمتری خواهند شد. به این ترتیب ساعت‌های سری اپل واچ محدود به تشخیص عدم عملکرد صحیح یا ناهماهنگ قلب بر اساس تعداد ضربان نشده و می‌توانند پیش از جدی شدن یک بیماری، پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و بیشتری درباره مشکلات مختلف در بدن انسان‌ داشته باشند.

اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون با اپل واچ

بر اساس گزارش جدید وب سایت 9to5Mac به نقل از یک منبع آگاه، اپل مشغول توسعه قابلیتی به منظور فراهم شدن امکان اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون توسط ساعت‌های هوشمند خود است. در صورتی که مقدار اکسیژن خون پایین‌تر از یک حد مشخص برسد، همانند زمان نامنظم بودن ضربان قلب، یک هشدار دریافت خواهید کرد. هنوز درباره فراهم شدن این قابلیت با بهره‌گیری از سخت افزارهای موجود همراه با توسعه یک سری ویژگی نرم افزاری یا نیاز به استفاده از قطعات سخت افزاری جدید، خبری در دسترس نیست.

با در نظر گرفتن قابلیت مشابهی که توسط برخی ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندی‌های سلامتی شرکت فیت بیت ارائه می‌شود، نیاز به استفاده از قطعات سخت افزاری جدید بالا است، مگر این که اپل به راهکار جدیدی به منظور ارزیابی میزان اکسیژن خون دست پیدا کند. گجت‌ های پوشیدنی فیت بیت به این منظور از چند سنسور مادون قرمز بهره می‌برند.

بهبود قابلیت ECG برای ارائه یک نوار قلب دقیق‌تر از دیگر تلاش‌های اپل است. به این ترتیب ساعت‌های هوشمند این شرکت قادر خواهند بود حتی در زمان افزایش ضربان قلب به 100 الی 120 عدد در دقیقه همچنان نوار قلب بگیرد.

انتظار نداریم امکان اندازه‌ گیری سطح اکسیژن خون به ساعت‌های هوشمند سال 2020 اپل اضافه شود. البته بعید نیست اپل نسخه‌ای ابتدایی از آن را در اپل واچ سال جاری به کار برده و سپس نسخه‌ای پیشرفته‌تر را به ساعت‌های ارائه شده در سال‌های بعد اضافه کند.

اپل علاقه خود به افزایش قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند سری اپل واچ به منظور ردیابی دقیق سلامتی کاربران را نشان داده است. پایین آمدن میزان اکسیژن در خون، در صورت بی‌توجهی انسان، در بلند مدت مشکلات متعددی در ریه‌ها و قلب به وجود خواهد آورد، به همین دلیل ارزیابی مستمر آن حائز اهمیت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*