دوربین هواوی P40 Pro

دوربین هواوی P40 Pro به دو لنز مخصوص زوم مجهز است

دوربین هواوی P40 Pro مهمترین ویژگی آن محسوب می‌شود. در دوربین هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) دو سنسور بزرگ سونی به همراه دو سنسور با لنز مخصوص زوم وجود دارند.

افشاکننده توئیتری اخبار گجتی با نام کاربری RODENT950، اطلاعات جدیدی درباره هواوی پی 40 پرو در اختیارمان قرار داد. بر اساس گفته‌های وی، دوربین هواوی P40 Pro دارای یک سنسور Sony IMX700 با پشتیبانی از فناوری Hexadeca Bayer است. با در نظر گرفتن نامی که سونی برای اولین فناوری مبتنی بر تکنیک Pixel-Binning سنسورهای دوربین موبایل خود انتخاب کرد (Quad Quad Bayer)، می‌توان حدس زد منظور از آن، ادغام اطلاعات چند پیکسل در یک پیکسل با نسبت 6 به 1 است.

رزولوشن این سنسور بزرگ 1/1.28 اینچی، 52 مگاپیکسل است. بعد از یک مرتبه ادغام پیکسل‌ها رزولوشن به 13 مگاپیکسل و در دومین مرتبه به 3.25 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. دو مرتبه ادغام پشت سر هم، حین عکاسی در تاریکی شب کاربر دارد. همانند هواوی پی 30 پرو، در دوربین این پرچمدار نیز از فیلتر رنگ RYYB استفاده خواهد شد. به ادعای هواوی، این فیلتر رنگ در مقایسه با RGGB متداول، توانایی دریافت نور از محیط را تا 40 درصد افزایش می‌دهد. با وجود صحت تقریبی این ادعا، مشکل استفاده از فیلتر رنگ RYYB در دوربین پرچمدار سری P سال 2019، وجود ته مایه‌ای زرد رنگ در همه عکس‌ها است. امیدواریم این مشکل در دوربین هواوی P40 Pro از بین برود.

Sony IMX700 سنسور رنگی اصلی دوربین محسوب می‌شود. زیر لنز اولترا واید دوربین نیز از یک سنسور بزرگ دیگر استفاده شده است. رزولوشن Sony IMX650 با اندازه 1/1.5 اینچ برابر 40 مگاپیکسل بوده و از فیلتر رنگ RGGB استفاده می‌کند.

دو لنز زوم در دوربین هواوی P40 Pro

منحصربه‌فردترین ویژگی دوربین پرچمدار سال جاری هواوی در مقایسه با بقیه گوشی‌های هوشمند دارای دوربینی با توانایی زوم بالا، استفاده از دو لنز مخصوص بزرگنمایی اپتیکال است. لنز پریسکوپی 10 برابر زوم اپتیکال و لنز تله فوتو 3 برابر زوم اپتیکال به ارمغان می‌آورد.

این در حالی است که توانایی لنز پریسکوپی دوربین هواوی پی 30 پرو و سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، به ترتیب 5x و 4x است. آن‌ها برای دستیابی به بزرگنمایی 10x از دیگر سنسورها کمک گرفته و به همین دلیل زوم 10 برابری در آن‌ها هیبریدی خطاب می‌شود. دستیابی به زوم اپتیکال 10x در دوربین هواوی P40 Pro پیشرفتی باورنکردنی است!

دو سنسور کمکی، یکی سنسور دمای رنگ و دیگری Time of Flight 3D روی ماژول دوربین اصلی قرار خواهد گرفت. ویژگی‌‌های مورد بررسی بیشتر شبیه به مشخصات دوربین گوشی هواوی پی 40 پرو پریمیوم ادیشن به نظر می‌رسند. هواوی قرار است امسال، علاوه بر رونمایی دو گوشی برای جایگزین شدن با پی 30 و پی 30 پرو، یک مدل بالاتر از هر دوی آن‌ها نیز ارائه کند.

اولین پرچمداران سال 2020 هواوی در روز بیست و ششم مارس (هفتم فروردین) رونمایی خواهند شد. پیش از این هواوی پی 40 لایت به عنوان مدلی تغییر نام یافته از هواوی نوا 6 اس ای معرفی شد، اما در رویداد روز هفتم فروردین، با سه گوشی کاملا جدید رو به رو خواهیم شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*