پیشگیری از کرونا ویروس - 1

5 نکته مهم که اهمیت زیادی برای پیشگیری از کرونا ویروس دارد

کرونا ویروس به مهم‌ترین مشکل در جهان تبدیل شده و مبارزه با آن، نیازمند دانستن و رعایت کردن نکات مهم در پیشگیری از کرونا ویروس است.

با این که تلاش بسیار زیادی برای مهار و پیشگیری از کرونا ویروس (COVID-19) صورت گرفته است، اما این ویروس و مشکلات ناشی از آن در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است. با این که برخی از کشورها، آمار کمی از افراد مبتلا را اعلام کرده‌اند، اما واضح است که در نهایت این بیماری تمام کشورهای جهان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از سوالات مهمی که امروزه در ذهن تمام افراد است را می‌توان کارهایی دانست که باعث می‌شوند به کرونا ویروس مبتلا نشوند. با این که افراد زیادی معتقدند با مصرف ویتامین C یا رابطه جنسی می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد، اما هیچ چیزی به اندازه شست و شوی دستان و لمس نکردن صورت نمی‌تواند از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کند.

کاری که شما می‌توانید انجام دهید و کاری که دیگران می‌توانند انجام دهند، کمک کردن به افزایش ایمنی جامعه است؛ این بدان معنا نیست که شما شخصا به بیماری مبتلا نخواهید شد. با این که ممکن است خطر ابتلا  شدن خود را تا حدودی کاهش دهید، اما آن چه اتفاق خواهد افتاد، بیمار کمتری در جامعه بوده که در نهایت باعث خواهد شد پزشکان بتوانند مراقبت بیشتر و بهتری را از افراد مبتلا به عمل آورند. ما در این بخش به برخی موارد عملی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید برای محدود کردن ابتلا و پیشگیری از کرونا ویروس ، مدنظر قرار دهید.

1: رعایت فاصله اجتماعی

پیشگیری از کرونا ویروس - 2

رعایت فاصله شما با سایر افراد در جامعه می‌تواند یک ایده بسیار ساده باشد. ما هر روز با افراد زیادی در تماس نزدیک هستیم؛ در حقیقت امکان دارد دوستان خود را در آغوش بگیریم و چیزی که در ایران وجود دارد، دست دادن با یکدیگر است که قطعا می‌تواند ویروس را به راحتی منتقل کند.

شما باید سعی کنید به جای نزدیک شدن به دیگران در اجتماع از آن‌ها دوری کنید و فاصله ایمن را حفظ کنید. همچنین سعی کنید به جای دست دادن به یک سلام و تکان دادن سر یا اصابت پشت دست‌هایتان در قالب مشت، اکتفا کنید. با این که این اقدامات کم و ناچیز به حساب می‌آیند، اما می‌توانند به راحتی مانع انتقال کرونا ویروس شوند. رعایت کردن این موارد می‌تواند ماهیت بیماری همه‌گیر را از یک فاجعه به یک مشکلی تبدیل کند که به راحتی بتوان کنترل کرد.

2: رعایت کردن نکات مهم در محل کار یا مدرسه

پیشگیری از کرونا ویروس - 3

یکی از نکات مهمی که باید درباره بیماری‌های عفونی مدنظر قرار داد را می‌توان امکان شیوع بسیار زیاد در تجمع‌های مختلف است و مدارس یا محل کار از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مراکزی هستند که می‌توانند کانون گسترش کروناویروس به حساب آیند.

در نهایت شما باید برای کاهش احتمال شیوع کرونا ویروس، اقدامات مهمی را انجام دهید. این احتمال وجود دارد که مدارس تعطیل شوند، اما احتمالا این کار برای مدت زمان زیادی اتفاق نخواهد افتاد. والدین نقش بسیار مهمی دارند و باید مانع به مدرسه رفتن فرزندانشان شوند؛ البته منظور ما فرزندانی هستند که دارای علائم خاص بیماری باشند. با این کار، خطرات موجود در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد. والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که در مدارس، شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون را جدی بگیرند یا مسئولان مدرسه هم می‌توانند با در نظر گرفتن ساعت‌هایی خاص از دانش آموزان بخواهند که دستان خود را بشویند.

محل کار هم وضعیت مشابه مدارس را دارد. در صورتی که کارمند هستید، باید برنامه‌ریزی خاصی برای دورکاری یا کار در منزل داشته باشید. در صورتی که مدیر یک مجموعه هستید، بهتر است واقع‌بین باشید و بدانید که دیر یا زود امکان دارد تمام مردم به این بیماری مبتلا شوند. بهترین کار، انجام دورکاری بوده و اگر این مسئله امکان‌پذیر است، سخت‌گیری نکنید. در صورتی که می‌توانید جلسه‌های کاری خود را از راه دور برگزار کنید، این کار را انجام دهید. در صورتی که کارمندان خود را برای یک جلسه دعوت می‌کنید، توجه داشته باشید که محیط اتاق جلسه کوچک و بدون تهویه نباشد.

پیشگیری از کرونا ویروس - 4

3: اقدامات لازم را برای مقابله با کرونا در خانه انجام دهید

اطلاعات اولیه خارج از چین نشان می‌دهد که یکی از راه‌های انتقال کرونا ویروس از طریق خانواده است. قطعا زندگی کردن خارج از محیط خانواده امکان‌پذیر نیست، اما باید اقدامات احتیاطی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید مانع انتقال ویروس کرونا به سایر افراد خانواده شوید. در صورتی که بیمار شدید، خود را در خانه قرنطینه کنید یا به عبارتی دیگر از ارتباط با سایر افراد خانواده، خودداری به عمل آورید. در مراقبت و پرستاری از بیماران، کاملا احتیاط کنید. اجازه ندهید که فرزندانتان، دستانشان را درون دهان قرار دهند و این مسئله بسیار جدی است.

4: دستان خود را بشویید، صورت را لمس نکنید، عطسه و سرفه را جدا مدیریت کنید

پیشگیری از کرونا ویروس - 5

این مورد را در بخش‌های قبلی هم گفتیم، اما اهمیت آن زیاد بوده و باز هم تکرار خواهیم کرد. شست و شوی مداوم دستان، لمس نکردن صورت و جلوگیری از سرفه روی دیگران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند در کاهش انتقال و شیوع عفونت، تاثیر داشته باشد.

5: ایمن بمانید

در مجموع نباید وحشت کنید، اما اخبار را به طور کامل نادیده نگیرید. تمام موارد گفته شده را می‌توان اقدامات معقول و مستقیمی دانست که همه ما باید رعایت کنیم تا این بیماری در هفته‌های آینده کاهش پیدا کند و حتی به طور کامل، رفع شود. به خاطر داشته باشید که سرزنش کردن افراد، هیچ فایده‌ای ندارد و شاید بهترین اقدامات احتیاطی هم نتوانند مانع انتقال و ابتلا به کرونا ویروس شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*