گوشی هواوی P40 Pro 5G

گوشی هواوی P40 Pro 5G در گیک‌بنچ رویت شد

گوشی هواوی P40 Pro 5G که همراه با دیگر پرچمداران سری P تا چند روز دیگر معرفی می‌شود، در بنچمارک Geekbench دیده شد. اکنون به بخشی از مشخصات فنی هواوی پی 40 پرو 5 جی پی برده‌ایم.

هواوی اولین پرچمدارانش در سال 2020 را در روز بیست و ششم مارس (هفتم فروردین) رونمایی خواهد کرد. چند روز مانده به رونمایی هواوی پی 40، هواوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پریمیوم ادیشن، گوشی هواوی P40 Pro 5G با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) در بنچمارک Geekbench حضور پیدا کرد.

کد هواوی پی 40 پرو 5 جی ELS-NX9 بوده و به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 10 عرضه خواهد شد. نسخه‌ای که در گیک‌بنچ رویت شد، دارای 8 گیگابایت رم است. انتظار داریم به منظور رقابت با پرچمدارانی همچون سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا با ظرفیت رم حداقل 12 گیگابایت و حداکثر 16 گیگابایت، نسخه‌های دیگری نیز برای Huawei P40 Pro با رم بیشتر ارائه شود.

نام تراشه گوشی هواوی ظاهر شده در گیک‌بنچ مشخص نیست، اما با در نظر گرفتن مشخصات آن، می‌توان به قدرت گرفتن گجت اندرویدی پرچمدار آتی هواوی از تراشه کایرین 990 5G پی برد. این تراشه پیشتر در گوشی هواوی میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس اس به کار رفت.

از طرفی امتیازهایی که گوشی تازه رویت شدن هواوی در بخش پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای داخل Geekbench به دست آورد، تقریبا مشابه امتیازهای هواوی میت 30 پرو است، در نتیجه احتمال استفاده از کایرین 990 5G در گوشی‌های جدید سری P افزایش پیدا می‌کند. انتظار نداریم هواوی به این زودی، یک تراشه پرچمدار جدید رونمایی کند.

گوشی هواوی P40 Pro 5G

سامسونگ به خاطر استفاده از یک تراشه موبایل فاقد مودم موبایل 5G یکپارچه، گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس را در دو مدل عرضه می‌کند. تنها یکی از آن‌ها از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی می‌کند. از طرفی برای کاربران ساکن در مناطق فاقد پوشش‌دهی 5G، خرید گجتی با پشتیبانی از آن بی‌فایده است. برخلاف این دو، گلکسی اس 20 اولترا تنها در یک نسخه 5G موجود است. اما تراشه کایرین 990 5G دارای مودم 5G یکپارچه بوده و هر گوشی قدرت گرفته از آن، از نسل پنجم شبکه موبایل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*