هیوندای النترا جدید

نگاهی به تفاوت‌های هیوندای النترا جدید با نسل قبلی

اخیرا هیوندای النترا 2021 به صورت رسمی معرفی شد که نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرد. از این رو قصد داریم تفاوت‌های هیوندای النترا جدید با نسل قبلی را بررسی کنیم.

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از هیوندای النترا 2021 پرده برداشت. طبق اعلام هیوندای نسل جدید سدان کامپکت النترا نسبت به قبل با پیشرفت‌های بزرگی همراه شده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که هیوندای بیشتر از سایر بخش‌ها روی طراحی این سدان تمرکز داشته و توانست نسل جدید النترا را به یک کوپه چهار در تبدیل کند. در ادامه هیوندای النترا 2021 را با نسل قدیمی آن مقایسه می‌کنیم.

مقایسه هیوندای النترا جدید با نسل قبلی

شرکت هیوندای برای نسل جدید النترا از زبان طراحی اسپرت حسی خود استفاده کرده و به همین دلیل در نگاه اول می‌توانید به آسانی آن را با نسل قبلی تشخیص دهید. طبق این زبان طراحی، در نمای جلو شاهد جلوپنجره جدیدی هستیم که کوتاه‌تر و پهن‌تر از قبل است. هرچند تریم زاویه‌دار اطراف ورودی‌های هوا مشابه نسل قبلی به نظر می‌رسد، اما طراحان برای آن طراحی مدرن‌تری را در نظر گرفتند. چراغ‌های جلو جدید و زاویه‌دار است، اما وجود راهنماها در جلوپنجره کمی عجیب به نظر می‌رسد. طراحان محل نصب لوگو بزرگ هیوندای را از درون جلوپنجره به روی لبه کاپوت انتقال داده‌اند.

طراحان هیوندای برای نمای جانبی هیوندای النترا جدید نیز تغییرات زیادی را در نظر گرفته‌اند که در این بخش شاهد طراحی بدنه پیچیده‌تر از قبل هستیم و حجم‌پردازی‌های متعدد روی درها نیز خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این، النترا جدید از طراحی جدید اتاق، ستون C جذاب‌تر و خط سقف شیب‌دار بهره می‌برد. در بخش عقب نیز شاهد در صندوق زاویه‌دار به همراه چراغ‌های جدید هستیم که یک نوار LED چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان در خصوص طراحی بیرونی هیوندای النترا جدید نظرات مختلفی را ارائه دادند، اما کابین این خودرو موفق شد نظرات مثبتی را دریافت کند. در کابین نسل جدید النترا شاهد پیشرفت بسیار چشمگیری هستیم و این بخش از این سدان کامپکت نسبت به قبل دارای طراحی مدرن‌تر در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته است. راننده از یک غربیلک فرمان کاملا جدید بهره می‌برد و یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در سمت راست داشبورد شاهد یک نمایشگر 8 یا 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی هستیم که از قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برد. در زیر این نمایشگر نیز دریچه‌های باریک تهویه به چشم می‌خورند که به دلیل استفاده از تریم فلزی، گویا در کل عرض داشبورد امتداد دارند. از سایر ویژگی‌های کابین نیز می‌توان به کنسول مرکزی با کیفیت‌تر، دکمه‌های ارتقا پیدا کرده و شیفتر دنده جدید اشاره کرد.

هیوندای النترا جدید از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر معروف هیوندای بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس متغیر پیشرفته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این گیربکس به استراتژی جدید تغییر ضریب مجهز شده تا هماهنگی میان درخواست‌های راننده، رفتار خودرو و شتاب را بهبود بخشد.

این خودروساز کره‌ای قصد دارد برای نسل جدید سدان کامپکت خود یک نسخه هیبریدی را نیز به بازار عرضه کند که یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یون 1.32 کیلووات ساعتی را شامل می‌شود. مجموع این موارد می‌توانند قدرتی معادل 140 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متری را تولید کنند. البته این قدرت از نسخه بنزینی کمتر است، اما می‌تواند به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت کمتر از 4.7 لیتری را به همراه داشته باشد. در پاییز سال 2020 شاهد عرضه این خودرو به بازار خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فقط بیاین با پیشرفت و نسل های قبلی ماشین های داخل مقایسه شون کنیم
    البته تحریم ها بی تاثیر نبودن

  2. این دو نسل اخیر از لحاظ طراحی بیرونی مخصوصا قسمت جلو زشت بودن که قابلیت فنی شون تحت شعاع قرار گرفته
    این همه خط و خطوط چیه
    خیلی شلوغش کرده

  3. این نسل قبلیشو کی زد که دموده شد
    رفت پی نسل جدید
    معرفی ماشینای هیوندای شده عین آهنگ خوندن خوانندههای خودمون که هر ۱۰ روز یه بار یه آهنگ میخونن

  4. دو نسل قبلش خیلی قشنگ بود .
    نسل قبلیش در ظاهر نه ولی در کل خوب بود .
    این نسلش از هر دو نظر بهترینه.
    داخلشو فرمونشم عالی شده لامصب…!