دوربین سلفی زیر نمایشگر در Nokia 9.3

احتمال استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر در Nokia 9.3 افزایش پیدا کرد

استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر در Nokia 9.3 آن را از بقیه پرچمداران متمایز خواهد کرد. به تازگی، اخباری جدید درباره مجهز شدن نوکیا 9.3 به دوربین زیر صفحه نمایش شنیده‌ایم.

همه شرکت‌های مطرح سازنده گجت های اندرویدی نظیر سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو در تلاش برای دستیابی به فناوری دوربین (سلفی) زیر صفحه نمایش هستند. اما کدام یک در نهایت زودتر از بقیه پرچمدار یا حتی میان‌رده‌ای مجهز به این تکنولوژی عرضه خواهد کرد؟ انتشار مجدد اخباری درباره استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر در Nokia 9.3 سبب شد به فهرست بالا، شرکت اچ ام دی گلوبال را نیز اضافه کنیم.

ابتدای سال جاری، در یک گزارش، وب سایت gizmochina مدعی شد گوشی نوکیا 9.3 پیور ویو یکی از اولین پرچمدارانی است که به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز می‌شود. از طرفی می‌دانیم زمان عرضه این گوشی رده بالا به تعویق افتاده و قرار است با سری دوم پرچمداران سال 2020، که از شروع ربع سوم عرضه می‌شوند، رقابت کند. بعید نیست دلیل این تعویق، تلاش سازنده برای توسعه یک قابلیت انقلابی همچون دوربین زیر نمایشگر باشد!

دوربین سلفی زیر نمایشگر 120 هرتزی Nokia 9.3

در یک گزارش جدید وب سایت NokiaPowerUser باز هم ادعایی مبنی بر قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر در Nokia 9.3 مطرح شده است. در این گزارش آمده خبر، توسط منابعی نزدیک به شرکت اچ ام دی گلوبال فاش شده و نام نمایشگر پرچمدار آتی این شرکت، PureDisplay V3 خواهد بود. یکی از قابلیت‌های مهم این صفحه نمایش پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. پیشتر نیز در برخی اخبار، این قابلیت نمایشگر نوکیا 9.3 تایید شده بود.

طبق گزارش اخیر NokiaPowerUser، شرکت اچ ام دی گلوبال به صورت همزمان مشغول تست دوربین سلفی پاپ آپی و همچنین زیر صفحه نمایش بوده است. به عقیده این شرکت سازنده گوشی‌های موبایل با برند Nokia، فناوری دوربین زیر صفحه به اندازه کافی پایدار بوده و می‌توان از آن در یک گوشی تجاری استفاده کرد. البته HMD Global به صورت رسمی چنین ادعایی نداشته و این بحث، مربوط به گزارش جدید است.

طبق اخبار قبلی، دوربین اصلی گوشی نوکیا 9.3 پیور ویو پنج گانه بوده و به یک سنسور 108 مگاپیکسلی و سنسوری دیگر با رزولوشن 64 مگاپیکسل مجهز می‌شود. رزولوشن بقیه سنسورها به همراه نوع لنز آن‌ها، مشخص نیست. دوربین سلفی این گجت اندرویدی قادر به ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی خواهد بود.

شبیه به بقیه پرچمداران 2020، گوشی Nokia 9.3 PureView از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد. سیستم عامل به صورت پیش‌فرض، به احتمال زیاد، اندروید 11 خواهد بود. زمان عرضه آن، ربع سوم سال میلادی جاری است. در صورت برگزاری نمایشگاه IFA 2020 احتمال رونمایی گوشی طی این رویداد وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگه این کار رو کنن طراحی اش خیلی بهتر میشه
    چون این طراحی در حال حاضر اش چنگی به دل نمیزنه

  2. دمش گرم بی صبرانه منتظر این قابلیت انقلابی و شاهکار به تمام معنا نوکیا با اصالت هستم
    طبق معمول فناوری های انقلابی و تاریخی فقط توسط شرکت های با اصالت مثل سونی و شارپ و نوکیا و اپل هستیم و بنجل سازان چینی مثل شیافومی و حبابی فقط کپی بردار بیش نیستن

    • نوکیا فنلاند نیست، HMD چین هست؛ دقت کنید

      در ضمن شارپ مارک جالبی نیست

      اصالت سونی!!! گوشی هاش همه 6 سانتیمتر از هر طرف حاشیه دارند و 100 البته به جز لنز، چیزی تولید نمی کنه و سایر قطعاتش خارج از ژاپن تهیه میشه

      با سپاس