کراس اوورهای چینی یما

کراس اوورهای چینی یما وارد بازار ایران شدند

یکی از خودروسازان بخش خصوصی با برند چینی یما قراردادی را به امضا رسانده که طبق آن کراس اوورهای چینی Yema به بازار ایران عرضه خواهند شد.

شواهد حاکی از آن است طی قراردادی که یکی از خودروسازان بخش خصوصی با شرکت خودروسازی چینی یما منعقد کرده است، به زودی کراس اوورهای چینی یما به بازار ایران عرضه خواهند شد. شروع فعالیت‌های صنعتی برند چینی یما به اوایل سال 1980 برمی‌گردد، اما این شرکت از سال 1994 وارد صنعت خودروسازی شد و توانست طی این سال‌ها محصولات متعددی را با نام Yema Auto به بازار عرضه کند. این برند چینی از سال 2014 با انجام سرمایه‌گذاری و ارتقای دانش فنی خود موفق شد پلتفرم مستقل خود را طراحی کند و چند کراس اوور را روی این پلتفرم به تولید برساند.

شرکت ایرانی که با برند چینی یما قرار داد امضا کرده است جزو یکی از خودروسازان فعال در ایران محسوب می‌شود و به دلیل بهره‌مندی از زیرساخت و تجربه لازم می‌تواند خودروهای سواری خوبی را به بازار عرضه کند. البته این شرکت ایرانی در حال حاضر قصد ندارد از فعالیت‌های خود پرده بردارد و در سکوت خبری به تولید کراس اوورهای چینی یما مشغول است.

معرفی کراس اوورهای چینی یما

یما T60

کراس اوورهای چینی یما

یما T60 به عنوان کوچک‌ترین و اقتصادی‌ترین کراس اوور شرکت یما محسوب می‌شود. این خودرو با قیمت 13 هزار دلار بسته به نوع بازار با دو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربو به فروش می‌رسد. از آنجایی که خودروسازان خصوصی ایران به تولید محصولات با گیربکس اتوماتیک برای فروش بیشتر تاکید دارند، به احتمال زیاد نسخه توربو یما T60 به بازار ایران عرضه خواهد شد. اگر چنین نشود، شاهد حضور T60 تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک خواهیم بود.

کراس اوورهای چینی یما

کراس اوور چینی یما T60 با موتور 1.5 لیتری توربو می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن‌متر را به تولید برساند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز قدرت تولید شده را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. این خودرو از فاصله محوری 2550 میلی‌متر برخوردار بوده و وزن کامل‌ترین مدل آن نیز حدود 1410 کیلوگرم اعلام شده است.

از امکانات این کراس اوور چینی می‌توان به سنسور باد لاستیک استارت دکمه‌ای، تهویه الکتریکی دستی، بلوتوث، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، دوربین جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، چهار کیسه هوا و سنسور نور و باران اشاره کرد.

یما T80

کراس اوورهای چینی یما

یما T80 به عنوان بزرگ‌ترین کراس اوور ایما به شمار می‌رود که قیمت کامل‌ترین مدل آن 18 هزار و 500 دلار است. فاصله محوری این خودرو 2665 میلی‌متر بوده و به همین دلیل فضای کابین خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این خودرو با وزن 1650 کیلوگرم از موتور 2 لیتری توربو بهره می‌برد. در هر صورت باید منتظر معرفی رسمی این خودروها در بازار کشورمان باشیم تا مشخص شود کراس اوورهای چینی یما با چه مشخصاتی پا به بازار ایران گذاشته‌اند.