بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید آیپد پرو اپل

فروش Apple Magic Keyboard مخصوص آیپد پرو آغاز شد. به همین بهانه به بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید آیپد پرو اپل همراه با امکانات، قیمت و ترک پد آن خواهیم پرداخت.

یک ماه پیش بود که اپل در کنار نسل جدید تبلت‌های سری آیپد پرو خود از مجیک کیبورد رونمایی کرد. فروش این کیبورد قرار بود از ماه مه آغاز شود، اما تا همین چند روز پیش به تأخیر افتاد. و حالا پس از آغاز عرضه‌ی آن، می‌توانیم به بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید آیپد پرو اپل بپردازیم.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

پس از یک هفته استفاده از این کیبورد، ما حالا به شما خواهیم گفت که تجربه‌ی کار با این کیبورد کیس زیبا چگونه است و چه کارهایی می‌تواند برای آیپد پرو شما انجام دهید. البته آن بسیار گران قیمت است؛ قیمت نسخه‌ی مخصوص آیپد پرو 11 اینچی آن 299 دلار و مدل 12.9 اینچی آن نیز 349 دلار است. با وصل کردن Apple Keyboard Magic به تبلت خود، می‌توانید آن را به یک لپ تاپ معمولی تبدیل کنید. طراحی آن نیز بسیار مناسب است که استفاده از آن را نیز آسوده کرده است.

اپل نام مجیک کیبورد را برای این وسیله‌ی جانبی گران قیمت انتخاب کرده است و به شما امکان استفاده از همان مکانیزم سوئیچ قیچی به کار رفته در کیبورد آی مک و مک بوک پرو 16 اینچی خودش را خواهد داد. این صفحه کلید نظیر مدل‌های قدیمی‌تر مک بوک پرو از سوئیچ پروانه‌ای استفاده نمی‌کند، اما همچنان جنس پارچه‌ای آن شبیه به جنس Smart Keyboard Folio برای آیپد پرو قبلی است.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

تراول کلیدها مناسب بوده و بدنه‌ی خود کیبورد نیز رضایت‌بخش است. اینطور به نظر می‌سد که اپل تصمیم گرفته کمی به ضخامت این کیبورد بی‌افزایش تا بتواند احساس لذت‌بخش‌تری را هنگام استفاده از آن به کاربر القا کند. با این حال صفحه کلید آن به جز مکانیزم سوئیچ قیچی، خیلی هم با مک بوک پرو 16 شبیه به یکدیگر نیستند.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

 

Magic Keyboard جدید ، همان چیزی که اپل قولش را داده بود

در نگاه اول، این تقریباً همان چیزیست که اپل قولش را داده بود. این یک صفحه کلید فول سایز برای تبلت‌های آیپد است که با یک ترک پد داخلی و همچنین قاب محافظی برای تبلت شما همراه است. برخلاف Smart Keyboard، به نظر می‌رسد این کیبورد دارای اندازه‌ی کلیدهای متناسب و تراول خوبی است. خبر خوشحال کننده‌ی دیگر، نور پس زمینه برای این کلیدها است که استفاده از دستگاه در شب را آسوده‌تر خواهد کرد. نور پس زمینه‌ی این کلیدها بر اساس نور محیط به صورت خودکار تنظیم خواهد شد و در بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید متوجه شدیم که این تکنولوژی در اکثر مواقع نور را خیلی خوب تنظیم می‌کند.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

با این حال اگر می‌خواهید در تاریکی به تماشای یک فیلم با تبلت خود بنشینید، حتماً‌ این قابلیت را غیرفعال کنید تا به دردسر نیفتید. برای این کار کافیست به صفحه‌ی تنظیمات آیپد خود رفته، وارد مسیر General > Hardware Keyboard شوید و سپس روشنایی را آنطور که دلخواهتان است تنظیم کنید. شما همچنین اگر می‌خواهید باید یکی از کلیدها را تغییر کاربری داده و به Esc تبدیل کنید؛ زیرا مجیک کیبورد برخلاف همه‌ی کیبوردهای معمولی،‌ فاقد کلید Esc است. اگر اپل ردیف کیبوردهای سری F را در بالای کیبورد خود قرار داده بود، مشکل حل می‌شد.

دکمه‌های گسترده با عملکرد مفیدی در اینجا حضور دارند. کنترل موسیقی، میزان صدا، روشنایی صفحه نمایش و صفحه کلید، رفتن به صفحه‌ی هوم، مالتی‌تسکینگ و جستجو همگی از مواردی هستند که برای هر کدام یک کلید اختصاصی در نظر گرفته شده است.

با ترک پد به دنیای لپ تاپ‌ها قدم بگذارید

ترک پد این کیبورد نسبتاً کوچک است، اما شاید جذاب‌ترین بخش مجیک کیبورد همان باشد. زیرا استفاده از یک ترک پد می‌تواند نیاز به دستیابی و لمس صفحه نمایش را کاهش دهد. این ترک پد یک سطح چند لمسی با پشتیبانی کامل از حرکات دست است و برخلاف هپتیک‌های خازنی در مک بوک‌ها، آن از نظر فیزیکی دارای سطح واقعی است. هرچند ترک پد روی کیبورد سرفیس پرو مایکروسافت بزرگ‌تر است، ولی تا حدودی ترک پد مجیک کیبورد بهتر است. شما می‌توانید در هر جایی از ترک پد که خواستید کلیک کنید و آن شما را به کلیک در وسط یا پایین سطح مجبور نخواهد کرد.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

پشتیبانی از ترک پد در آیپد او اس اپل نیز بسیار عالی است. نشانگر آن یک نقطه‌ی کوچک است، اما در صورت لزوم خیلی سریع به یک نشانگر بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد. وقتی آن را نزدیک آیکون اپلیکیشن‌ها می‌کنید و سپس کلیک می‌کنید، آن کمی بزرگ‌تر می‌شود. شاید تصور کنید این آزار دهنده باشد و به دنبال غیرفعال کردن آن باشید (که البته می‌توانید)، ولی به اعتقاد ما عاشقش خواهید شد.

شما علاوه بر کلیک، پیمایش و هایلایت کردن یک متن می‌توانید از این ترک پد برای ناوبری در سراسر سیستم نیز استفاده کنید. خبر خوب پشتیبانی آن از حرکات دست است. شما با سه انگشت خود می‌توانید عملیات مالتی‌تسکینگ انجام داده یا به صفحه‌ی هوم تبلت خود منتقل شوید. همچنین انگشت خود را به سمت چپ و راست بکشید تا بین آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده، جابجا شوید.

یک درگاه USB تایپ C برای آزادی بیشتر

Magic Keyboard جدید اپل برای شارژ از یک درگاه USB تایپ C در کنار خود ‌بهره می‌برد که می‌تواند درگاه USB روی خود تبلت را جهت اتصال دیگر لوازم جانبی به آن، آزاد بگذارد. جالب‌ترین نکته‌ی این صفحه کلید، توانایی زاویه‌دار کردن آن برای مشاهده‌ی بهتر است. البته ما متوجه شدیم آنطور که در تصاویر تبلیغاتی پیداست، این کیبورد کیس نمی‌تواند زاویه‌ی شیب خیلی زیادی را ارائه کند. احتمالاً این کار بدان خاطر است که احتمال افتادن تبلت از پشت وجود نداشته باشد.

بررسی اولیه ویدیویی مجیک کیبورد جدید

به طور کلی شاید مجیک کیبورد گزینه‌ی جذابی برای کاربران حرفه‌ای و یا عاشقان برند اپل باشد، ولی برای اکثر کاربران، یک کیبورد و ماوس بلوتوثی ساده می‌تواند گزینه‌ی اقتصادی‌تری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میشه گفت که کمپانی ایفون همیشه طرفدار هاش رو ذوق زده میکنه به خاطر این فناوری و پیشرفت هاش