لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

نخستین لپ تاپ گیمینگ ای دیتا با نام XPG Xenia معرفی شد

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا با نام XPG Xenia معرفی شد. ADATA که در تولید درایورهای حافظه شهرت دارد، با معرفی یک لپ تاپ مخصوص بازی پرقدرت به نام ای دیتا ایکس پی جی زینا پا به دنیای کامپیوترهای گیمینگ گذاشت.

ای دیتا – ADATA یک کمپانی تایوانی سرشناس و فعال در زمینه تولید ماژول رم، درایو حافظه SSD، هارد اکسترنال، فلش مموری USB، رم موبایل، محصولات خانه هوشمند، لوازم جانبی موبایل، گجت‌های هوش مصنوعی، موتورهای الکتریکی، تجهیزات گیمینگ شامل موس، کیبورد، هدفون، پاور، کیس، خنک کننده پردازنده، کابل‌های مادربورد و… است. و اما لپ تاپ گیمینگ ای دیتا نیز جدیدترین عضو در سبد محصولات متنوع این غول تایوانی است. این کمپانی پس از سامسونگ، بزرگترین فروشنده ماژول رم و SSD در دنیا نیز محسوب می‌شود.

دانلود ویدیو

محصولات گیمینگ و بالارده ای دیتا زین پس با نام تجاری جدید XPG به بازار عرضه می‌شوند. این کمپانی سال گذشته از کار روی لپ تاپ مخصوص بازی خود که با سخت افزار قدرتمند و تحت برند اکس پی جی به بازار عرضه می‌شود خبر داد و علاقه‌مندان در این عرصه را خوشحال کرد. سرانجام این انتظار به پایان رسید و لپ تاپ گیمینگ ای دیتا با نام اکس پی جی زنیا – XPG Xenia نیز معرفی شد. این لپ تاپ با همکاری اینتل ساخته شده است.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ ای دیتا

ای دیتا ایکس پی جی زینا یک لپ تاپ با مانیتور فول اچ دی 15.6 اینچی از نوع LED با پنل IPS و نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز است. این نمایشگر حاشیه بسیار کمی دارد و 85 درصد از سطح بخش بالایی لپ تاپ را اشغال کرده و نسبت تصور آن نیز 16 به 9 است. وبکم نیز در جایگاه سنتی خود و بالای این نمایشگر قرار دارد.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

صفحه کلید این لپ تاپ گیمینگ از نوع مکانیکی با عملگر نوری و بی صداست و از آن جا که با محصولی رده بالا طرف هستیم، از مشکل ghosting نیز خبری نیست و به لطف قابلیت anti-ghosting، می‌توان هر تعداد کلید که می‌خواهید را در آن واحد فشار داده و اطمینان داشته باشید که دستورات اجرا می‌شوند. این قابلیت به ویژه هنگام انجام بازی دو نفره روی یک کیبورد بسیار کاربردی است. یه حسن دیگر این صفحه کلید، نورپردازی RGB آن با افکت‌های مختلف و قابلیت شخصی‌سازی هر کلید است که این روزها دل هر گیمری را می‌برد. ترک پد این لپ تاپ نیز شیشه‌ای است و زیر آن یک نوار LED با نورپردازی RGB وجود دارد.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

پردازنده نسل نهمی اینتل Core i7-9750H

قلب تپنده لپ تاپ گیمینگ ای دیتا یک پردازنده نسل نهمی اینتل Core i7-9750H است که 6 هسته و 12 رشته دارد. فرکانس پایه هر هسته 2.60 و فرکانس بوست آن‌ها نیز 4.50 گیگاهرتز است. این پردازنده با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و 12 مگابایت کش دارد. کاربران با این پردازنده می‌توانند جدیدترین بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا کنند.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

لپ تاپ ای دیتا ایکس پی جی زینا در دو نسخه عرضه می‌شود که جز یک مورد، دیگر مشخصات آن‌ها تماما یکی است. تفاوت این دو نسخه در واحد پردازشگر گرافیکی (GPU) آن‌هاست. مدل گرانتر با گرافیک انویدیا GeForce RTX 2070 Max-Q و مدل ارزان‌تر با گرافیک GeForce GTX 1660Ti به بازار عرضه می‌شود. RTX 2070 Max-Q شش گیگابایت رم گرافیکی از نوع پرسرعت DDR6 دارد و می‌تواند تمام بازی‌های روز را با نهایت جزئیات و کیفیت خروجی دهد؛ این گرافیک از قابلیت تعقیب پرتو (Ray tracing) پشتیبانی می‌کند. GTX 1660Ti نیز با 6 گیگابایت رم مشابه قادر است تصاویری بسیار با کیفیت و پرجزئیات به کاربر ارائه دهد.

32 گیگابایت رم و حافظه پرسرعت 1 ترابایتی SSD

حافظه موقت یا همان رم هر دو مدل 32 گیگابایت ظرفیت داشته و شامل دو ماژول SO-DIMM (دو کانال) فوق حرفه‌ای XPG ای دیتا از نوع DDR4 و هریک به ظرفیت 16 گیگابایت است. این ماژول‌ها دارای فرکانس 2666 مگاهرتز هستند. 32 گیگابایت رم تا سال‌ها برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های فول اچ دی با نهایت جزئیات کافی است. حافظه دائمی آن نیز یک درایو SSD یک ترابایتی مدل ADATA XPG SX8200 Pro از نوع M.2 2280 با اینترفیس PCIe Gen3x4 و پروتکل NVMe 1.3 است. سرعت خواندن و نوشتن این SSD به ترتیب 3.5 و 3 گیگابایت است و برای بهبود عملکردش یک DRAM برای کش نیز دارد. مادربرد این لپ تاپ همچنین یک درگاه PCIe Gen3x4 دیگر برای نصب یک درایو اس اس دی M.2 2280 مضاعف نیز دارد. چنین سخت افزارهای قدرتمندی نهایت لذت را به کاربر داده و بسیار روان هستند. باتری لیتیومی این لپ تاپ شش سلولی با ظرفیت 94 وات ساعت است که با یک بار شارژ بیش از ده ساعت دوام آورده و نیازی نیست تا آن را پس از اندکی استفاده زود شارژ کرد.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

لپ تاپ XPG Xenia دارای پورت لن گیگابیت اترنت RJ45 است. ابزارهای اتصال بی سیم آن نیز بلوتوث 5 و آداپتور وای فای 6 اینتل مدل AX200 است که هر دو کم مصرف بوده و ضمن داشتن سرعت بالا و ارتباط بسیار پایدار، تاخیر کمی نیز دارند. این لپ تاپ یک کارتخوان برای کارت‌های حافضه SD نیز دارد.

دیگر درگاه‌های ورودی خروجی آن نیز شامل دو پورت جداگانه برای هدفون و میکروفون، دو پورت USB 3.2 Gen 2 x 1 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه (1.25 گیگابایت بر ثانیه) و یک پورت USB 3.2 Gen 2 x 2 با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه (2.5 گیگابایت بر ثانیه)، یک درگاه HDMI و یک پورت USB تایپ C با استاندارد Thunderbolt 3.0 و سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه (5 گیگابایت بر ثانیه) است. بدین ترتیب به لطف داشتن پورت Thunderbolt 3.0، لپ تاپ گیمینگ ای دیتا قابلیت پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی (اکسترنال) را نیز دارد.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

این لپ تاپ از برنامه انحصاری XPG PRIME که یک ابزار برای کنترل سخت افزار کامپیوتر است نیز بهره می‌برد. کاربر با کمک این برنامه می‌تواند نورپردازی صفحه کلید و نوار LED کامپیوتر خود را تنظیم و شخصی سازی کند. همچنین قادر است با کمک آن CPU و GPU را تنظیم و وضعیت دو فن خنک کننده لپ تاپ را بین سه حالت‌ مختلف تغییر دهد. قابلیت تنظیم کامپیوتر در حالت‌های بهره‌وری مختلف، نظارت بر سیستم و نمایش وضعیت آن همچون فرکانس کاری پردازنده و گرافیک و همچنین دمای آن‌ها در لحظه نیز از دیگر امکانات برنامه XPG PRIME است.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا ایکس پی جی زینا - Adata XPG Xenia

بدنه لپ تاپ گیمینگ ای دیتا XPG Xenia از آلیاژ منیزیوم ساخته شده که سبب سبکی آن شده و به دفع گرما کمک می‌کند. این لپ تاپ 1.85 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 35.64 در 23.36 سانتی‌متر است. همچنین 2.05 سانتی‌متر ضخامت دارد. دو خروجی هوای گرم فن‌ها نیز در دو طرف بدنه نازک آن قرار دارند. روی شاسی لپ تاپ یک جایگاه برای قفل ضد سرقت کنسینگتون نیز وجود دارد.

قیمت XPG Xenia

XPG Xenia با گارانتی دو ساله عرضه و قیمت آن برای مدل GTX 1660Ti حدود 1699 دلار و برای مدل RTX 2070 Max-Q نیز حدود 2199 دلار خواهد بود. این لپ تاپ ابتدا در تایوان، ایالات متحده آمریکا و مکزیک عرضه می‌شود. سپس در سه ماهه سوم سال 2020 میلادی نیز در دیگر بازارها قابل خرید است.

لپ تاپ گیمینگ ای دیتا با گارانتی آونگ به زودی در ایران

آونگ به عنوان تنها نماینده ای‌دیتا در ایران به زودی این لپ‌تاپ فوق‌حرفه‌ای را به بازار کشورمان عرضه خواهد کرد.

و اما XPG با شعار معروف «نهایت گیمینگ» خود کاربران را به چالش کشیده تا با لپ تاپ گیمینگ ای دیتا به نهایت توان خود در بازی برسند. نظر شما درباره این محصول چیست؟ آیا ای دیتا می‌تواند بین هم وطن‌هایی همچون ایسوس، ام اس آی، ایسر، گیگابایت و یا رقبای خارجی همچون لنوو، دل و اچ پی که سال‌هاست در این بازار حضور دارند، سهمی برای خود دست و پا کند یا خیر؟ حتما نظرات خود را به ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ممنون از ویدیو و تصاویر جذاب

  2. بهترین برند لپ تاپ نسبت به قیمت Acer هست . زیبا ، جادار مطمئن 🙂
    بعد msi رو میپسندم خیلی عالیه .

  3. شروع پرقدرتی داشته ولی حیف که ما پولمون ارزش نداره خود من یه سیستم قدیمی دارم با رم 2 واقعا به کجا میرم؟

  4. چیزی حدود 34 میلیون ناقابل تازه بعید میدونم دقیقا معادل قیمت جهانی بدنش اینجا بالای 40 میشه

  5. وزن اش خیلی خوبه
    این لپ تاپ ۱.۸۵ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۳۵.۶۴ در ۲۳.۳۶ سانتی‌متر است
    فوق العاده است این