افزونه هایی جالب برای وبگردی آسان و راحت

اگر سری به فهرست افزونه های موجود در اینترنت بزنید، می بینید که چه تعداد بالایی از آنها برای دانلود رایگان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در این مطلب سعی کرده ایم از آن لیست انبوه، تعداد محدود و به دردبخوری را که به نظر می آید بیشتر مناسب کارتان است، معرفی کنیم. اگر گزینه های این لیست به کارتان نیاید یک سرچ ساده در اینترنت کلی پیشنهاد هیجان انگیز دیگر جلوی چشمتان می گذارد. جلوی گزینه «نوع مرورگر» در بعضی افزودنه ها چند اسم نوشته شده. بنابراین اسم افزونه ای که اینجا ذکر شده ممکن است در بعضی از مرورگرها با تغییر جزئی همراه باشد.

افزونه adBlockPlus

مورد استفاده برای مرورگرهای کروم و موزیلا و اینترنت اکسپلورر

مورد استفاده برای مرورگرهای کروم و موزیلا و اینترنت اکسپلورر

سایت های زیادی هستند که خودشان را با تبلیغات خفه می کنند و با این کار علاوه بر اینکه روی مخ مخاطبانشان راه می روند، سرعت بارگذاری صفحاتشان هم پایین می آید. افزونه adBlockPlus برای صرفه جویی در پهنای باند و رفع همین مشکل به وجود آمده. وقتی این افزونه را نصب کنید، خودش به شکل پیش فرض تمام تبلیغات را شناسایی می کند و جلوی لود شدن آنها را می گیرد. این وسط اگر سایت خاصی استثناست و می خواهید کامل و جامع نمایش داده شود باید بعد از رفتن به آدرس موردنظر، روی علامت افزونه کلیک کنید و تنظیماتش را تغییر دهید. با این کار، آیکون آن برای این سایت به رنگ سبز در می آید.
افزونه مشابه: افزونه FlashBlock که برای گوگل کروم است و از لودشدن خودکار فایل های فلش جلوگیری می کند.

افزونه Google Image search
مورد استفاده برای مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر

مورد استفاده برای مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر

احتمالا برایتان پیش آمده عکس هایی داشته باشید و بخواهید از تاریخچه آنها سر در بیاورید یا اطلاعاتی درباره آنها به دست آورید. اما چون به طور پیش فرض فقط با قابلیت جست و جوی متن گوگل کار کرده اید از این توانایی موتور جست و جو بی بهره مانده اید. با نصب این افزونه گزینه search Image3 by Google در منوی محتوایی کلیک راست فعال می شود و می توانید فقط با یک کلیک راست ناقابل عکس هایتان را در گوگل سرچ کنید.
گزینه مشابه: بدون نصب افزونه و از طریق لینک Image در خود گوگل هم می شود این نوع سرچ را انجام داد. اما نسبت به حالت بالا دنگ و فنگ زیادتری دارد.

افزونه Tab Colors

مورد استفاده برای مرورگر فایرفاکس

مورد استفاده برای مرورگر فایرفاکس

اگر از آنهایی هستید که برای سرچ درباره هر موضوع ساده ای مثل آب پز کردن سیب زمینی هم بیست تا تب را همزمان باز می کنید و در رفت و آمد بین این تب ها سرگیجه می گیرید، این افزونه حتما به کارتان خواهدآمد. همان طور که در جریانید در این حالت، تب ها آن قدر به هم فشرده می شوند که از بیرون آن معلوم نمی شود محتوای هر تبی چیست و باید برای پیداکردن یک صفحه خاص عین بیست تب را زیر و رو کرد. Tab Colors به شما کمک می کند چهارتا از مهم ترین تب های خود را با رنگ های قرمز، آبی، زرد و سبز مشخص کنید و خودتان را از سرگردانی و رفت و آمد دائمی بین تب ها نجات دهید.

افزونه مشابه: فایرفاکس افزونه دیگری به اسم Tab Scope هم دارد که به شما کمک می کند وقتی تعداد زیادی تب باز کردید، قبل از کلیک کردن روی تب موردنظر، محتوای آن را در یک پنجره کوچک ببینید و بعد آن را باز کنید.

افزونه Full screen

مورد استفاده برای مرورگر فایرفاکس

مورد استفاده برای مرورگر فایرفاکس

اگر صفحه لپ تاپتان کوچک باشد، حتما برایتان بهتر است وبگردیتان با حذف عناصر اضافه و فول اسکرین کردن صفحه همراه باشد. اما به خاطر از دست رفتن نوار وظیفه ویندوز خیلی ها بی خیال این گزینه می شوند. با استفاده از این افزونه می شود هم فایرفاکس را تمام صفحه تماشا کرد و هم نوار تسک بار ویندوز را از دست نداد.

گزینه مشابه: اگر علاقه ای به نصب افزونه ندارید، کلید f11 کار تمام صفحه کردن ویندوز را برایتان انجام می دهد؛ البته با حذف همه عناصر اضافه از جمله تسک بار

افزونه Print Friendly & PDF

مورد استفاده برای مرورگر کروم

مورد استفاده برای مرورگر کروم

بعضی وقت ها نیاز است مطالب موردنظرتان در صفحه وب را جایی برای خودتان نگه دارید. البته گزینه هایی مثل ذخیره کردن کل محتوای صفحه یا کپی کردن متن آن بعضی وقت ها امکان پذیر است. اما با استفاده از این افزونه می توانید به راحتی عوامل شلوغ کننده صفحه را ایمیل کنید، پرینت بگیرید و آن را تبدیل به پی دی اف کنید. خوبی این افزونه به سهولت استفاده و کاربرپسندبودن آن است؛ یعنی هر قسمت از متن و عکس به دلخواه شما قابلیت حذف شدن دارند: اگر هم بعد از انجام هر تغییر از ویرایش تان ناراضی بودید، می توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.

افزونه مشابه: Tranquility، Instaread و TidyRead با حذف تبلیغات و عکس ها باعث راحت تر خواندن متون و تمرکز کردن روی آن می شوند.

 منبع:gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*