یو اس بی 4

یو اس بی 4 با پشتیبانی کامل از DisplayPort 2 مهیای استفاده شد

سرانجام استاندارد یو اس بی 4 – USB 4 با پشتیبانی کامل از DisplayPort 2 آماده‌ی استفاده توسط شرکت‌های حوزه‌ی فناوری شد.

یو اس بی 4 آماده است و وقت آن رسیده USB 3.2 را با سرعت دوبرابر بیشتر به دست فراموشی بسپاریم. سازمان استانداردسازی نمایشگر VESA اکنون اعلام کرده است که نسل آینده‌ی USB می‌تواند با پهنای باند گسترده ی خود پشتیبانی کاملی از DisplayPort 2.0 داشته باشد. این بدان معناست که USB 4 با دستگاه‌های نیازمند سرعت بالا نظیر مانیتورهای 8K 60Hz HDR یا حتی 16K 60Hz نیز می‌تواند استفاده شود.

سرعت 2 برابری یو اس بی 4 نسبت به یو اس بی 3.2

از آنجا که USB 4 در 40 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کند و DisplayPort 2.0 از سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند، عملکرد این درگاه چگونه خواهد بود؟ این درگاه می‌تواند در لحظه اطلاعات را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه دریافت و ارسال کند. بنابراین VESA از این مزیت برای ارائه‌ی حالتی به نام DisplayPort Alt Mode 2.0 استفاده کرده است. چون دیسپلی پورت عموماً برای ویدیو استفاده می‌شود (که تنها راه انتقال اطلاعات از کامپیوتر به یک مانیتور است)، استاندارد Alt Mode 2.0 پین‌های داده USB-C را بازخوانی می‌کند تا فقط در یک جهت کار کند و این سرعت شما را دو برابر خواهد کرد.

Alt Mode 2.0 از کابل‌های معمولی USB 4 نیز پشتیبانی خواهد کرد. در عین حال، مانیتورها دیگر نیازی به در اختیار داشتن کنترلرهای USB 4 نخواهند داشت که می‌تواند باعث ساده‌تر شدن طراحی صفحه نمایش شود. VESA می‌گوید، با توجه به اینکه یو اس بی 4 از استاندارد تاندربولت 3 نیز پشتیبانی می‌کند، پس می‌تواند به یک استاندارد اتصال جهانی برای گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها تبدیل شود و اجازه دهد کامپیوترها از وسایلی مانند داک‌ها، هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی HMD و نمایشگرهای حرفه‌ای HDR پشتیبانی کنند.