سمند فیس لیفت

سمند فیس لیفت به زودی در بازار؛ مشخصات و امکانات محصول جدید ایران خودرو

سمند فیس لیفت به عنوان نسخه ارتقا یافته مدل ال ایکس محسوب می‌شود که به زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سمند جدید آشنا می‌شویم.

نسخه جدید سمند اواخر سال 98 توسط گروه خودروسازی ایران خودرو با نام سمند فیس لیفت یا سمند بهینه معرفی شد و در سال 99 شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. این خودرو مدل ارتقا یافته سمند ال ایکس محسوب می‌شود که در بخش ظاهری و داخلی آن تغییرات ایجاد شده و شرکت ایران خودرو برای آن استانداردهای جدیدی را در نظر گرفته است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مشخصات سمند فیس لیفت

تغییرات ظاهری

سمند فیس لیفت

سمند فیس لیفت از لحاظ ظاهری نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و بیشترین تغییرات به قسمت چراغ‌ها و استاندارد چراغ روشنایی روز آن مربوط می‌شود. طراحان ایران خودرو گرافیک چراغ‌های جلو و عقب آن را تغییر داده و طراحی کاسه چراغ روی در صندوق نیز با مدل‌های فعلی تفاوت دارد.

سمند فیس لیفت

در بخش عقب شاهد تغییرات اساسی نیستیم و فقط جلوپنجره و زیر سپر جلو از طرح نسبتا جدیدی بهره می‌برند. زه بالای قاب پلاک عقب هم نسبت به مدل‌های فعلی متفاوت بوده و به رنگ کرومی در آمده است. طبق عکس‌های منتشر شده سمند بهینه با رینگ‌های فولادی روانه بازار می‌شود و فقط قالپاق‌های پلاستیکی آن دارای طراحی جدیدی هستند.

تغییرات داخلی

سمند فیس لیفت

داخل خودرو سمند بهینه بیشترین تغییرات را تجربه کرده است. کابین این خودرو دارای اجزایی همانند سورن بوده و بیشترین تفاوت آن رنگ کرمی کابین است. صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد همانند سورن ELX است که فقط برخی از اجزای سمند فیس لیفت نسبت به سورن متفاوت هستند. جلو آمپر سمند جدید دارای سبکی جدید است و روردی‌ها از تزئینات طرح چوب بهره می‌برند. علاوه بر این، دستگیره‌های داخلی همانند سورن ELX دارای رنگ نقره‌ای هستند.

سمند فیس لیفت

هرچند میان سمند فیس لیفت و سورن شباهت‌هایی وجود دارد، اما سمند جدید در کابین از امکاناتی چون آینه‌های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، غربلیک فرمان با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بهره می‌برد.

امکانات سمند بهینه

سمند فیس لیفت

امکانات سمند بهینه یا همان سمند جدید با مدل‌های قبلی یکسان بوده و در این بخش شاهد تغییرات آنچنانی نیستیم. از امکانات این خودرو می‌توان به ترمز ABS ، EBD و BA، دو کیسه هوا، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز، زیر آرنجی سرنشینان جلو و عقب، بلوتوث، مدیریت پیمایش، آینه‌های جانبی برقی، پشتی صندلی‌های جلو برقی و شیشه‌های برقی اشاره کرد.

مشخصات فنی

شواهد حاکی از آن است که ایران خودرو قصد دارد سمند فیس لیفت را با موتور 1646 سی سی EF7 روانه بازار کند که می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو در حالت گازسوز نیز قادر به تولید قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 136 نیوتن‌متر است. گیربکس این خودرو مدل 5 دنده دستی است و قدرت تولیدی از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین ایران خودرو گیربکس‌های جدید این شرکت را رونمایی کرد و قرار است در نیمه دوم سال 99 این گیربکس‌ها به محصولات خود اضافه کند.

از طرفی این احتمال وجود دارد که ایران خودرو گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعت خود را به سمند بهینه اضافه کند. البته اگر این خودرو از گیربکس AMT برخوردار شود، همچنان مشتریان می‌توانند مدل دنده‌ای آن را سفارش دهند. این خودرو در ابتدا به صورت پیش فروش به بازار عرضه خواهد شد و از نیمه دوم سال به دست مشتریان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اصلا مشخص نیست سمنده !

  2. خر همون خره پالونش عوض میشه