گوشی چرخان ال جی

گوشی چرخان ال جی ، یک سلاح جدید برای رقابت در بازار موبایل

ظاهرا LG می‌خواهد در نیمه دوم سال 2020 یک موبایل متفاوت را عرضه کند. گوشی چرخان ال جی دارای دو نمایشگر است که یکی از آن‌ها قابلیت چرخش افقی و عمودی دارد.

این کمپانی به جای رقابت مستقیم با گوشی های منعطف سامسونگ یا موتورولا که قیمت نجومی دارند، پرچمدارانش را با یک نمایشگر ثانویه قابل اتصال، موسوم به Dual Screen همراه کرد. با وجود اینکه ال جی هنوز به شکست این استراتژی اعتراف نکرده؛ در جستجوی راه‌های دیگری برای سودآوری شاخه موبایل خود است. گوشی زیبا اما گران‌قیمت ال جی ولوت آغازگر این راه بود؛ اما به گزارش رسانه‌های کره‌ای، گوشی چرخان ال جی می‌تواند سلاح بعدی کمپانی باشد.

طراحی گوشی چرخان ال جی

فعلا جزئیات چندانی دراین‌باره موجود نیست؛ ولی ظاهرا LG به تولید یک گوشی اندرویدی با دو نمایشگر می‌اندیشد که یکی از آن‌ها، امکان چرخش افقی و عمودی دارد. به این ترتیب، ابعاد صفحه نمایش با توجه به نیاز کاربر قابل تنظیم می‌شود و تجربه تازه‌ای از کاربری مالتی مدیا و گیمینگ رقم خواهد خورد. در واقع این ایده را می‌توانیم تلفیقی مدرن از طراحی موبایل کشویی سامسونگ SGH-D500 و گوشی چرخان سونی اریکسون W600 توصیف کنیم.

سونی اریکسن

Sony Ericsson W600

هنوز مشخص نیست که برای چنین دستگاهی، چقدر تقاضا وجود دارد و اصلا تولید انبوه آن با چه چالش‌هایی همراه است؛ اما ظاهرا ال جی روی فروش گوشی با قیمت 800 دلار هدف‌گذاری کرده و با این رقم، نباید مشکل چندانی در تولید آن داشته باشد.

همچنین شایعاتی در مورد گوشی رول شونده ال جی هم مطرح شده، هرچند که انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها معرفی شود. رونمایی در کنگره جهانی موبایل 2021 ( زمستان آینده) و عرضه در ماه‌های پس از آن، نزدیک‌ترین زمان احتمالی است.

تی سی ال

پروتوتایپ گوشی رول شونده TCL

تاکنون چندین کانسپت از گوشی های رول شونده را دیده‌ایم و حتی تی سی ال هم اخیرا یک نمونه آزمایشی را به نمایش گذاشت؛ ولی تولید محصول تجاری هنوز جای کار دارد. باید دید آیا ال جی می‌تواند در این حوزه پیشتاز شود یا خیر؛ به ویژه پس از آنکه در بازار گوشی های منعطف از رقبا جا ماند.