قیمت گذاری خودرو

قیمت گذاری خودرو در کارخانه و بازار آزاد در سال 99 چگونه خواهد بود؟

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این که روش جدید قیمت گذاری خودرو تعیین شد، جزئیات جدید محاسبه قیمت خودرو در بازار آزاد را شرح داد.

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد بر اساس جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت گذاری خودرو تصمیم بر آن شد تا خودروسازان در سال جاری حدود 1 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به تولید برسانند. وی افزود در همین راستا هر ماه از خودروسازان برنامه تولیدی دریافت خواهد شد تا از میان خودروهای تولیدی 60 درصد به تعهدات و معوقات باقی مانده و 40 درصد نیز به فروش فوق‌العاده اختصاص پیدا کند.

جزئیات روش جدید قیمت گذاری خودرو

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه بیان کرد برای خرید و فروش خودرو، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت کارخانه به اضافه حداکثر 10 درصد سود خواهد بود و هر کجا قیمتی بیش از این اعلام شود، به معنای گران فروشی خواهد بود و بازرسان با آن مقابله می‌کنند. وی افزود برای قیمت‌های جدیدی که اعلام می‌شود نسبت به قیمت‌های 17 دی سال 97 ستاد تنظیم بازار، 23 درصد به قیمت کارخانه محصولات سایپا و 10 درصد به قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو اضافه می‌شود.

عباس تابش در ادامه افزود برای فروش خودرو محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم؛ برای مثال به ازای هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو عرضه خواهد، افراد متقاضی باید بالای 18 سال باشند و مشتریانی که از ایران خودرو و سایپا طی 3 سال گذشته خودرو خریده باشند، اجازه خرید نخواهند داشت. وی افزود موضوع افزایش قیمت 10 درصدی محصولات ایران خودرو و 23 درصدی محصولات سایپا مشمول خودروهای معوق نخواهد بود و این تعهدات معوق مشتریان با همان قیمت‌های قبلی به آنها تحویل داده خواهد شد.