سرور HPE Proliant DL380G10

سرور HPE Proliant DL380G10 (اچ پی پرولیانت DL380G10)

پرفروش‌ترین سرور دنیا، سرور DL380 G10 است، زیرا HP این سرور را با بهترین ویژگی‌های نوآورانه در زمینه کارایی، امنیت و ارتقاپذیری به بازار معرفی کرده است.

سرور G10  DL380، ایده‌آل برای هر نوع محیط کاری، در کاهش هزینه و پیچیدگی به همراه ایجاد امنیت چشم‌گیر گام بلندی برداشته است. HP در سرورهای نسل ده از جمله DL380 G10، با بهره‌گیری از فناوری Silicon Root of Trust (اثر انگشت سیلیکونی) در سطح سخت افزار به طور ویژه به تأمین امنیت در سرورها پرداخته است.

فروش سرور HP-خرید سرور HP –استعلام قیمت سرور HP-سرور نسل دهم HP

کاربردهای مهم سرور DL380 G10 HPE Proliant

  • استفاده در حجم‌های کاری گوناگون مانند کلود (محیط ابری)، برنامه‌های کاربردی بیگ‌دیتا و مجازی‌سازی
  • قابل استفاده برای برنامه‌های کاربردی گوناگون از سطح ابتدایی گرفته تا سطح مهم مأموریتی، و ارائه بهترین کارایی در پایگاه داده‌های تحلیلی و آنالیزی به دلیل پشتیبانی این سرور از Persistent memory (حافظه‌ پایدار)
  • ارائه بالاترین ظرفیت حافظه پایدار در نسل جدید این سرور یعنی DL380 GEN10 و در نتیجه استفاده از این نسل سرور برای دیتابیس‌ها و برنامه‌های کاربردی حافظه‌محور مانند اوراکل (Oracle)

مزایای سرور HPE Proliant DL380 G10

  • پردازنده:
  • پیشرفت چشم‌گیر در ارتباط با پردازنده‌ها در سرورهای نسل ده از جمله DL380 : پشتیبانی از چیپست جدید اینتل مدل C621 باعث شده است که سرورهای HP Proliant Gen10 بتوانند از پردازنده‌های Scalable بهره‌مند شوند. وجود پردازنده‌های Scalabe امکان ارائه پردازنده ۴ تا ۲۸ هسته را در سرورهای نسل ده مانند DL380 فراهم می‌سازد.
  • پشتیبانی از تکنولوژی Intelligent System Tunnig و به دنیال آن ویژگی  Jitter Smoothing در پردازنده‌ها: این تکنولوژی، امکان ایجاد پروفایل‌های سفارشی‌سازی شده (Customized) را فراهم می‌کند تا تنظیم منابع داخلی سرور DL380 به منظور افزایش توان عملیاتی در تمامی حجم‌های کاری از جمله تراکنش‌هایی که لازمه آن سرعت پردازش بالا باشد مانند تراکنش‌های بانکی، به درستی صورت گیرد.
  • حافظه: ارائه بیشترین کارایی و پهنای باند
  • پیشرفت چشم‌گیر حافظه‌های سرور G10 HP مانند سرورDL380 : ارتقای سرعت از ۲۴۰۰ به ۲۶۶۶ مگاهرتز (لازم به ذکر است که این میزان سرعت، به نوع حافظه، مدل پردازنده و نیز پیکربندی حافظه بستگی دارد)
  • پشتیبانی از ۶ کانال حافظه در سرورهای G10 HP مانند DL380 به جای ۴ کانال در نسل قبلی: هر کانال حافظه دارای ۲ ماژول حافظه دارد این بدان معنی است که ۱۲ ماژول حافظه توسط هر پردازنده کنترل می‌شود. که در صورت استفاده از پیکربندی ۲پردازنده‌ای، از ۲۴عدد DDR4 می‌توان استفاده نمود.

نکته حائز اهمیت آن است که در صورت استفاده از پیکربندی تک‌پردازنده‌ای، امکان استفاده از نیمی از اسلات‌های رم وجود دارد.

پشتیبانی از ۲۴ ماژول حافظه ۱۲۸ گیگابایتی سرورهای DL380 G10 بدان معنی است که ۳ ترابایت حافظه توسط این سرور فراهم می‌شود. بدیهی است که ۵.۱ ترابایت حافظه خواهیم داشت در صورتی که از حافظه‌های ۳۴ گیگابایتی استفاده کنیم.

  • پشتیبانی از سری جدید حافظه‌های Persistent Memory یعنی سری Scalable: کاربرد در دیتابیس‌های تحلیلی به دلیل فراهم‌ آوردن بالاترین کارایی و نیز Data Resiliency. عملیات بازیابی در پایگاه‌های داده به کمک این نوع حافظه با سرعت ۲۰ برابر انجام می‌شود. می‌توان گفت سریع‌ترین حافظه پایدار موجود در بازار حافظه Scalable اچ پی است. وجود پردازنده‌های اینتل زئون با ویژگی Scalable باعث افزایش ۷۱ درصدی کارایی و افزایش ۲۷ درصدی تعداد هسته‌ها در سرور DL380 G10، نسبت به نسل قبلی آن شده است. اچ پی به کمک فناوری Persistent Memory  HPE در معرفی جافظه‌های دائمی و پایدار به دنیا، پیشگام شده است. استفاده از این نوع حافظه‌، ارائه حداکثر زمان Uptime را به دنبال خواهد داشت و بر این اساس است که در سرورهای HP G10، زمان بازیابی در مرکز داده کاهش ۲۰ برابری خواهد داشت.
  • پشتیبانی از ۱۶ ماژول NVDIMM در سرورهای نسل ده HP از جمله DL380 G10 بر خلاف نسل قبل که تنها ۸ ماژول را پشتیبانی می‌کرد.

سرور HPE Proliant DL380G10

  • Storage (ذخیره سازی):
  • پیکربندی ماژولار Drive Bay سرور DL380 G10، امکان پشتیبانی از ۱۹ عدد LFF یا ۲۰ عدد NVMe همراه ۳Double Wide GPU را فراهم می‌سازد، بدین صورت که قرارگیری ۱۲ عدد LFF‌ در قسمت جلویی، فضای ذخیره‌سازی ۱۹۰ ترابایت را فراهم می‌سازد. در صورت استفاده از فضای میانی کیس، چهار درایو LFF می‌تواند بالای CPUها و ماژول حافظه قرار بگیرد. در سرور DL380 G10 انعطاف‌پذیری بالایی در پیکربندی با توجه به نیاز حجم کاری سازمان وجود دارد. و می‌توان از هارد درایوهای SFF و LFF بیش‌تری استفاده کرد.  لازم به ذکر است که پیکربندی سرور DL380 G10 برای بهره‌گیری از ۲۰ عدد درایو NVMe تنها در صورت استفاده از HPE Smart Storage Battery ممکن است. ضمنا تعبیه یک اسلات کارت MicroSD روی بورد سیستم و نیز پشت پاور سرور DL380 G10، امکان نصب Micro SD دوگانه به منظور ممانعت از بروز خطا در Virtual Machine را  برای مدیران شبکه فراهم می‌سازد.
  • Controller (کنترلر):
  • کنترلر S100i Smart Array در سرورهای نسل ده با قابلیت پشتیبانی از چهار پورت SATA و Softeware RAID به صورت embedded (جاسازی شده) وجود دارد. امکان استقاده از این کنترلرها در حالت‌های بوت، میدیا و دیتا فراهم است.
  • کارت شبکه:
  • DL380 G10 کارت شبکه به صورت embedded ۱ گیگابیت اترنت دارد که تعداد پورت‌های آن ۴ است. به منظور ایجاد تغییر لازم در شبکه سازمان همزمان با رشد و ارتقاپذیری و تأمین پهنای باند بین ۱ تا ۴۰ گیگابیت اترنت، می‌توان HPE FlexibleLOM یا PCIe را انتخاب نمود.
  • اسلات‌های افزونه:
  • پشتیبانی از حداکثر ۸ اسلات PCIe 3.0 : در صورتی تمام ۸ اسلات فعال می‌شوند که از دو رایزر استفاده شود. لازم به ذکر است که استفاده از رایزر دوم مستلزم پیکربندی سرور G10 DL380 برای استفاده از پردازنده دوم است.
  • پشتیبانی از کارت گرافیک‌های پرقدرت و جدید نسبت به نسل قبلی: ۳ عدد کارت گرافیک single-wide و یا ۵ عدد double-wide که محاسبه عملکرد بالا (HPC) و انیمیشن های پیچیده را فراهم می‌سازد.

وجود اسلات‌های افزونه بیشتر در سرور DL380 G10، تعداد ورودی و خروجی را افزایش می‌دهد و نیز ذخیره‌سازی داخلی و خارجی بیشتری را فراهم می‌سازد.

  • مدیریت:
  • سرور G10 DL380 از سیستم ابزار مدیریتی HPE iLO5 استفاده می کند که نسبت به HPE iLO 4 از سرعت دوبرابر برخوردار است. مشاهده وضعیت سیستم به طور خلاصه ممکن است. در واقع به کمک این ابزار مدیریتی، علاوه بر نصب و راه‌اندازی ساده، نظارت کامل و جامع روی سلامت سیستم، بررسی وضعیت برق و حرارت سیستم و نیز دسترسی به سرور از راه دور ممکن می‌شود.

لازم به ذکر است که برای بهره‌گیری از ویژگی‌های مدیریتی بیش‌تر لازم است لایسنس مورد نیاز، بر اساس نیازهای مدیریتی خود کنید.

  • امنیت:
  • اعتبار فریمور سرور DL380 G10 در طول ۲۴ ساعت یک بار بررسی‌ می‌شود. در صورت مشاهده کدهای ناامن و فاقد اعتبار، و یا ایرادی در آن، به کمک Secure Recovery می‌تواند فریمور سرور را به آخرین وضعیت قبل از بروز خرابی و یا تنظیمات کارخانه بازیابی کند.
  • علاوه بر وجود تکنولوژی‌های امنیتی، وجود ماژول‌های سخت افزاری TPM (Trusted Platform Module) باعث ارتقای امنیت در سرور G10 DL380 می‌شود. به کمک این ماژول مانع از دسترسی‌های غیر مجاز به سرور می‌شود و در صورت باز شدن در سرور بدون مجوز، لاگ‌هایی به ادمین شبکه توسط Intrusion Detection Key می‌فرستد تا امنیت سرور را تأمین کند.

سرور HPE Proliant DL380G10

  • سیستم‌عامل
  • پشتیبانی از Docker OS، ClearOS و Azure علاوه بر پشتیبانی از سیستم عامل‌های سنتی
  • منبع تغذیه:
  • پشتیبانی از نسل جدید PSU که صرفه‌جویی در مصرف برق را ممکن می‌کنند و نیز کارایی ۹۴ و ۹۶ درصد ارائه می‌دهند. خنک‌کنندگی (Cooling) در سرورهای HP، در حالتی که پیکربندی به صورت تک‌پردازنده باشد به کمک ۴ فن و در حالت دو پردازنده‌ای به کمک ۶ فن فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ظرفیت حداکثری هارد درایوها، بهتر است تمام ۶ فن با نهایت کارایی مورد استفاده قرار بگیرد.

مجموعه خصوصیات مطرح شده در بالا، موجب شده است که سرور دو پردازنده‌ای HP Proliant DL80 G10 ، با قابلیت‌های امنیتی چشم‌گیر و نیز پشتیبانی از حافظه و رم حداکثری در کنار بهره‌مندی از ویژگی‌های مدیریتی خاص، امن‌ترین و بهترین سرور پرفروش در سطح دنیا باشد.

ساپراصنعت مجرب، شما را در شناسایی نیازهای کسب و کاری خود و معرفی سرور اچ پی مناسب یاری می‌رساند. شرکت ساپراصنعت دارای نمایندگی فروش سرورهای HP (اچ پی) و همچنین یک مرکز فروش سرورهای اچ پی در ایران است که انواع سرورهای HP پرولیانت را با گارانتی اصلی در ایران ارائه می‌دهد. این پایان همراهی ما در کنار شما نیست. کارشناسان فنی و آموزش ما، در تمامی مراحل نصب، راه‌اندازی، نگهداری، تعمیر، پشتیبانی و آموزش همراه شما خواهند بود. با ما تماس بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اطلاعات خوب و جالبی توی این پست بهمون دادین که واقعا خوب بود

  2. یک مقاله فوق و بی عیب و نغض از خوندنش لذت بردم