iOS 13.5

اپل آپدیت iOS 13.5 را با امکانات ویژه کرونا منتشر کرد

شرکت اپل آپدیت iOS 13.5  و iPadOS 13.5 را منتشر کرد. با امکانات اضافه شده به آیپد او اس و آی او اس 13.5 افرادی که ماسک به صورت دارند راحت‌تر می‌توانند قفل دستگاه را باز کنند.

هنگام استفاده از فیس آی دی در iOS 13.5 اگر ماسک زده باشید، به طور خودکار یک کادر برای وارد کردن رمز عبور ظاهر می‌شود. بنابراین می‌توانید مشکل عدم شناسایی چهره را با تایپ کردن رمز عبور برطرف کنید. این ویژگی هم برای آنلاک کردن گوشی و هم برای تایید هویت در اپلیکیشن های پرداخت مالی کاربرد دارد.

آی او اس 13.5

سایر امکانات کرونا محور iOS 13.5

دیگر ویژگی جدید آی او اس 13.5 به پشتیبانی از Exposure Notification API مربوط می‌شود؛ چیزی که نتیجه همکاری گوگل با اپل است و برای ردیابی تماس افراد با مبتلایان به کرونا کاربرد دارد. البته یک اپلیکیشن مستقل نیست؛ بلکه یک API است که به سایر توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در اپ های خود از این قابلیت ردیابی استفاده کنند.

ناگفته نماند که فعال‌سازی آن برای کاربران اختیاری است؛ دست‌کم در مورد برنامه‌هایی که از همین API بهره می‌برند. اما همه اپ‌ها از سیاست‌های امنیتی و حریم خصوصی گوگل و اپل پیروی نمی‌کنند؛ پس باید مراقب باشید که چه چیزی را روی دستگاه خود نصب می‌کنید.

مکالمه گروهی FaceTime هم دستخوش تغییراتی شده است. تاکنون در فیس تایم، video tile یا کادر ویدیویی کسی که در حال صحبت بود به طور خودکار بزرگ می‌شد؛ ولی با آپدیت آی او اس 13.5 می‌توانید این حالت را غیرفعال کنید تا ابعاد کادر مربوطه ثابت باقی بماند.

همچنین امکانی برای کاربران آمریکایی فراهم شده است تا هنگام تماس اضطراری، اطلاعات مربوط به سلامت خود را از طریق قابلیت Medical ID گوشی، با خدمات اورژانس به اشتراک بگذارند.

در iOS 13.5  تعدادی از باگ‌ها نیز برطرف شده‌اند که می‌توانیم به سیاهی نمایشگر هنگام پخش ویدیو از برخی وب‌سایت‌ها و لود نشدن بعضی عملکردها اشاره کنیم. هم‌اکنون ورژن 13.5 سیستم عامل اپل برای تمام مدل‌های سازگار آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در دسترس قرار دارد.