پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 صد برابر سریع‌تر از PS4 است!

هر روز اطلاعات جدیدی از کنسول PlayStation 5 شرکت سونی منتشر می‌شود و حالا اعلام شده که کنسول پلی استیشن 5 نزدیک به صد برابر سریع‌تر از پلی استیشن 4 است!

شرکت سونی هنوز به صورت رسمی از کنسول پلی استیشن 5 رونمایی نکرده است اما هر روز جزئیات تازه‌ای از آن فاش می‌شود. ما تا پیش از این هم می‌دانستیم که این کنسول سریع خواهد بود اما اطلاعات منتشر شده یک بار دیگر ثابت می‌کند که با یکی از سریع‌ترین کنسول‌های تاریخ رو به رو هستیم.

پلی استیشن 5 ؛ سریع‌ترین کنسول تاریخ شرکت سونی

سونی تا اینجا تنها از طراحی دسته این کنسول رونمایی کرده است اما همه کنجکاو هستند تا از حافظه SSD پیشرفته آن جزئیات بیشتری بدست بیاورند. در جلسه اخیر سونی، حافظه اس اس دی یکی از چیزهایی بود که مورد بحث قرار گرفت. طبق ادعای سونی، سرعت بارگذاری پلی استیشن 5 صد برابر سریع‌تر از پلی استیشن 4 خواهد بود که خارق العاده است. اگر از عملکرد کنسول PS4 خود رضایت دارید، تصور کنید که در صورت 100 برابر شدن سرعت آن، چه اتفاقی رخ می‌دهد. همه می‌دانند که سرعت حافظه‌های اس اس دی تا چه اندازه بالا است و اینکه چنین سرعتی را در کنسول‌ها داشته باشیم، قطعا باعث خوشنودی بازی دوستان خواهد بود. طبق دیگر اطلاعات منتشر شده، سرعت انتقال و پردازش حافظه اس اس دی PS5، احتمالا چیزی حدود هشت گیگابایت در ثانیه است!

حافظه SSD این کنسول باعث می‌شود تا صفحات بارگذاری بازی‌ها (Loading) به یک خاطره تبدیل شود. این مسئله می‌تواند درهای زیادی را برای بازی‌سازان و البته بازی‌دوستان باز کند. برای مثال در بازی‌های وسیع جهان باز (اوپن ورلد) برای بالا آمدن بازی و سفر به بخش‌های مختلف نقشه، هیچ انتظاری نخواهید کشید و در نهایت شاید چند ثانیه از وقت شما گرفته شود. ما نمونه آن را مدتی قبل در یکی از جلسات سونی مشاهده کرده بودیم.

پلی استیشن 5

علاوه بر این‌ها، طبق اعلام سونی، در پلی استیشن 5 تکنولوژی‌های جدیدی به کار گرفته شده که می‌تواند صنعت بازی را تغییر دهد! به نظر می‌رسد که اختلاف بین نسل فعلی با نسل آتی، فراتر از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد.

همچنین تیم سوئینی (Tim Sweeney)، یکی از اعضای ارشد شرکت اپیک گیمز نیز اخیرا به تمجید از کنسول جدید پلی استیشن پرداخته است و حافظه اس اس دی 825 گیگابایتی آن را در میان پلتفرم‌ها، بهترین توصیف کرده است.

کنسول PlayStation 5 علاوه بر حافظه ذکر شده، از یک پردازنده مرکزی ذن 2 (Zen 2)، پردازنده گرافیکی RDNA 2 و شانزده گیگابایت رم از نوع GDDR6 نیز بهره می‌برد که نشان می‌دهد با یکی از قوی‌ترین کنسول‌های تاریخ مواجه هستیم.

اگر بواسطه شیوع کرونا ویروس دردسرهای بیشتری برای صنعت بازی ایجاد نشود، سونی در فصل تعطیلات کریسمس، کنسول PS5 را به بازار عرضه می‌کند. به دلیل هزینه بالای ساخت، این شرکت اعلام کرده که کنسول جدید خود را به صورت انبوه وارد بازار نخواهد کرد و در ابتدا تنها تعدادی محدودی از آن در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. امید واروم قیمت مناسبی داشته باشه

  2. فکر کنم بشه باهاش بهترین و با گرافیک ترین بازی ها رو نصب کردن و از بازی کردن باهاشون لذت برد

  3. خدایی منم وقتی یک SSD تهیه کردم و ویندوز 10 نسخه 64 بیتی روش نصب کردم، سرعت کامپیوترم 100 برابر شد!!!

    در آنی از ثانیه ویندوز بالا میاد!

    البته پردازنده 4 هسته ای هم جایگذین پردازنده قبلی کردم

    دوستان اگر هارد HHD استفاده می کنید، بهتره اون هارد رو برای آرشیو نگه دارید و یک SSD بخرید و سیستم عامل رو روی اون نصب کنید و تفاوت رو احساس کنید

    با سپاس

  4. ۱۰۰٪قیمت بالایی داره و ۱۰۰%,بازیاش از خودش گرونتره😂

  5. زودی بیا که منتظریم 🙂

  6. خیلی شبیه به ps4 عه
    طرحای قبلی قشنگ تر بودن

  7. فردا پس فردا یه چیز آشغال با همکاری چین میارن تو ایران بعد اسمشو میزارن کنسول ساخت داخل بخاطر همین هم چون نمونه داخلی داره 😂😂😂 دیگه نمیزارن نمونه خارجی بیاد پس با این حساب باید با ایکس باکس جدید و پلی استیشن جدید خداحافظی کنیم

  8. جدای از سوپرایز امیدوارم مشکل داغ شدن رو کاملا برطرف کنن و پردازنده و جی پی یو دستگاه رو ارتقا بدن پلی استیشن تو ایران طرفدار زیاد داره و حیفه اگه مشکلات و ضعف های اینچنین داشته باشه

  9. تا زمان معرفی نمیتونم نظری بدم
    شایع شده یک پنت ثبت شده توسط سونی برای سیستم خنک کننده ps5

  10. دسته کنسول خود اش یه دنیا است