ارسال فضانوردان ناسا

پخش زنده و تماشای آنلاین پرتاپ کپسول دراگون 2 اسپیس ایکس و ارسال فضانوردان ناسا به فضا

امشب ناسا برای اولین بار فضانوردان خود را با کپسول دراگون 2 اسپیس ایکس به فضا می‌فرستد. پخش زنده و تماشای آنلاین پرتاپ کپسول دراگون 2 اسپیس ایکس و ارسال فضانوردان ناسا به فضا را در این مطلب از دست ندهید.

ساعت 1 بامداد روز پنجشنبه هشتم خرداد، شرکت اسپیس ایکس قرار بود برای نخستین مرتبه انسان را به فضا بفرستد؛ اما بدی آب و هوا باعث شد تا این پرتاب به امشب، 10 خرداد 99 ساعت 23:52 دقیقه به وقت تهران موکول شود. این شرکت تاکنون با استفاده از راکت‌های قابل بازگشت به زمین خود، بی‌شمار ماهواره روی مدار کره زمین قرار داده یا برای ایستگاه فضایی بین المللی محموله فرستاده است، اما تجربه‌ای در ارسال فضانوردان ناسا فضا ندارد. طی هجده سال گذشته از زمان تاسیس SpaceX، ماموریت امشب یکی از بزرگترین دستاوردهای این شرکت محسوب می‌شود.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن پرتاپ کپسول دراگون 2، ناسا مجددا ​​قادر به پرتاب فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد. آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا آخرین مرتبه در سال 2011، با استفاده از سفینه شاتل، به ایستگاه فضایی انسان فرستاد و از آن زمان تاکنون برای ارسال یا بازگرداندن فضانوردان خود، به کشور روسیه متکی بوده است.

ماموریت Demo-2

برای پروژه آتی ارسال فضانوردان ناسا توسط اسپیس ایکس باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هورلی (Doug Hurley) انتخاب شدند. این دو فرد پیشتر با استفاده از سفینه فضایی شاتل، دو مرتبه به فضا رفتند. آن‌ها تحت ماموریت Demo-2 اسپیس ایکس مجددا به فضا سفر خواهند کرد.

بر اساس گفته‌های یکی از مدیران ارشد ناسا، آن‌ها به خاطر دستیابی مجدد به توانایی متحد کردن مردم (خود)، خوشحال هستند. به عقیده وی، کل دنیا نظاره‌گر این ماموریت خواهند بود. خوشبختانه امکان تماشای ماموریت Demo-2 از ابتدا تا انتهای آن به صورت کاملا زنده امکان‌پذیر شده است.

اطلاعاتی بیشتر درباره ماموریت ارسال فضانوردان ناسا

کپسول دراگون 2 تحت ماموریت Demo-2 از مقر اسپیس ایکس از مرکز فضایی Kennedy Space Centre در کیپ کاناورال فلوریدا ارسال خواهد شد. به خاطر طوفانی بودن منطقه احتمال به تعویق افتادن زمان پرتاب وجود دارد. احتمال موفقیت‌آمیز بودن ارسال موشک راس ساعت مقرر، به خاطر وضعیت هوا در محیط اطراف مقر اسپیس ایکس، 60 درصد اعلام شد. راکت برای پرتاب صحیح و قرارگیری در مسیر درست رسیدن به ایستگاه فضایی چند ثانیه نیاز دارد. اگر به خاطر آب و هوا پرتاب با تاخیر مواجه شود، اسپیکس ایکس ماموریت را به روز شنبه یا یکشنبه موکول خواهد کرد.

ماموریت Demo-2

در ادامه کانال‌ها و صفحه‌هایی که تماشای ماموریت ارسال فضانوردان ناسا از طریق آن‌ها امکان‌پذیر است را معرفی خواهیم کرد. با کلیک روی نام هر یک به صفحه مخصوص تماشای لایو ارسال می‌شوید.

پخش زنده پرتاپ کپسول دراگون 2 اسپیس ایکس از کجا آنلاین تماشا کنیم؟

کانال یوتیوب ناسا تی وی

ناسا تی وی مخصوص لایو استریم‌های سازمان فضایی ناسا برای نمایش زنده ماموریت‌های مختلف است. ناسا از ظهر روز ارسال ارسال ویدیو از منطقه قرارگیری راکت را آغاز می‌کند. بعد از موفقیت‌آمیز بودن پرتاب، این کانال تصاویری از ایستگاه فضایی بین المللی پخش خواهد کرد.

کانال یوتیوب اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس از حدود 4 ساعت قبل از پرتاب موشک، ارسال لایو از مقر خود را آغاز می‌کند. برای تماشا می‌توانید از کانال اختصاصی این سازمان فضایی در یوتیوب استفاده کنید. در این کانال یکی از مهندسان مطرح اسپیس ایکس به تفسیر ماموریت و مراحل مختلف آن خواهد پرداخت.

کانال یوتیوب موزه تاریخ طبیعی آمریکا

از ساعت 19:30 دقیقه به وقت ایران، کانال یوتیوب موزه تاریخ طبیعی آمریکا چند رویداد مختلف را استریم خواهد کرد که ماموریت ارسال فضانوردان ناسا به فضا توسط SpaceX یکی از آن‌ها است.

کانال یوتیوب نشنال جئوگرافیک

روزنامه نگاران و هواشناسان در نشنال جئوگرافیک و ABC News طی برنامه‌ای دو ساعت، ماموریت بزرگ شرکت فضایی ایلان ماسک را پوشش خواهند داد. در این برنامه شاهد مصاحبه با تعدادی از فضانوردان و مدیران ناسا هستیم. بخشی از برنامه آن‌ها به پخش ایستگاه فضایی بین المللی بعد از ورود فضانوردان جدید اختصاص دارد.

کانال یوتیوب موزه پرواز

وندی لارنس (Wendy Lawrence) به عنوان یک فضانورد بازنشسته مهمان برنامه کانال یوتیوب موزه پرواز خواهد بود. در این برنامه به تحلیل ماموریت پرداخته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. افرین و درود

    برین کانال یوتیوب اسپیس ایکس الانم داره آنلاین نشون میده داخل کپسول و پایگاه رو ، ادم حیرت زده میشه

    از این همه پیشرفت

    جالبه مخصوصا اونجا که خانواده هاشون هم اومدن و ازدور همدیگرو بغل میکنن و ترامپ بزرگ مرد هم هست

  2. از کجا میشه پخش زنده اش رو دید ؟؟؟

  3. Launch America

    هم خوشحالم هم ناراحت، خوشحال از اینکه نوع بشر داره روز به روز پیشرفت می کنه و ناراحت از اینکه تو عصر تکنولوژی رهبران کشور من خیلی جدی منتظر این هستند که یک نفر از دوران باستان از آسمان بیاد و همه چیزو براشون روبرا کنه ولی اونطرف تر رهبران کشورهای دیگه خودشون دارن آسمان رو کشف کنن شاید اونها منجی مردمی در کرات دیگه باشن که مثل ما منتظرن، نگاه هر دو به آسمان هسا این کجا و آن کجا

  4. براوووو
    بى صبرانه منتظر اين لحظه ديدنى هستم
    بسيار بسيار آرزوى موفقیت براى اين فضانوردان عزيز ميكنم اميداورم اين ماموريت ارزشمند با موفقیت انجام شود.

  5. یعنی امشب میرن 😍

  6. کنسل شد بخاطر اب و هوا بود یا نفص فنی؟؟

  7. فکر کنم همون کانال اسپیس ایکس بهتر باشه

  8. خیلی شما خوبین واقعا ازتون ممنونم که درخواستم پیگیری کردید براتون بهترین ها را میخوام