ویروس کرونا

ویروس کرونا موجود در بدن بیماران مبتلا فقط تا 10 روز می‌تواند به دیگران منتقل شود

جدیدترین بررسی محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا در بدن بیماران مبتلا فقط تا 10 روز می‌تواند به دیگران انتقال پیدا کند و در روز یازدهم قابل انتقال نخواهد بود.

بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند دو روز قبل از این که در بدن آنها علائم کرونا نمایان شود، این ویروس را به سایر افراد منتقل کنند که این روند انتقال ویروس 7 تا 10 روز بعد از نمایان شدن علائم ادامه پیدا می‌کند. در همین راستا دانشمندان سنگاپوری در جدیدترین بررسی‌های خود دریافتند که فرد مبتلا به بیماری کووید 19 حتی با نتیجه تست مثبت اگر دارای تب بالا و سرفه‌های شدید باشد نیز فقط تا روز دهم می‌تواند ویروس کرونا را به سایر افراد انتقال دهد و پس از این مدت دیگر ویروس نمی‌تواند در بدن سایر افراد کارساز باشد.

انتقال ویروس کرونا در بدن بیماران پس از 10 روز

دانشمندان مرکز ملی بیماری‌های واگیر و آکادمی دارویی سنگاپور در بررسی‌های جدید خود رفتار کروناویروس را در بدن 73 بیمار مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند از روز یازدهم به بعد روند انتقال کرونا به سایر افراد متوقف می‌شود که البته در این فرایند نکاتی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ یکی از نکات این است که آزمایش افرادی که دوره 14 روز بیماری را گذرانده‌اند مثبت اعلام شود. البته کروناویروس در بدن این افراد قدرت انتقال خود را از دست می‌دهد و قادر نیست سایر افراد را مبتلا سازد.

بررسی این دانشمندان حاکی از آن است که قدرت انتقال کروناویروس پس از پایان هفته نخست بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و در هفته دوم توانایی آن از بین خواهد رفت. چنین یافته‌هایی می‌تواند برای بیمارستان‌ها بسیار مفید باشد؛ چراکه آنها می‌توانند زمان ترخیص هر بیمار کرونا با تست مثبت را مشخص کنند و همچنین این یافته‌ها باعث می‌شود نگرانی‌های انتقال این ویروس به سایر افراد پس از ترخیص نیز کاهش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا ده روز مدت زمان زیادی هست و ممکنه اتفاق های بدی بیفته

  2. همش کرونا کرونا لعنت بش

  3. بعید میدونم این پست درست باشه چون خیلی بیشتر از این حرف هاست و توی واقعیت یه جور دیکه است