کیا ریو 2021

کیا ریو 2021 فیس لیفت معرفی شد + مشخصات و امکانات

کیا ریو 2021 فیس لیفت با تغییرات گسترده‌ای نسبت به نسل قبل معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سوپر مینی Kia Rio 2021 آشنا می‌شویم.

دو خودروسازی کره‌ای کیا و هیوندای طی چند سال گذشته برای محصولات خود فیس لیفت‌های سنگینی را در نظر گرفتند و از این حیث در صنعت خودرو بسیار معروف هستند. در همین راستا شرکت کیا از فیس لیفت سوپر مینی ریو 2021 پرده برداشت. این خودرو در نسل چهارم خود با تغییرات اساسی مواجه شده و بخش‌های طراحی، ایمنی، فنی و تکنولوژی آن نیز ارتقا پیدا کرده است.

مشخصات کیا ریو 2021

کیا ریو 2021

در نمای جلوی کیا ریو 2021 شاهد جلوپنجره دماغه ببری نازک‌تری هستیم که در کنار آن سپر پهن‌تر، مه‌شکن‌های جدید و چراغ‌های جلوی کاملا LED با دیلایت‌های یکپارچه دیده می‌شوند. با اضافه شدن دو رنگ جدید خاکستری و آبی اکنون مشتریان می‌توانند این خودرو را در 9 رنگ مختلف سفارش دهند. رینگ‌های 16 اینچی جدید با طراحی 8 پره از سایر تغییرات این خودرو نسبت به مدل قبلی است.

کیا ریو 2021

شرکت کیا برای کابین محصول جدید خود از متریال با کیفیت‌تری نسبت به قبل استفاده کرده و سطح تکنولوژی کابین نیز افزایش پیدا کرده است. از برجسته‌ترین تغییرات کابین می‌توان به صفحه لمسی 8 اینچی جدید و صفحه نمایش 4.2 اینچی میان پشت آمپرها اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز شده با ارتباط بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو و ارتباط UVO نیز از سایر امکانات کابین این سوپرمینی کره‌ای محسوب می‌شود.

کیا ریو 2021

این خودروساز کره‌ای بخش شخصی‌سازی جدیدی را به صورت پکیج رنگ آبی جدید برای این خودرو ارائه کرده است که با انتخاب آن بخش‌هایی از صندلی، داشبورد و استراحتگاه‌های دست رنگی می‌شوند. مدل‌های GT-Line این خودرو از کابین مشکی تک رنگ با دوخت سفید متضاد و تریم فیبر کربنی روی داشبورد بهره می‌برند. سایر مدل‌های این خودرو نیز از تنظیمات ارتفاع صندلی‌های جلو برخوردارند.

کیا ریو 2021

کیا ریو 2021 به عنوان نخستین خودرو شرکت کره‌ای کیا محسوب می‌شود که به قوای محرکه هیبریدی ملایم MHEV مجهز شده است. این قوای محرکه با نام اکو دینامیک پلاس از یک موتور بنزینی 1 لیتری توربو جدید و سیستم 48 ولتی بهره می‌برد که نتیجه آن کاهش مصرف سوخت خواهد بود. این موتور با دو قدرت 100 و 120 اسب بخاری قابل سفارش است که مدل قدرتمندتر آن گشتاور 200 نیوتن‌متری را تولید می‌کند. هر دو موتور از حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو بهره می‌برند. طبق اعلام کیا، این موتور باعث کاهش 8.1 درصدی آلاینده‌ها خواهد شد.

کیا ریو 2021

فیس لیفت ریو 2021 همچنین جزو نخستین محصولات کیا به شمار می‌رود که از گیربکس دستی هوشمند iMT بهره می‌برد. کلاچ این گیربکس بر خلاف مدل قبلی که مکانیکی بود، به شکل الکتریکی کنترل می‌شود. طبق اعلام کیا، این تکنولوژی راندمان خودرو را ارتقا داده و تجربه سواری با یک خودرو گیربکس دستی را بهبود می‌بخشد.

کیا ریو 2021

مشتریان علاوه بر سفارش دو موتور هیبریدی ملایم می‌توانند موتورهای بنزینی ارتقا پیدا کرده و سنتی را سفارش دهند. این موتورها شامل مدل 1 لیتری با قدرت 100 اسب بخار و مدل 1.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 84 اسب بخار است. موتور توربو به صورت استاندارد از گیربکس 6 سرعت دستی بهره می‌برد و مشتریان می‌توانند برای آن گیربکس 7 سرعت دو کلاچه اتوماتیک را سفارش دهند. سیستم استارت/استاپ این خودرو نیز ارتقا پیدا کرده و به جای ارتباط با کلاچ اکنون با ترمز ارتباط دارد.

کیا ریو 2021

از لحاظ تجهیزات و امکانات ایمنی نیز کیا ریو 2021 فیس لیفت به جدیدترین مدل سیستم‌های دستیار راننده کیا مجهز شده است. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار توجه راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار پیشگیری از برخورد از جلو و  تشخیص عابران پیاده و خودروها اشاره کرد. گفتنی است این خودرو از سه ماهه سوم سال 2020 میلادی به بازارهای اروپایی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جد بزرگوارش توی ایران هنوز که هنوزه گردن کلفتی میکنه و ملتو به فنا میده😂😂

  2. امید وارم با قیمت مناسب وارد کشور بشه