کرش کردن گوشی

این والپیپر باعث کرش کردن گوشی اندرویدی شما می‌شود؛ به ویژه سامسونگ!

ظاهرا والپیپر کردن این عکس که با دوربین Nikon D850 گرفته شده؛ باعث کرش کردن گوشی اندرویدی شما می‌شود. این مشکل عمدتا در موبایل های سامسونگ دیده شده است.

اخیرا کاربران چینی، گزارش‌هایی درباره کرش کردن گوشی های سامسونگ مخابره کردند. در برخی موارد نیز ری‌استارت شدن پیاپی دستگاه یا سیاه شدن صفحه نمایش گزارش شد. ظاهر این مشکلات در چین، به تنظیمات تقویم قمری مرتبط بود؛ اما حالا مشکل جدیدی به وجود آمده است که محدود به چین یا موبایل های سامسونگ نیست.

به تازگی عکس منظره‌ای روی اینترنت قرار گرفته که با دوربین Nikon D850 گرفته شده است. از این عکس که ابعاد 6144 در 3950 پیکسل و حجم 4.67 مگابایتی دارد، به عنوان والپیپر گوشی استفاده می‌شود. اما برخی کاربران سامسونگ از روشن و خاموش شدن مداوم نمایشگر یا کرش کردن گوشی خود پس از استفاده از این والپیپر خبر داده‌اند. حتی کاربران گوگل پیکسل نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده‌اند.

کرش کردن گوشی

افشاگر سرشناس دنیای موبایل، Ice Universe هم به این موضوع واکنش نشان داد. طبق بررسی او، ظاهرا مشکل به دامنه رنگ این عکس مرتبط است. او می‌گوید:

وقتی من عکس اورجینال را روی شبکه اجتماعی ویبو آپلود کردم (سمت چپ)، متوجه تغییر رنگ آن شدم (سمت راست). در این حالت، عکس بی‌خطر شده بود. ولی وقتی تصویر اورجینال را در توییتر آپلود کردم، هیچ تغییر رنگی اتفاق نیفتاد. من فکر می‌کنم مشکل به همین دامنه رنگ بازمی‌گردد و نحوه پردازش تصویر Weibo به گونه‌ای است که آن را بی‌خطر می‌سازد. اما به نظر می‌رسد پردازش تصویر در توییتر متفاوت از ویبو باشد.

والپیپر

خلاصه اینکه عکس اورجینال برای گوشی های اندرویدی مضر است (در مورد آیفون و دستگاه های دیگر مطمئن نیستیم)؛ ولی ظاهرا پس از فشرده‌سازی یا ویرایش، بی‌خطر می‌شود.

راهکارهایی برای رفع مشکل کرش کردن گوشی

  • اگر مشکل کرش کردن یا خاموش و روشن شدن، گریبان‌گیر گوشی اندرویدی شما هم شده است؛ سعی کنید به سریع‌‌ترین شکل ممکن وارد تنظیمات شوید و قبل از ری‌استارت شدن مجدد، والپیپر را تغییر دهید.
  • همچنین می‌توانید وارد حالت امن یا safe mode بشوید. برای این منظور هنگامی که گوشی خاموش است، دکمه پاور را فشار دهید تا روشن شود. سپس وقتی لوگوی سامسونگ ظاهر شد، دکمه کم کردن صدا (ولوم پایین) را فشار دهید و نگه دارید تا عبارت safe mode در پایین صفحه ظاهر شود. پس از ورود به حالت امن، سریع عمل کنید؛ یک عکس بگیرید و آن را به عنوان والپیپر انتخاب نمایید. البته شاید چند بار نیاز به تکرار این کار باشد تا سرانجام موفق شوید.

در نهایت توجه شما را به ویدیویی جلب می‌کنیم که یک کاربر از مشکل ایجاد شده در گوشی خود، پس از استفاده از این والپیپر به اشتراک گذاشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. برای آیفون که مشکلی پیش نیومد پس مختص اندرویده

  2. من هواوی دارم ولی ریسک نمیکنم امتخان کنم😀😣

  3. رویredmi note7 که مشکلی پیش نیومد
    اونطور که بنظر میاد فقط این مشکل فقط برای سامسونگه

  4. چند مدت پیش سر همچین قضیه‌ی مشابهی، چقدر برخی از طرفدارای سامسونگ و هواوی، مسخره شیائومی ‌و طرفداراش کردن ، حالا این مشکل برای سامسونگی‌ها پیش اومد.

  5. بنظرم فقط روی صفحه oled مشکل داره
    خیلی عجیبه

  6. اونایی که اینو انتخاب کردن چقدر بد شانسن