اپلیکیشن Remove China Apps

گوگل اپلیکیشن ضد چینی Remove China Apps را از پلی استور حذف کرد!

اخیرا اپلیکیشن Remove China Apps با هدف شناسایی و حذف اپ‌های چینی از گوشی های اندرویدی، روی پلی استور قرار گرفته بود و 5 میلیون بار دانلود شد. ولی حالا گوگل این اپ ضد چینی را حذف کرده است.

پس از تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده، انجام تحقیقات روی اپلیکیشن تیک تاک و تلاش برای بیرون راندن شرکت چاینا تلکام از آمریکا؛ حالا یک اپ هندی، چین را هدف گرفته است. اپلیکیشن Remove China Apps حدود دو هفته پیش متولد شد و در آخر هفته گذشته، لقب پردانلودترین اپ پلی استور را به خود اختصاص داد؛ اما سرانجامش حذف شدن توسط گوگل بود!

آن‌طور که از نامش پیداست، این اپ با بررسی برنامه‌های نصب شده روی گوشی، آن‌هایی را که منشا چینی داشتند می‌یافت و به طور خودکار حذف می‌کرد. البته توسعه‌دهندگانش می‌گویند که این اپ، نام کشور سازنده‌ی تمام برنامه‌ها را جلوی آن‌ها درج می‌کرد و پروسه حذف کردن هم به طور دستی توسط کاربر انجام می‌شد.

به هر حال Remove China Apps تا روز یکشنبه همین هفته، یک میلیون بار دانلود شد و پیش از حذف توسط گوگل، این آمار به 5 میلیون دانلود رسیده بود. شرکت سازنده‌ی اپلیکیشن که OneTouch AppLabs نام دارد، در هند مستقر است؛ جایی که احساسات ضد چینی در حال اوج گرفتن است.

اپلیکیشن Remove China Apps

شرکت مذکور، هدف خود از ساختن این اپ را حمایت از فراخوان نخست وزیر هند، مبنی بر خود-اتکایی این کشور عنوان می‌کند و شناسایی منشا اپلیکیشن های موبایل را هم در همین راستا می‌داند. همچنین OneTouch AppLabs می‌گوید نصب این اپ هیچ خطری ندارد، چون فاقد مجوز دسترسی روی گوشی است.

البته در بررسی به عمل آمده توسط وب‌سایت Android Authority، اپ‌های تیک تاک و شیائومی Mi Remote به عنوان برنامه‌های چینی شناسایی شدند؛ ولی این اپلیکیشن نتوانست بازی PUBG موبایل را که محصول شرکت چینی Tencent است، شناسایی کنند. همچنین ظاهرا روی اپ‌های پیش‌فرض گوشی‌های چینی هم کار نمی‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا رو شکر میکنم که هندی ها هم بر علیه گوشی های بنجل چینی من جمله شیافومی بنجل دارن کار میکنن
    بدون شک بعد از مدتی خواهیم دید گوشی های شیافومی بنجل در هند فروش زیادی نمیکنن
    حتی مردم هند هم از برنامه ها و رابط کاربری شیافومی متنفرن