گوشی آنر پلی 4 پرو - Huawei Honor Play 4 Pro

گوشی آنر پلی 4 پرو قادر به اندازه گیری دمای بدن کاربران خواهد بود

جدیدترین موبایل عرضه شده توسط برند آنر یعنی گوشی آنر پلی 4 پرو – Huawei Honor Play 4 Pro یک قابلیت جذاب دارد و آن هم امکان اندازه گیری دمای بدن کاربران بدون نیاز به لمس سطح پوست آنها خواهد بود.

احتمالا می‌دانید که یکی از نشانه‌های اصلی ابتلا به بیماری کرونا در کنار سرفه‌های خشک و خستگی و بی‌حالی مفرط، تب داشتن و بالا رفتن دمای بدن است. دقیقا به همین دلیل است که در بسیاری از مراکز عمومی و اداره‌ها و مکان‌های خاص از دماسنج‌های بدون نیاز به لمس سطح بدن افراد استفاده می‌شود. با نشانه گرفتن دماسنج به سمت پیشانی نفرات، مسئولان بهداشت اماکن مختلف می‌توانند دمای بدن تعداد زیادی از افراد را در مدت زمان کم اندازه‌گیری کنند.

درست است که این روش ممکن است مانند دماسنج‌های سنتی دقیق نباشد، اما سرعت عمل و عدم نیاز آنها به لمس سطح بدن، کاربرد آنها را در شرایط فعلی و به‌خصوص با توجه به اینکه بیماری کرونا از طریق لمس سطوح آلوده انتقال پیدا می‌کند، افزایش داده است. حالا کمپانی آنر نیز به فکر تعبیه چنین قابلیتی در اسمارت فون جدید خود افتاده است و شما در گوشی آنر پلی 4 پرو قادر خواهید بود با گرفتن دوربین به سمت پیشانی کاربر، دمای بدن او را اندازه‌گیری کنید.

قابلیت تشخیص دما از طریق دوربین آنر پلی 4 پرو کار می‌کند

گوشی آنر پلی 4 پرو - Huawei Honor Play 4 Pro

در ویدیویی که توسط کمپانی سازنده در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده و این قابلیت در آن توضیح داده می‌شود، مشخص است که یک سنسور مادون قرمز در دوربین گوشی تعبیه شده و کاربران برای استفاده از آن یک اپلیکیشن مخصوص در اختیار خواهند داشت و نیازی به انجام فرآیند پیچیده‌ای نیست. سنسور تشخیص دمای مدل پرو آنر Play 4 قادر است دمای بدن افراد و حتی اشیا مختلف در بازه منفی 20 درجه سلسیوس تا 100 درجه سلسیوس (معادل منفی 4 درجه فارنهایت تا 212 درجه فارنهایت) را تشخیص دهد.

البته در بازار موبایل های هوشمند، همین حالا هم تعداد زیادی از مدل‌های اندرویدی به سنسور اینفرارد مجهز شده‌اند، اما این خلاقیت مهندسان هواوی بوده است که از ماژول مادون قرمز برای مدیریت سلامتی کاربران بهره ببرند. احتمالا در صورت موفقیت این محصول طی ماه‌های آینده شاهد ارائه قابلیت مشابه بر روی مدل های بیشتری خواهیم بود.

مشخصات سخت افزاری گوشی آنر پلی 4 پرو

گوشی آنر پلی 4 پرو - Huawei Honor Play 4 Pro

البته با وجود کاربردی بودن این قابلیت در شرایط فعلی و همه‌گیری جهانی کرونا، امکان انداز‌ه‌گیری دمای بدن افراد نمی‌تواند یک ویژگی کافی برای خرید گوشی جدید آنر باشد و به همین دلیل کمپانی سازنده مشخصات قابل توجهی را برای این محصول در نظر گرفته است. در همین راستا گوشی آنر پلی 4 به نمایشگر ال سی دی 6.57 اینچی با دو حفره‌ی درون نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه، پردازنده قدرتمند کیرین 990 اختصاصی هواوی با پشتیبانی از اینترنت فایو جی، دوربین‌های دوگانه بر روی پنل پشتی و یک باتری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است.

در حال حاضر این محصول تنها در بازار داخلی چین به فروش می‌رسد و قیمتی در حدود 420 دلار دارد. مشابه دیگر گوشی های اخیر هواوی، متاسفانه این اسمارت فون نیز از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل برخوردار نیست و کاربران باید از فروشگاه نرم افزار انحصاری هواوی استفاده کنند؛ تاریخ عرضه این گوشی هوشمند در بازار کشورهای مختلف نیز هنوز مشخص نیست.