پتنت گوشی تاشو شیائومی

پتنت گوشی تاشو شیائومی محصولی شبیه میت ایکس هواوی را نشان می‌دهد

به تازگی تصاویر جدیدی از پتنت گوشی تاشو شیائومی توسط اداره مالکیت معنوی ملی کشور چین (CNIPA) منتشر شده که طراحی بسیار شبیه به میت ایکس هواوی را به نمایش می‌گذارد.

روز جمعه اداره مالکیت معنوی ملی کشور چین اطلاعات مربوط به یک پتنت ثبت شده توسط شیائومی در اواخر سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این محصول که به یک اسمارت فون انعطاف ‌پذیر اشاره دارد، طراحی مشابهی با گوشی منعطف هواوی میت ایکس را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که شیائومی هم قصد ورود جدی به این بازار تقریبا دست‌نخورده را دارد.

تا به اینجا ‌پتنت‌های مختلفی از اسمارت فون های عجیب که دارای طراحی‌های انعطاف پذیر بوده‌اند را دیده‌ایم و هین روز گذشته نیز یک ثبت اختراع جدید از گوشی تاشو ال جی منتشر شد که نشان می‌داد این برند کره‌ای به دنبال ساخت محصولی است که به طور همزمان بتوان از آن به عنوان گوشی تبلت و لپتاپ استفاده کرد. البته ثبت پتنت از سوی شیائومی به این معنا نیست که این کمپانی حتما به دنبال ساخت چنین محصولی باشد، اما اگر روزی این برند چینی تصمیم به ساخت به عملی کردن این ایده بگیرد می‌توانیم شاهد یک گوشی تاشو شبیه میت ایکس باشیم که با باز شدن نمایشگر آن از طرفین کاربران می‌توانند در قالب یک تبلت نیز از آن استفاده کنند.

جزئیات منتشر شده در پتنت گوشی تاشو شیائومی

پتنت گوشی تاشو شیائومی

طراحان وب سایت LetsGoDigital تصاویر موجود در این پتنت را به شکل گرافیکی شبیه‌سازی کرده‌اند و همانطور که مشاهده می‌کنید تاچ اسکرین گوشی تاشو شیائومی به سمت بیرون باز می‌شود و یک نوار نسبتا باریک در سمت چپ نمایشگر حضور دارد که میزبانی از دوربین‌ها و سنسورهای مختلف را بر عهده خواهد داشت. در اینجا شاهد چهار دوربین اصلی هستیم و خبری از دوربین سلفی نخواهد بود. بنابراین کاربران با چرخاندن بدنه‌ی گوشی می‌توانند از این دوربین‌ها به هر دو صورت استفاده کنند.

درست مشابه میت ایکس هواوی، پورت اتصال به شارژر بر روی لبه پایینی تعبیه شده و کادر دوربین‌ها که ضخیم‌ترین قسمت بدنه را نیز به خود اختصاص داده ، به عنوان محل اصلی برای در دست گرفتن این گوشی انتخاب شده است. در حالت تا شده، نمایشگر با حاشیه‌های بسیار کم، جلو و عقب گوشی را در بر می‌گیرد و مشخص نیست که آیا در این جا هم شاهد یک اهرم مشابه مکانیزم Falcon Wing در میت ایکس هواوی خواهیم بود یا خیر.

زمانی که کاربر نمایشگر را باز می‌کند، یک صفحه لمسی با ابعاد بزرگتر در اختیار او قرار می‌گیرد و کادر دوربین‌ها به قسمت پشتی دیوایس منتقل می‌شود. گوشی انعطاف پذیر هواوی میت ایکس قیمت بسیار بالایی دارد و با وجود برچسب قیمت 2700 دلاری، در بازارهای بسیار محدود به فروش می‌رسد. متاسفانه با وجود این مبلغ بالا، تحریم‌های آمریکا گریبانگیر این محصول نیز شده و از سرویس‌های گوگل بر روی گوشی تاشو هواوی پشتیبانی نمی‌شود و این موضوع فرصت خوبی به تنها رقیب اصلی آن در بازارهای اروپایی یعنی گلکسی فولد سامسونگ داده است.

گوشی منعطف شیائومی به جنگ سامسونگ و هواوی می‌رود

پتنت گوشی تاشو شیائومی

اگر پتنت گوشی تاشو شیائومی به واقعیت تبدیل شود، شاهد حضور یک گوشی جدید به عنوان ضلع سوم برای مثلث رقابت میت ایکس و گلکسی فولد خواهیم بود که همزمان هم قیمت پایینی خواهد داشت و هم از سرویس‌های گوگل و نرم افزارهای محبوب کاربران پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی تا به حال محصول مشابهی را روانه‌ی بازار نکرده، اما ثبت چنین پتنتی می‌تواند به معنای آن باشد که این کمپانی چینی اشتیاق زیادی برای ورود به بازار گوشی‌ های هوشمند قابل انطعاف داشته است.

حدودا یک سال پیش بود که شیائومی یک گوشی تاشو مدرن را در دستان موسس این کمپانی یعنی Lin Bin به نمایش گذاشت و حالا در سال 2020 باید دید که آیا اسمارت فون تاشو این کمپانی سرانجام وارد بازار خواهد شد یا خیر. البته با توجه به بازار ناپایدار گوشی های تاشو و انتقادات فراوانی که به طراحی گلکسی فولد سامسونگ وارد شد، قطعا شیائومی زمان بیشتری را به ارزیابی نهایی این محصول اختصاص خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*