بهترین بازی های پلی استیشن 5

بهترین بازی های پلی استیشن 5 که منتظرشان هستیم

کنسول PlayStation 5 به زودی عرضه خواهد شد؛ در این مطلب به معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5 پرداخته‌ایم که همه طرفداران سونی منتظرشان هستند.

شما در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های پلی استیشن 5 آشنا شوید؛ عناوینی که در حال حاضر در مرحله توسعه قرار دارند و قرار است در کنسول PS5 بدرخشند.

وقتی به عناوین انحصاری می‌رسیم، سونی حرف اول و آخر را می‌زند. از لست آف آس و بلادبورن تا خدای جنگ و آنچارتد، این بازی‌ها نه تنها پرفروش و پرطرفدار ظاهر شده‌اند بلکه رکوردهای تاریخی زیادی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند. تا اینجا تنها یک بازی انحصاری برای پلی استیشن 5 تایید شده است اما آثار بزرگ زیادی در راه هستند که هر کسی را هیجان زده می‌کنند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5 که منتظرشان هستیم

بعضی از آثار این لیست شاید برای رایانه‌های شخصی منتشر شوند اما اکثر آن‌ها نسخه ایکس باکس سری ایکس یا نینتندو سوییچ نخواهند داشت. در ادامه با تعدادی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 آشنا شوید.

– بازی Gran Turismo 7

بهترین بازی های پلی استیشن 5

محبوب‌ترین بازی اتومبیل رانی کنسول‌های سونی، بدون شک در نسل جدید نیز حضور خواهد داشت. بازی گرن توریسمو اسپورت بر روی پلی استیشن 4 آغاز درخشانی نداشت اما به تدریج بهتر شد و در نهایت به یکی از عناوین برجسته نسل فعلی (البته در ژانر خودش) تبدیل شد. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی Gran Turismo 7 قرار است از نسخه دوم تکنولوژی واقعیت مجازی پلی استیشن (PSVR 2.0) پشتیبانی کند. پلی استیشن 4 به اندازه کافی قدرتمند نبود تا بتواند شرایط تجربه واقعیت مجازی بازی گرن توریسمو را فراهم کند اما پلی استیشن 5 در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

با توجه به سخت افزار کنسول جدید و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن، می‌توان انتظار داشت که این بازی سطح تازه‌ای از واقع گرایی و هیجان را ارائه دهد. اگر عملکرد فنی پلی استیشن 5 به سخت افزارهای قدرتمند رایانه‌های شخصی نزدیک شود و بتواند عملکردی در آن حد و اندازه ارائه دهد (که همین طور هم به نظر می‌رسد)، می‌توان انتظارات فراوانی از این بازی داشت. اگر شایعاتی پشتیبانی از رزولوشن 8K هم واقعیت داشته باشد، گرن توریسمو 7 نه تنها به یکی از باکیفیت‌‌ترین بازی‌های اتومبیل رانی تاریخ تبدیل می‌شود بلکه به شکلی بر روی کنسول سونی اجرا خواهد شد که نمونه مشابه آن را حتی بر روی رایانه‌های شخصی نیز مشاهده نکرده‌ایم.

– بازی Godfall

بهترین بازی های پلی استیشن 5

یک اثر لوت محور از استودیوی کانترپلی گیمز (Counterplay Games) و گیرباکس سافتور (Gearbox Software) که مجموعه بوردرلندز را در کارنامه دارد. بازی گاد فال یک اثر اکشن نقش آفرینی (ARPG) در جهانی کاملا تازه است و از دوربین سوم شخص نیز بهره می‌برد. تمرکز اصلی بازی بر روی مبارزات نزدیک و سلاح سرد خواهد بود. همچنین شما می‌توانید این بازی را به صورت دو یا سه نفره تجربه کنید، به مبارزه با هیولاها بپردازید، غول آخرها را شکست دهید و البته لوت بدست بیاورید.

تریلر معرفی بازی نشان داد که با یک اثر به شدت زیبا رو به رو هستیم و فراموش نکنید که بازی Godfall اولین اثر انحصاری پلی استیشن 5 به حساب می‌آید و از عناوین زمان عرضه این کنسول در فصل تعطیلات است. این بازی شاید در بین کنسول‌ها، انحصاری باشد اما نسخه رایانه‌های شخصی آن در فروشگاه اپیک استور منتشر خواهد شد و حالا تنها سوال این است که آیا این اثر از قابلیت بازی بین کنسولی (کراس پلی) بهره می‌برد یا خیر.

با توجه به پیشرفت‌هایی که در بازی‌های مبارزه‌ای مبتنی بر سلاح سرد همانند سکیرو (Sekiro: Shadows Die Twice) و فور آنر (For Honor) دیده‌ایم، جالب توجه است که ببینیم بازی گاد فال از این فرمول‌ها به چه شکلی استفاده می‌کند و آیا می‌تواند موفق ظاهر شود یا خیر. شباهت زره‌های این بازی به اثر شکست خورده انتم (Anthem) را نیز نمی‌توان انکار کرد.

– بازی The Last of Us 2 و The Last of Us 3

بهترین بازی های پلی استیشن 5

مورد انتظارترین بازی پلی استیشن 4 و حتی پلی استیشن 5. درست است که این بازی قرار است برای PS4 عرضه شود اما شکی وجود ندارد که نسخه PS5 آن نیز منتشر می‌شود. همانند قسمت قبلی، لست آف آس 2 هم یک اثر میان نسلی به حساب می‌آید که بر روی هر دو کنسول، فروش خوبی را تجربه خواهد کرد.

نسخه پلی استیشن 5 بازی احتمالا از نظر گرافیکی پیشرفته‌تر خواهد بود و بخش‌های اضافی جذابی خواهد داشت که طرفداران حاضر شوند یک بار دیگر آن را خریداری کنند. شاید هم نسخه پی اس 5 به صورت رایگان در اختیار خریداران نسخه پی اس 4 قرار بگیرد. اگر احیانا قسمت اول این مجموعه را تجربه نکرده‌اید، باید بدانید که با اثری درخشان چه از نظر گیم پلی و چه از نظر داستان و گرافیک رو به رو هستید. قسمت دوم تا اینجا نشان داده که نه تنها چیزی از قسمت اول کم ندارد بلکه حتی سیاه‌تر و عمیق‌تر از آن هم هست. در حال حاضر هیچ صحبتی از بازی The Last of Us 3 نشده است اما در صورت موفقیت قسمت دوم، ساخته شدن قسمت بعدی آن برای پلی استیشن 5، چندان دور از ذهن نیست.

– بازی Horizon Zero Dawn 2

بهترین بازی های پلی استیشن 5

هورایزن زیرو داون یکی از بهترین بازی‌های سال 2017 بود اما شاید بدشانسی آورد که در زیر سایه انتشار بازی زلدا (Breath of the Wild) قرار گرفت و نتوانست به آن جایگاهی که سزاوارش بود برسد؛ در رسانه‌ها هم به اندازه کافی به آن پرداخته نشد. با این حال؛ قسمت اول هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 به حساب می‌آید و با اینکه استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) ساخت قسم دوم را به شکل رسمی تایید نکرده اما صداپیشه نقش اصلی بازی مدتی قبل به صورت تصادفی فاش کرد که توسعه قسمت دوم آغاز شده است.

هورایزن زیرو داون موفق شده بود یک جهان علمی تخیلی آخرالزمانی متفاوت خلق کند و یک قهرمان بسیار پرکشش را در مرکز آن قرار داده بود. شما در این بازی به شکار دایناسورهای رباتیک می‌پرداختید و تحت تاثیر داستان پیچیده بازی قرار می‌گرفتید. بازی Horizon Zero Dawn 2 این فرصت را دارد تا ایده‌ها و مضامین قسمت اول را گسترش دهد و پتانسیل‌های مجموعه را بیشتر هویدا کند.

– بازی God of War 2

بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی خدای جنگ نه تنها این مجموعه را احیا کرد بلکه به یکی از بهترین بازی‌های نسل، پلی استیشن 4 و حتی تاریخ تبدیل شد. با اینکه قسمت دوم هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما همه می‌دانند که ماجراجویی‌های کریتوس و فرزندش به پایان نرسیده است و با آن‌ها در کنسول پلی استیشن 5 ملاقات خواهیم کرد.

بازی گاد آف وار توانست یک موفقیت تجاری بزرگ برای سونی باشد و ساخت دنباله آن چندان غیرمنتظره نیست. اگر بازی را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که داستان در پایان به شکلی رقم خورد که شرایط ساخت دنباله را مهیا سازد. شماره اول ثابت کرد که یک بازی انحصاری درجه یک از نظر گیم پلی و روایت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. باید دید قسمت دوم به چه سمت و سویی می‌رود و سانتا مونیکا با آن تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود. حالا تنها سوال این است که بازی God of War 2 چه زمانی وارد بازار می‌شود.

– بازی Yakuza 8

بهترین بازی های پلی استیشن 5

مجموعه یاکوزا همیشه عضوی از خانواده عناوین انحصاری پلی استیشن بوده اما تنها مدت کوتاهی است که نسخه انگلیسی آن وارد بازار شده و دیگر بخش‌های جهان هم فرصت تجربه اثر را پیدا کرده‌اند. این بازی می‌تواند یک اثر درام جنایی تاریک باشد یا یک بازه‌ای مبارزه‌ای خیابانی و یا حتی یک اثر موزیکال! در واقع جی تی ای را در ژاپن تصور کنید و به این بازی می‌رسید.

البته برای طرفداران مجموعه محبوب یاکوزا، شوک برانگیز است که قسمت جدید آن را به عنوان یک اثر انحصاری ایکس باکس سری ایکس ببینند (حتی اگر یک نسخه فرعی باشد) اما این اتفاق رخ داده است. بازی Yakuza: Like a Dragon در حال حاضر جز عناوین زمان عرضه کنسول جدید مایکروسافت است و هنوز حتی نسخه پلی استیشن ۵ آن تایید نشده است اما می‌توانید مطمئن باشید که وقتی به عناوین اصلی مجموعه می‌رسیم، بازی یاکوزا 8 به احتمال زیاد در انحصار پلی استیشن 5 خواهد بود.

– بازی Persona 6

بهترین بازی های پلی استیشن 5

مجموعه پرسونا اخیرا به کنسول نینتندو سوییچ قدم گذاشته است اما از دهه 90 میلادی در اکوسیستم پلی استیشن زندگی کرده است و طرفداران سونی به خوبی با آن آشنایی دارند. با موفقیت تجاری بزرگ بازی پرسونا 5، بدیهی است که ساخت قسمت ششم در دستور کار قرار گرفته باشد. سازندگان بازی اخیرا اعلام کردند که بازی Persona 6 برای گوگل استادیا، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد. می‌توانید مطمئن باشید که بازی برای پلی استیشن 5 هم منتشر می‌شود.

این بازی نقش آفرینی، تئوری‌های روانشناسی کارل گوستاو یونگ را مورد بررسی قرار می‌دهد و شخصیت‌های جذاب و داستان پیچیده‌ای دارد. برای تکمیل بازی پرسونا 5 به بیش از 100 ساعت زمان نیاز داشتید و می‌توان انتظار داشت که قسمت ششم، دنیای بازی را در ابعاد وسیع‌تری عرضه کند.

– بازی Bloodborne 2

بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی بلابوردن در واقع ادای دین استودیوی فرام سافتور (FromSoftware) به نویسنده مشهور ژانر وحشت، اچ پی لاوکرفت (H. P. Lovecraft) بود. در دوره‌ای که این بازی عرضه شد، مجموعه دارک سولز توانسته بود سبک گیم پلی زمان بندی شده و با مجازات را در بین بازی دوستان به محبوبیت برساند. بلادبورن همان سبک و سیاق را ادامه داد اما از ریتم سریع‌تری برخوردار بود و شما را به حمله تشویق می‌کرد تا این گونه، میزان سلامتی از دست رفته خود را سریعا بازگردانید.

بازی Bloodborne 2 هنوز به رسمی تایید نشده اما با توجه به موفقیت قسمت اول، هیچ دلیلی وجود ندارد که قسمت دوم ساخته نشود. تنها سوال این است که آیا سونی پول کافی به فرام سافتور می‌دهد تا بلادبورن را به عنوان یک بازی انحصاری حفظ کند یا خیر. فرام سافتور پس از این بازی، دارک سولز 3 و سکیرو را عرضه کرد که هر دو برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شدند. بازی بعدی این شرکت، الدن رینگ (Elden Ring) نام دارد که آن هم قرار است برای همه پلتفرم‌ها عرضه ‌شود. با این حال، بازی Bloodborne 2 هنوز می‌تواند به عنوان یک بازی انحصاری وارد بازار شود، همه چیز به سونی بستگی دارد.

– بازی Spider-Man 2

بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی مرد عنکبوتی در سال 2018 همه مخاطبان را شگفت زده کرد و کمتر کسی انتظار چنین اثر برجسته‌ای را داشت. استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) عناصر جهان باز سری بتمن آرکهام را گرفته و آن‌ها را در جهان روشن و زیبای منهتن نیویورک، پیاده‌سازی کرده بود. داستان بازی هم به روح رمان‌های مصور اسپایدرمن نزدیک بود و گیم پلی آن، هر کسی را غافل‌گیر می‌کرد.

سیستم مبارزه بازی، نوآورانه و سرگرم کننده بود و به شما این احساس را می‌داد که واقعا یک ابرقهرمان هستید. بازی همیشه شما را تشویق می‌کرد تا عناصر محیطی را برای مبارزه به کار بگیرید و اگر به چنین چیزی علاقه‌مند نبودید، ابزارها و تکنولوژی‌های مختلفی در اختیار شما بود. از محیط واقع گرایانه تا انیمیشن‌های تکامل یافته، این بازی توانست روح نیویورک را تسخیر کند و نامه عاشقانه‌ای به این شهر و البته دنیای مارول بود. طبع شایعات، بازی Spider-Man 2 در فصل تعطیلات سال 2021 عرضه می‌شود اما فعلا باید منتظر تایید رسمی آن باشیم.

– بازی LittleBigPlanet 4

بهترین بازی های پلی استیشن 5

بازی لیتل بیگ پلنت در دوران خودش فوق العاده بود. یک اثر پازلی ساید اسکرولینگ ماجراجویی که توجه هر نوع گیمری را به سوی خود جلب می‌کرد. این بازی به شما اجازه می‌داد تا مراحل دلخواه خود را طراحی کنید و همین باعث شده بود تا محتواهای آن هرگز تکراری نشود. تا اینجا، نشانه‌ای از وجود بازی LittleBigPlanet 4 دیده نمی‌شود و حرف‌هایی که استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) در این رابطه زده است، نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ برنامه‌ای برای ساختن قسمت چهارم ندارند.

با این حال، ساخت قسم سوم بر عهده استودیوی سومو دیجیتال (Sumo Digital) بود و مدیا مولکول تنها در نقش مشاور در پروژه حاضر بود. با توجه به فروش خوب مجموعه و محبوبیت آن، می‌توان انتظار داشت که ساخت قسمت چهارم را هم استودیوی دیگری بر عهده بگیرد. استودیوی مدیا مولکول اخیرا بازی دریمز (Dreams) را برای پلی استیشن 4 منتشر کرده است که بواسطه آن می‌توانید بازی بسازید.

– بازی Ghost of Tsushima

بهترین بازی های پلی استیشن 5

استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) بازی شبح سوشیما را در سال 2017 معرفی کرد و تریلرهای جذابی از آن در سال‌های اخیر منتشر شده که نشان می‌دهد با بازی بزرگی رو به رو هستیم. بازی در سال 1274 و در دوران حمله مغول‌ها به ژاپن جریان دارد و شما در یک سامورایی بازمانده به بازی می‌پردازید. اثر به صورت سوم شخص و در جهانی باز انجام می‌شود و اسلحه اصلی شما، یک شمشیر است، همچنین ویژگی مخفی کاری نیز در بازی وجود دارد. بازی Ghost of Tsushima به شدت زیبا است و به زودی برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. این بازی بزرگ و پرخرج، بدون شک برای پلی استیشن 5 نیز عرضه می‌شود. تا اینجا، مشخص است که بازی از تمام ظرفیت و قدرت سخت افزاری PS4 استفاده می‌کند، نسخه نسل بعدی بازی حتی می‌تواند پا را فراتر گذاشته و گرافیک آن را ارتقا دهد.

منتظر کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های پلی استیشن 5 هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*